Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Let wel, in de hoogste boekingsklasse.
    BRU - DOH (6 uur, dagvlucht); 996 euro of 107.000 miles
    DOH - MEL (13.30 uur, nacht / dagclucht); 2259 euro of 242.000 miles
    Beiden vanzelfsprekend niet gedaan. Vreemd is dat als ik op de Qcalculator kijk dat het eigenlijk 38.000 en 60.000 miles zou moeten zijn...
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Toch blijft het vreemd, zowel economy als business waren overboekt, en ik zat al op stoel 10h, en bij het einde boarding kreeg ik de upgrade terwijl een op-up notmaliter vooraf gebeurd.
    Mijn stoel bleef ook niet leeg zag ik later, dus er zal wel een no-show business geweest zijn of iets dergelijk.

    Er is trouwens een goede reden waarom je stoel 5d in de 777 niet moet selecteren, maar ik ben nu wel op de hoogte van de gezinssituatie van diverse cabinecrew….
     
    MichaelNight, Ready2Board, michiel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    130
    Trofeepunten:
    43
    Upgrade offer ging van 49K miles naar 160K aan boord voor een vlucht van 6 uurtjes haha! AMS - DXB uiteraard niet gedaan...
     
  4. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Het ongelooflijke is waar maar ook hier een op-up van KLM gehad. Stoel werd uurtje voor het boarden nog aangeboden voor €89,-. Intra-europees dus ik won er niet zoveel mee (zat eerst bij nooduitgang) maar met een volle vlucht en op rij 1 ben je natuurlijk wel veel sneller thuis.
    Een rij verderop zat een (ex) KLM staff die nog maar net mee kon. Haar zoon zat achterin op een jump seat.

    [edit]
    Ik hoop dat ze hier nu gewoon 'standard practice' van maken: bij (vrijwel) volle vluchten J niet leeg laten.
     
    Amsterdam, TheFlyingMarco en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Helaas kon de PA ook niet iets anders vinden, dus dat zou wel een erg duur BC ticket worden.
    Kreeg nu deze tekst erbij:
    Mocht u economy willen vliegen zou u 30u voor vertrek de vlucht kunnen upgraden naar business class.
    Maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat er ook nog een andere mogelijkheid was om dat al eerder te doen, maar kan dat niet meer terug vinden. Kan iemand me daarbij helpen?
     
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Uh ja,
    Bellen met KLM en vragen wat een upgrade zou kosten?
    Je krijgt dan de prijs zowel in Miles als in Euro's.

    Tenminste, dat is wat ik vorig jaar een keer deed zo'n 3 maanden voor vertrek en heb er toen een no brainer deal uitgehaald. Plus de XP's van WBC...
     
    michiel1 en OllieD vinden dit leuk.
  7. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    ^^
    Ik werd gisteren teruggebeld door de PA lijn. Ze had nog een andere mogelijkheid gevonden, economy boeken en daarna direct met punten upgrade boeken. Totaal meer dan 3000 euro goedkoper (voor 2 personen) en 100.000 punten. Heen en terug in BC bij Delta. Dat vond ik een mooie deal.
     
    MoonJ, LordH, beuse242 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. charry

    charry Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    JFK-CDG: 659 euro (avond/nachtvlucht)
    CDG-AMS: 75 euro
    Dit was het online check-in aanbod voor mijn reisgenoot die Silver is. Ik kon zelf niets kiezen omdat er zogenaamd nog een "payment pending" was. Wat uiteraard niet het geval was.
     
  9. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
    “Payment pending” is een bekend probleem, heb hier een melding van gedaan bij het PA team. Ik kon daardoor de stoelindeling ook niet zien.
     
    charry vindt dit leuk.
  10. Just_In_Time

    Just_In_Time Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    AMS-CDG - EUR 89 - op-up gehad en dus van 6C naar 5A verplaatst (vlucht uitverkocht)

    CDG-SIN - Nooduitgang in premium economy - geen beschikbaarheid in business. Helaas kapotte rugleuning en tafel dus met kussens in de rug en op schoot. Geboden compensatie aan boord 15,000 miles - te weinig voor 14 uur nachtvlucht op een slechte stoel en veel te weinig voor een upgrade in toekomst.

    SIN-CDG - Economy naar Premium Economy -> EUR 579, Economy naar Business EUR 2179 (op luchthaven vergelijkbaar belachelijk aanbod gehad terwijl er voldoende stoelen beschikbaar waren. Misschien tijd om van platinum naar gold of zilver status te downgraden voor goede aanbiedingen)?

    CDG-AMS - EUR 89 - minder dan 60 passagiers in het vliegtuig. stoel 6A-6C voor mijzelf en een wijntje van de selectie van voor het gordijn
     
    beuse242 en michiel1 vinden dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    CDG -BLQ op maandagochtend vorige week. Ik geloof dat upgrade rond eur 170 was. Niet gedaan. Business class was totaal leeg. 6 rijen! AF vloog liever met lege BC dan laten zien dat ze hun frequent flyers waarderen. Bij boarding group 1 en 2 stonden maar 4 personen, dus die hadden ze makkelijk allemaal kunnen upgraden en een ontbijtje kunnen geven.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Tja, aan de andere kant 6 rijen leeg betekent ook dat je beter 1 plek kunt verkopen voor €179 dan 2 Voor €79.
    En upgrades voor ‘gewone’ platinums is ook niet handig natuurlijk.

    Tevens zal men ongetwijfeld in verband met load en balance zo min mogelijk mensen voorin hebben.
    Moet wel zeggen dat als je er echt wat vanaf weet qua load en balance dat ik het aandoenlijk vindt hoe het cabinepersoneel er zo strikt mee om gaat.
    Ik snap waarom, maar iemand van 4a naar 5c sturen (rij 4 was leeg) doet echt helemaal niets voor load en balance, sterker nog 4a is dan zelfs beter.. maar goed men wil natuurlijk orde bewaren en je moet ook niet opeens 8 man extra voorin hebben zitten.
     
    MichaelNight, VinceG en charry vinden dit leuk.
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Gisteren AMS-SPU maar 2 van de 8 EBC stoelen bezet, maar geen upgrade offer gekregen omdat zowel app als website geen stoelen meer kunnen laten zien. Voor de terugreis morgen lukt het niet eens meer om in te checken of stoelen te wijzigen via de app of website.
     
  14. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    DOH - BRU 40.000 avios of 509 euro met QR. Niet gedaan.
     
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Bij Aegean kan je bieden voor een upgade. 2x 50 EUR (het laagst mogelijke) geboden voor WAW-ATH RT en beide keren gewonnen.

    Dan kan je voor vertrek een maaltijd uitzoeken, zegt de FA: we hebben geen order ontvangen.
    Maar goed, op ATH werd BC met een aparte bus naar de terminal gebracht en de koffer kwam net op de band toen ik daar aankwam. Het heeft dus wel wat voordelen.

    Een kijken wat de terugreis biedt morgen.
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Aparte bus als bc is iets wat ik graag zou zien.
    Niet eens zozeer qua boarding, hoewel wat Turkish Airlines doet direct van lounge naar vliegtuig ook wel wat heeft is vooral bij aankomst mij een doorn in het oog dat je ook op de langzame manke nelis moet wachten die op dooie gemak de vliegtuigtrap afkomt vanaf rij 22c…
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Voor 33 Qpoints ge-upgrade van Doh naar BKK. Had er nog 100. Avond / nacht / ochtendvlucht in Qsuite, prima deal. Kon ook voor 45k avios
     
    Ambtenaruh, Urbanjazz en Amsterdam vinden dit leuk.
  18. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    AMS > CDG voor 199 met één stoel over.
    CDG > LYS voor 69 met 5 rijen businessclass leeg.

    Natuurlijk niet gedaan voor deze prijzen. Wel heel veel stoelen in het toestel niet te selecteren.
     
  19. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    AMS>DUB EUR89
    embraer niet waard
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  20. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    LYS>AMS: van tevoren niet te zien. Aan boord 11.300 Miles.
    We moesten 30 minuten aan de gate wachten, was moe en zat op een volle rij. Met een vega maaltijd voorin was het me het waard geweest om op een vrije rij voorin te nemen. Maar vragen van upgrade ging dermate langzaam dat pas in de lucht werd gereageerd; toen hoefde het van mij niet meer.
     

Deel Deze Pagina