Ervaringen met helpdesk earnonline / FB

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door FritsJ, 11 dec 2019.

  1. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Inderdaad, veel bedrijven hebben hun budget voor marketing even op on-hold gezet. Kan dus zijn dat de komende tijd webshop verwijderd en/of toegevoegd worden. Jammer van Bol, want i.c.m. AMEX kon je daar dubbel sparen :(
     
  2. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Inmiddels heb ik voor flink wat bedragen bij Thuisbezorgd besteld maar nooit miles ontvangen hiervoor. Sinds 2 maanden geleden ofzo. Hebben anderen dezelfde ervaring? Was vroeger nooit een probleem.
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Heeft waarschijnlijk met je adblocker te maken. Ik heb dit ook gehad bij andere webshops. Dan moet je er weer achteraan maar dat is vaak wel succesvol. Kost echter wel een email of 4 voordat je de miles eindelijk krijgt.
     
  4. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Steeds meer browsers blokkeren standaard cookies en trackers. Aangezien Earn Online werkt met cookies, kan het voorkomen dat je aankoop niet doorkomt bij Earn Online. Adblockers kunnen dit inderdaad ook blokkeren zoals @lloydje33 al aan gaf.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Google Chrome blokkeert veel minder dan bijv. Firefox, en ik heb idd AdBlock Plus (al jaren), maar deze staat uit op EarnOnline. Echter niet op Thuisbezorgd, dat dus nu ook even ingesteld.

    Overigens zie ik daar niets geblokkeerd worden als ik via EarnOnline de site bezoek. Ook zou ik niet weten waarom cookies nodig zijn als uiteindelijk toch een sale via een ID weken later kan worden ingetrokken als je bijv. een product terugstuurt. Sowieso gaan bijna alle browsers 3rd party cookies weigeren binnenkort, en Firefox doet dat standaard al. Een model via client-side cookies werkt niet.

    Dit alles was in het verleden echter nooit een probleem. Het gedoe begon rond mei.
     
  6. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    De webshop verwerkt de order via een cookie die door de Earn Online link wordt geactiveerd. Aangezien het steeds vaker mis gaat, en steeds meer browsers standaard tracking gaan blokkeren, verwacht ik dat webshops een andere manier gaan bedenken. server-side ipv client-side is inderdaad een betere oplossing.

    Via https://earnonline.flyingblue.com/nl/user hoor je al je transacties te kunnen zien.
     
  7. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ze staan er idd niet bij. Maar ik laat het er maar even bij voor die 150 ofzo miles. Kijken of het de volgende keer wel goed gaat met adblocker uitgeschakeld op thuisbezorgd.
     
  8. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Gisteren eten besteld bij Thuisbezorgd, en vandaag een mailtje van Flying Blue dat de Miles mijn kant op komen. Het werkt dus (soms) nog wel.

    Chrome op mijn iPad gebruikt i.p.v computer.
     
  9. Rienemans

    Rienemans Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik ben al sinds begin april bezig om mijn miles van Essent te ontvangen. Na vandaag weer een e-mail te hebben gestuurd geeft Earn Online aan dat ze nog geen update hebben. Daarnaast geeft ze aan:

    Regelmatig komt uw aanvraag terug in onze mailbox om te kijken of er inmiddels een update is. Zodra er een update is zullen wij u zo snel mogelijk op de hoogte brengen.

    M.a.w. niet vaak contacten dus....o_O

    Opvallend is nu wel dat Essent verdwenen is uit de lijst om Miles mee te verdienen...
     
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ik zie dat je bij Booking.com t/m 31 augustus dubbele punten kan krijgen. Weet iemand of dit geld voor boekingen die je doet voor deze datum of gaat het om je verblijf voor deze datum?

    Dan weet ik of ik voor mijn komende tripjes alvast hotels moet vastleggen of dat ik kan wachten aangezien het toch niet geld voor boekingen na 31 augustus.
     
  11. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Als het om een actie gaat van Earn Online, dan krijg je dubbele punten als je een boeking doet in deze periode. Verblijf mag na 31 augustus zijn, maar de boeking moet voor 31 augustus zijn.

    De beloningen worden goedgekeurd tussen 90 en 120 dagen na het voltooien van uw verblijf.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Thanx, dan ga ik maar eens wat hotels vastleggen :D
     
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Controleer even extra goed of je browser geen adblock oid heeft. Zou zonde zijn als de Earn Online cookies niet doorkomen.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ja dat zet ik idd allemaal even uit.

    Ik doe het trouwens altijd via mijn laptop/pc. Iemand ervaring met via de telefoon? Ik heb daarvan altijd een beetje het idee dat het dan niet goed doorkomt.
     
  15. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Zelf gebruik ik Chrome op mijn iPad. Hier gaat het dan altijd goed.
    Gebruik geen incognitomodus op Chrome (desktop) want die blokkeert sinds kort ook cookies.

    Vanaf iOS 14/macOS Big Sur blokkeert Safari ook standaard verschillende cookies.
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Duidelijk!
    Ik ga het maar niet riskeren km het nu via de telefoon te testen en doe het maar gewoon via de laptop ;)
     
  17. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Bol.com is weer beschikbaar bij Earn online.
     
    Rem76, Godenzoon14, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Even iets ter discussie: het is natuurlijk leuk om FB miles te verdienen met aankopen via earnonline, maar is het niet beter om gewoon cashback te incasseren? Het aantal miles is maar beperkt, ze worden steeds minder waard, terwijl je cash aan alles uit kan geven...
     
  19. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    43
    Toch liever FB miles hier. Is nog de enige manier om wat mijlen binnen te harken in deze tijden.
     
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Idem. Ik spaar eigenlijk alleen FB miles, Avios, en Amex pts. Ik heb liever Amex dan zoals je met Rakuten cashback kunt kiezen in de VS.
     
    michiel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina