Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    268
    Trofeepunten:
    63
    Misschien heb ik iets gemist, maar ik vond een nieuwe optie in de KLM app, namelijk dat je in de app al een upgrade aanbod vindt nog ruim voordat de OLCI opent.
    Ging in mijn geval om de reis PBM-AMS, 4 dagen voor vertrek met echt iedere dag een ander bedrag, varierend tussen 320 en 2359 euro.
    Bij OLCI was het aanbod 579 euro, hetgeen ik heb genomen en betaald met een deel mijlen plus een deel cash.

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Dat is inderdaad relatief nieuw, en je kan erop klikken en wordt er bekeken of er een upgrade mogelijkheid is.

Het systeem snappen doe ik niet, want op de vluchten van Singapore naar Denpasar en vice versa was geen upgrade aanbod beschikbaar maar in beide gevallen was biz en premium eco maar voor 50% gevuld.

michiel1 vindt dit leuk.
  3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    MySQ Upgrade datapuntje:

AMS - SIN
    Eco (W) --> Biz: €7200 voor vier personen :D

Of 118k miles per persoon.

Ruut vindt dit leuk.
  4. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    AMS-BKK met KLM op 21/4
    Via Platinum line upgrade van PE naar business voor 54.000 miles.
    Heb ik gedaan want is een nachtvlucht, dus kan ik nog een beetje slapen.
    Wilde incheck niet afwachten, alhoewel op insideflyer nog wel wat vrije plekken te vinden waren

5. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    AMS - BLQ 75 euro. Niet gedaan want heb al SP en nooduitgang.

6. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.466
    Trofeepunten:
    203
    AMS-LYS met HOP € 179 of 9900 miles.

7. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Ik weet niet wat er aan de hand is bij KLM, maar tegenwoordig krijg ik de gekste prijzen voor upgrades, € 159 van Brussel naar Amsterdam en weer € 209 van Amsterdam naar Warsawa.

Nu neem ik dit toch nooit, maar die prijzen kloppen echt niet, denk dat er een € 100 teveel in het aanbod staat naar mij.

Laatst bewerkt: 18 apr 2025
  8. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.489
    Trofeepunten:
    303
    Marjan zal wel gezegd hebben tegen d'r team: We gaan die @Ozzietukker helemaal leegtrekken. :cool:

Ambtenaruh, Ready2Board, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    KLM snijdt zich hier vooral zelf in de vingers, want voor een niet status passagier is de upgrade naar Warsawa €199…. Het embraer toestel heeft maar 1 rijtje bc, en economy is -4 en business +2 beschikbaar… KLM moet dus minimaal 2 passagiers naar voren hebben, en dat doe je niet met dit tarief….

Tim82 vindt dit leuk.
  10. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Laaang geleden werd dit handmatig gedaan bij het inchecken aan de balie, dit was uiteraard voor internet. Doel was om de kist zo vol mogelijk te krijgen en oh ja de BC was toen aanmerkelijk groter dan nu, het was immers een echte BC. Je kreeg dan een boardingpass voor een BC stoel die onverkocht was wat weer een lege plaats in EC opleverde. gebeurde met de regelmaat van de klok.

11. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Maar nu was de aanbieding echt niet goed, economy was uiteindelijk -2 en biz +3, dus waren er 2 operationele upgrades nodig, dus had de prijsstelling wel wat scherper moeten zijn, want ook nu geeft KLM mij weer gratis een wanders boxje, en deze zag ik eergisteren al aankomen

12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.457
    Trofeepunten:
    558
    Hoe zag je dan twee dagen voor vertrek die overboeking van 2 stoelen in economy?

13. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    2 dagen voor vertrek kan je dat nog niet zien, wel zag ik dat van 2 rijen biz naar 1 rijtje biz wordt gegaan en op miles geen beschikbaarheid in alle klassen, 24 uur vooraf even bij mijn cargo mattie van KLM mijn vermoeden bevestigd gekregen dat ze -4 waren qua beschikbaarheid.
    Kunnen altijd misconnect zijn, maar de prijsstelling klopt echt niet in dit geval.

14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.457
    Trofeepunten:
    558
    Ik begrijp de context, maar ik vroeg me af hoe je kon zien dat een vlucht echt overboekt is. Die krijg je dus van een vriend die in interne KLM-systemen kijkt, thanks.

Was benieuwd of die info ook ergens op openbare/legale wijze te verkrijgen is. Heb een expertflyer abonnement, maar daar haal ik geen 100% betrouwbare info uit. De nieuwe site ziet er iets beter uit, maar verandert daar ook weinig aan.

Tot zover off-topic :)

15. JRRM

JRRM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    AMS - NRT. Van economy naar premium economy €299 / 45.000 miles. Van economy naar biz. €849 / 108.000 miles.

16. FlyingDutchman

FlyingDutchman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Ik kreeg een aanbod DPS naar SIN van economy naar BC voor €450,-

17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Das wel een dure, want je kan voor minder vooraf al Business Klasse enkele reis boeken.
    Mogelijk is de mijlprijs wel interessant, hoewel gezien het tijdstip en vluchtduur heb je niet heel veel aan business klasse an sich.

18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    968
    Trofeepunten:
    143
    AMS - ARN volgende week via de nieuwe 'miles upgrade' optie in de boeking is 171.000 miles...o_O

Ruut en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  19. FlyingDutchman

FlyingDutchman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Aanbod kwam 2 dagen voorafgaand aan de vlucht, op dat moment lagen de prijzen hoger.

20. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.150
    Trofeepunten:
    223
    AMS-MAD voor 199,--

Ik zit prima op rij 3...

Deel Deze Pagina