Dubai?

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door SVDH, 20 aug 2014.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ah okay, ik kon ATL niet zo goed plaatsen in dat rijtje, maar nu snap ik het.
     
  2. Maan

    Maan Guest

    En waarom dan niet AF/KL/AZ? Kunnen soms ook goedkoop zijn ;P
     
  3. Maan

    Maan Guest

    Heb je de EZE deal in Y+ voor 600 met AZ toen nog geboekt? :)
     
  4. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb een keer onderweg naar Nieuw Zeeland een layover van 10 uur gehad op Dubai (aankomst middernacht, vertrek de volgende ochtend 10 uur). Vanwege mijn goedkope ticket had ik geen recht op het hotel wat Emirates meestal wel aanbiedt bij zo'n lange layover. Ik dacht een rustig plekje op het vliegveld te zoeken en daar mijn ogen dicht te doen. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Om drie uur 's nachts alle winkels open, hartstikke druk...
     
  5. Maan

    Maan Guest

  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ook maar het idee dat je vaker naar Dubai gaat? Bij eerste aankomst gelijk aanmelden voor Smartgates!
     
  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    kan dit ook met een nederlands paspoort?
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ja. Anders zou ik het niet posten. ;)
     
    high_class vindt dit leuk.
  9. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Maar dan loop ik wel een stempel mis voor in mijn verzameling :D!
     
    Sand0rf en high_class vinden dit leuk.
  10. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Hey guys, ik ben plannen aan het maken om in december rond de Kerst (waarschijnlijk er vlak voor) naar Dubai te gaan. Ik krijg alleen wat feedback van kennissen om me heen dat het 'gigantisch duur' is aldus hun eigen ervaringen, maar ben vrij sceptisch aangezien het volgens de interwebs eerder het tegenovergestelde lijkt (juist goedkoper dan EU). Wat is jullie ervaring van prijzen van zeg eten, drinken en het normale leven daar?
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ik heb net Dubai voor Kerst geboekt. Hotel en vlucht in het winterseizoen zijn prijzig, zeker met Kerst. Qua eten en drinken kan je het zo gek mogelijk maken. Eten in luxe hotes is erg duur. Alcohol is door de beperkingen al helemaal aan de prijs. Als je een hotel hebt nabij een mall of bijvoorbeeld The Walk dan heb je meer keuzes aan F&B in alle prijsklasses. In het oude centrum waar veel arbeiders komen is eten dan weer goedkoop (€1,25 voor een broodje schwarma!).
    Taxi en openbaar vervoer zijn redelijk goedkoop.
    Qua winkelen heb Dubai nooit aantrekkelijk gevonden, ookal willen ze anders vermoeden.
    Het ligt ook erg aan de koers van de Dirham, die tegenwoordig erg onvoordelig is. Toen ik voor het eerst naar Dubai ging kreeg je nog 5 Dirham voor 1€. Nu is dat nog maar 4.
     
    high_class vindt dit leuk.
  12. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik kom redelijk vaak in Dubai en sluit me aan bij @TheFlyingDutchboy. De prijzen voor het shoppen liggen in de grote malls 1.5x hoger dan in Europa, dus niet boeiend. Als je gaat hou er rekening mee dat je dan maar wat moet bij betalen voor de ervaring/cultuur (desert tour of bab al shams). Hou er ook rekening mee dat het in december wel een beetje chilly kan worden!! Ik had zelf een keer geen jas of iets met lange mouwen mee en dat kon net niet
     
  13. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ben ook regelmatig in de UAE en vorig jaar december had ik echt ook een trui nodig of een jas (helemaal in de avond)

    Qua prijzen is het net hoe je er zelf in staat. Van de grote foodcourts in de malls tot exclusieve restaurants.. het is niet goedkoper dan hier
     
    high_class vindt dit leuk.
  14. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    SVDH vindt dit leuk.
  15. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    iemand nog beetje goedkope vluchten rond 28dec/8jan? :) wil eigelijk onder de 400 pp vliegen
     
  16. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
  17. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou je graag helpen, maar dit is wel erg generiek en meer iets voor het Hulp bij het boeken forum denk ik. Kan je eerder of later vertrekken/terugkomen, heb je voorkeur voor alliantie, vindt je overstappen erg etc. Een snelle blik dat als je een beetje flexibel bent met voornamelijk de vertrekdatum je vanaf 420 pp vluchten kan vinden. Heb je zelf al in ITA matrix gezocht?
     
  18. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
  19. Maan

    Maan Guest

  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368

Deel Deze Pagina