Dubai?

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door SVDH, 20 aug 2014.

  1. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Zij het niet dat dit 28 november t/m 8 december is ipv 28 december t/m 8 januari :)

     
  2. Maan

    Maan Guest

    Tsja, jetlag he :)
     
    HaikoW en LVH vinden dit leuk.
  3. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Ben voor begin december nog opzoek naar een leuk luxe hotel in Dubai voor één nachtje.
    Nu heeft Dubai natuurlijk een grote hoeveelheid luxe hotels, maar na oriëntatie op internet en het lezen van reviews op 't forum e.d. heb ik 3 hotels gevonden welke me op het eerst gezicht tof lijken en in mijn prijsklasse liggen, maar kan niet zo goed kiezen.. wie helpt?

    1. Hyatt Regency Dubai Creek Heights (reveiw @Ready2Board op forum)
    2. Conrad Dubai
    3. Movenpick Hotel Ibn Battuta Gate Dubai

    Nummer 1 en 2 liggen in de Airport/Downtown regio. Nummer 3 wat meer richting Marina.
    Heb bij geen van bovenstaande ketens status. Keuze wordt bepaald door de beleving/sfeer.
    Of mis ik toch nog een absolute topper in het lijstje?
     
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb zelf twee jaar geleden naar grote tevredenheid in een Melia hotel geslapen. Prima locatie, degelijke europesche service en personeel, scherp geprijsd. En een schitterende badkamer. Classy zonder posh.
     
    Lionell en RSC09 vinden dit leuk.
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Weet niet wat de prijs is van deze drie hotels, maar er is veel aanbod.
    Conrad Dubai ligt nabij een drukke snelweg, kun je wellicht last van hebben als je aan de verkeerde kant zit. Hotels richting Dubai Marina zijn toch wel ver vanaf DXB Airport, zeker als het maar voor nacht is. Ik zou dan eerder nabij de Creek blijven of Deira (oude stad).

    Ben zelf recent weer een week in het HR Dubai Creek geweest, opnieuw geweldig. En voor kerst staat er nog week in de planning. Kies wel voor een clubkamer :)
    PM maar bij verdere vragen.
     
    Lionell en RSC09 vinden dit leuk.
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Mocht je Atlantis The Palm willen bezoeken, meldt je dan zeker even aan bij Emirates Skywards. Leden krijgen, ook als ze niet als gast verblijven, 15% korting op restaurants en het waterpark op vertoon van je Skywards (geprinte) kaart.
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  7. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    In Deira moet je trouwens wel oppassen welk hotel je neemt, er zijn daar wat hotels waar je in de bar "gratis" gezelschap kunt verwachten van dames uit alle windstreken behalve het midden-oosten zelf......
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    gezellig toch :D
     
    Robert.J vindt dit leuk.
  9. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Misschien kun je aangeven wat je budget is. Wat ik zelf een absolute topper in Dubai vind is Grosvenor House. Fantastische aankleding, super medewerkers en een goede locatie. Conrad is erg mooi maar vind ik ook kil. Movenpick heb ik nog niet geslapen maar vorige week wel gegeten. Vond de locatie niet echt geweldig. De aankleding was grotesk maar vond het niet sfeervol. Er ligt wel een mall aan de overkant van de weg maar Dubai is met de huidige wisselkoers niet echt een koopje.
     
  10. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Heb uiteindelijk het Melia geboekt. Het design spreekt me aan en het was qua prijs een gunstige optie. De bovengenoemde hotels zijn stuk voor stuk schitterend, maar helaas kan ik de factuur niet declareren bij de baas.;)
     
  11. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Iemand ervaring met het Le Royal Meridien Beach Resort & Spa?
     
  12. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben volgende maand 3 dagen in Dubai - hebben jullie goede tips voor leuke barretjes, leuke kroegen en leuke restaurantjes?

    We zijn er sowieso op donderdag- en vrijdagavond, de stapavonden in Dubai (want het weekend is daar op vrijdag + zaterdag). Waar is de beste 'vrijdagmiddagborrel'? Waar is de leukste 'sundaybrunch'? Wat zijn op dit moment de places to be in Dubai?
     
  13. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    De VRIJMIBO op de donderdag http://www.belgianbeercafejumeirah.com/about.php
     
  14. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
  15. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Ik ben ondertussen een 6 keer in Dubai geweest, zowel werkgerelateerd en privé, en voor mij hoeft het niet meer. In het begin ben je wat overdonderd door al de bling bling, de luxe, de hoge gebouwen, maar na een aantal keer vallen er ook andere zaken op. Hoe de locals bijvoorbeeld met het (buitenlandse) personeel omgaan, onwerkelijk. Zo heb ik ook al een paar keer een gesprek aangeknoopt met mensen in hotels, en eigenlijk werken ze er als moderne slaven voor een hongerloon. En dan is er nog de hypocriete houding tegenover ondermeer alcohol en vrouwen. Nee, het is allemaal mooi en luxueus (en toegegeven, ik mis de fabuleuze brunch in het Le Meridien), maar van mij mogen ze het hebben...
     
    Lionell, Didier13 en Flying doc vinden dit leuk.
  16. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Fijn hotel, club kamers nieuw meubilair en lounge is gezellig maar niet optimaal voor met kinderen. Standaard kamers prima maar niet echt modern te noemen. Wandelafstand naar the walk met vele restaurants.
    Grote tuin met 4 zwembaden en privé strand. Ook als het hotel vol is geen drukte in de tuin. Als je wat meer upscale wilt kan je ook in Grosvenor House boeken welke een shuttle bus heeft naar LRM (zelfde eigenaar) om van de faciliteiten aldaar gebruik te maken.
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  17. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Thanks voor de info! Is het boeken van een clubkamer het geld waard? Ik wil 7 nachten boeken maar het verschil is €900,- met een superior kamer zonder club toegang
     
  18. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Tja, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken :) Wanneer ik privé onderweg zou zijn zou ik het zeker doen:
    - de airport transfers met de 7-serie
    - aparte check-in locatie
    - mooie kamers in aparte tower
    - lekker rustig op het balkon van de lounge ontbijten i.p.v. in het altijd drukke buffet restaurant
    - happy hour met gratis alcoholische dranken vind ik altijd gezellig en relaxed

    Wat je natuurlijk ook kunt doen is alvast een SPG platinum challenge aanvragen: 18 nachten in 90-dagen en je hebt altijd toegang tot de SPG lounge :)
     
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben op zoek naar een goed hotel in Dubai, voor een betaalbare prijs. Nu zie ik hotels in veel verschillende delen van Dubai, maar ik kan er geen touw aan vast knopen wat nu daadwerkelijk een goede locatie is: ik ben van plan om bijvoorbeeld de Burj Khalifa te bezoeken, en de Mall of the Emirates mag ik ook niet missen!
    Iemand tips, qua locatie?:)

    EDIT: op het eerste gezicht zie ik een hotelspreiding: veel hotels ten Noord Westen van DXB Airport en de andere 'groep' hotels meer richting Jumeirah beach, rond The Palm. Wat zijn de verschillen in algemene bereikbaarheid van de bezienswaardigheden en to-do's in Dubai, tussen deze twee globale locaties?
     
  20. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Wat vind je betaalbaar?
     

Deel Deze Pagina