Cheap tickets (goeie deals, error fares, etc.)

Discussie in 'Economy Fares' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Die itinerary levert 18.632EQP op. Als je wordt geaccepteert voor de challenge, dan heb je daar sowieso AA PLAT mee behaalt. Voor AA EXP moet je 25.000EQP bij elkaar harken. Als je niet wordt geaccepteert, zou je ook na die vluchten de AA Platinum challenge (á $240) kunnen hebben voltooid.
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Behalve de 8 zogenaamde System Wide Upgrades (SWU) die je verdient, kan je ook 500 mijl upgrades verdienen per 10000 gevlogen miles als Elite member bij AA. Uitleg over de SWU kan je hier vinden: https://www.aa.com/i18n/AAdvantage/...orLocation=DirectURL&title=systemwideupgrades

    De 500 mile upgrades kunnen interessant zijn voor kortere vluchten, maar zijn enkel in de VS te gebruiken, meer info hierover staat op: https://www.aa.com/i18n/AAdvantage/eliteStatus/upgrades/500mileUpgradesContent.jsp
     
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    En als ik nog een AMS-AMM-BKK-AMM-AMS in economy er tegenaan gooi..? Als je toch aan het rekenen bent ;-)
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Weet je welke boekingsklasse het is? En ik vermoed dat de vluchten met BA zijn? Of een andere maatschappij?
     
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    In welke boekingsklasse zou dat zijn? De deep-discount tarieven leveren maar 0,5EQP/mile op, de wat duurdere tickets 1EQP/mile.
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    @Goldfly Ik zie nu dat, ook wanneer je op een deep-discount economy ticket vliegt, je i.c.m. je trip naar LAX uit zou moeten komen op 25.003 EQP:D Afstanden zijn berekend met Great Circle Mapper, dus zou voor de zekerheid even de miles calculator van AA raadplegen. Wanneer zij ieder segment 1 mile korter beschouwen, kom je op een lullige 24.999EQP uit;)
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Anders kan je de afstanden ook dubbel checken op milecalc.com, deze site geeft soms andere miles dan great circle mapper. Ik gebruik hem elke keer voor cpm berekeningen.
     
  8. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Leuke fares met A++/Star JV op AMS-MEX tussen november en maart voor minder dan 400€
    Vliegen kan met UA/AC/LH/LX/OS via hun hubs.

    Ook creatievere routings mogelijk, zoals AMS-ZRH-YUL-YYZ-MEX-YYZ-YUL-ZRH-AMS voor 410€. Ben niet zeker of je deze online kan boeken, maar via een reisbureau kan het sowieso :)

    K klasse, 25-50% miles maar dus.
     
    bkraan en Lionell vinden dit leuk.
  9. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ook diverse plaatsen in zuidelijk USA vanaf AMS voor rond de 400 euro o.a. PHX / Dallas (Met Star Alliance)
     
  10. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Kunnen jullie helpen? :)
    Ik wil eind december tot begin januari (meest ideale van 26 dec tot 9 jan. Naar centraal ameriika. Mex is dan een mooie plek om van daaruit met een award ticket door te vliegen naar sjo. Ben alleen niet zo sterk met het zoeken van vluchten. Als ik bovenstaande deal rond deze periode kan vinden boek ik gelijk!
     
  11. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Heb ze al gevonden, helaas niet de door mij gewenste periode:(
     
  12. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Meestal is de periode rond kerst/nieuw jaar uitgesloten bij dit soort fares
     
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Spannend, dan nog maar retourtje londen ertegenaan smijten ergens.. Overigens, Als ik mn punten laat crediten op AA voor deze challenge, kan ik dan wel de lounge in als ik aldaar met mn AB Gold zwaai?
     
  14. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Officieel mag dat niet geloof ik. Ik weet dat het binnen ST wat anders is met bijvoorbeeld FB en MM (AZ), aangezien ze buiten Rome en Milaan de MilleMiglia kaarten niet kunnen lezen.
    Ik zou eerlijk gezegd niet 100% zeker weten hoe het zit binnen OW, maar ik denk dat je de lounge agent heel lief aan moet kijken;)
     
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Oef, lastige keuze... Wat te doen.. weigeren ze je dan gewoon ondanks dat je Sapphire bent..?
     
  16. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Officieel mogen ze je weigeren, omdat er anders niet duidelijk is welke maatschappij moet betalen.. Voor deze keer moet je het er dan maar even op gokken;)
     
  17. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Eerst maar even wachten tot ik geacepteerd word. Waarom zouden ze je kunnen weigeren? Ze kunnen toch niet controleren of ik ergens anders status heb? Zeker niet als je Jan Jansen heet. ;-)

    Oh, en BWempe en Lionell, heel veel dank voor de antwoorden, waardeer ik zeer!!!!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Je bedoelt de loungetoegang weigeren? Wanneer je je miles bij AA laat crediten staat je ffp-nummer op je boarding pass. Als je je daar dan mee aan komt bij de loungr, dan kunnen ze uiteraard zien dat je geen status hebt bij AA:p
     
    Lionell vindt dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Graag gedaan! :)
     
  20. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    In februari (helaas redelijk vaste data) 2016 staat AMS-ICN/GMP op het programma. BA is tot nu toe de goedkoopste optie via LHR. Tussen de 450 en 500 EUR. Helaas is de beste optie nu weer wat duurder op de voorkeursdata:
    upload_2015-9-3_21-39-7.png


    Door de AA Challenge dacht ik dat BA dan nog voordeliger is. Alleen tot wanneer loopt de actie? Website is enigszins onduidelijk:

    Reach status faster

    Fly on American, US Airways and other select airlines** and earn the required elite-qualifying points between September 14 and December 23, 2015, and you'll receive status through February 28, 2017.


    (...)

    Qualification is based on AAdvantage elite-qualifying points earned on eligible, purchased, published fare tickets on select airlines between September 14 and December 23, 2015
    .

    Is het nou dat je ook voor 23-12 moet vliegen (dat zie ik als earnen) of is alleen boeken voldoende?

    S en O leveren voor de AA Challenge maar 0.5 EQP op. Met een totaal aan ongeveer 11480 miles is dan pas Gold binnen. Moet maar even naar K,L,M of V zoeken.

    Of kan dit beter in het AAdvantage-topic?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina