Conversie level miles naar XP, na 1 april

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Nordic75, 18 feb 2018.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Op de KLM nieuws website staat hierover in het bericht van 6 november 2017:
    De kwalificatieperiode voor elk Flying Blue lid is een aaneengesloten periode van 12 maanden voor het behalen van de XP die nodig zijn om een niveau te bereiken of te behouden. Bij het bereiken van een nieuw niveau wordt het niveau geactiveerd en begint de kwalificatieperiode gewoon weer opnieuw. Voor Silver, Gold en Platinum leden geldt dat alle verdiende XP boven de drempel worden meegenomen naar de volgende periode van 12 maanden.

    Hier staat dus echt een periode van 12 maanden. Dat lijkt mij ook logischer. Ik ga er maar van uit dat het inderdaad zo is:)
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2018
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Er staat dat je 12 maanden hebt om te herkwalificeren. Niet dat het niet ingaat op het moment dat je genoeg xp’s hebt om opnieuw te kwalificeren. Ik ben er niet gerust op :(
     
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Het belangrijke woord is "nieuw" in de zin: "Bij het bereiken van een nieuw niveau wordt het niveau geactiveerd en begint de kwalificatieperiode gewoon weer opnieuw."

    Ik lees het dus ook als 12 maanden bij behouden van hetzelfde niveau, en alleen een reset van de periode als je naar een ander niveau gaat.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Oke, ik heb nu twee antwoorden :) Heb het schriftelijk nagevraagd, om te voorkomen dat ik voor verrassingen kom te staan.

    Helaas waren de antwoorden an sich verrassingen. Ik heb de vraag exact zo gesteld als hier op het forum, inclusief het voorbeeld van een fictieve voorbeeld van 300xp bereiken op 1 augustus 2018, vanuit huidige platinum status.

    Antwoord KLM:
    Flying Blue reinvented platinum status - answer klm.jpg

    Antwoord Flying Blue:
    Flying Blue reinvented platinum status.jpg
     
    Grouchy, Daan3, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Haha.

    Ik denk dat als je platinum status hebt en elke keer dat je 300 xp haalt op nul wordt gezet en opnieuw begint. Dus stel dat je op 1 augustus 300 xp hebt dan wordt je op nul gezet en vervolgens heb je tot 1 augustus 2019 de tijd om je opnieuw te kwalificeren. Echter, stel je vliegt in september via wat omwegen first/business class naar Australië en Nieuw-Zeeland en terug en je hebt opnieuw 300 xp behaalt dan ga je opnieuw terug naar nul en heb je de tijd tot september 2019 om je platinum status te behouden. Dit is natuurlijk goud voor AF/KL want wij zullen als hamsters in een rad blijven rennen om die status maar te behouden. :p
     
    Huib en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43

    Dat zou te bizar zijn, maar nogmaals niet onmogelijk met hoe AF/KLM met haar klanten omgaat. Je carry-over punten zijn dan feitelijk weinig extra's waard.
    En het behalen van bv Platinum for Life in 8 jaar als je extreme veel zou vliegen, is hiermee onmogelijk vanwege de reset naar 0 punten, zodra je weer kwalificeert.
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Zoals ik het lees blijft het jaar 1-1 31-12 als het niveau niet wijzigt. Als je van Gold naar Platinum gaat op 1 augustus blijft het kwalificatiejaar 1-8 31-7 zolang je Platinum blijft.
    Volgens mij wordt het XP aantal niet op 0 gezet, maar jaarlijks met 300 verminderd. Wat ik mij ook afvraag is hoe lang de XP’s boven de 300 geldig blijven. Als die onbeperkt geldig zouden blijven, kun je bij veel en duur vliegen in een paar jaar virtueel Platinum for life worden.
    Bv bij IHG vervallen de roll-over nachten na 1 jaar.
     
    Denzi vindt dit leuk.
  8. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Dat is de huidige situatie. Ken een aantal collegas die in 5 jr Platinum for Life hebben behaald door idd veel dure BC vluchten, meerdere keren per jaar.
     
  9. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Het was als grapje bedoeld. Het zou de ultieme manier zijn om je loyaalste/hogere segment FF van je te vervreemden. Mag toch hopen dat ze dat zelf ook zouden snappen.
     
  10. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Onlangs een overzichtsmail van KLM ontvangen met mijn overzicht level miles. 160K tot 1 april 2018. Echter sta ik nu op 125K dit jaar. Verdiend door 90K roll over en 35K met vluchten vanaf 1 januari 2018. Het is mij onduidelijk hoe KLM nu gaat rekenen o_O. Gaat KLM uit van de 160K gelijk aan 800 XP of van de 125K gelijk aan 625XP???? - Een bonus van 175XP zou mooi zijn, daarover zal ik niks melden :D:D
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2018
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Mijn idee is dat je 160k nog inclusief de Miles is voor platinum in 2018. Daar zal 70k afgaan voor je status dit jaar en blijft de 90k over, die je zelf al aangeeft met de roll over meegaan. Dat levert dan 625 xp op.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina