Cheap tickets (goeie deals, error fares, etc.)

Discussie in 'Economy Fares' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Wat ben je zuur man, misschien je account maar sluiten dan ook!!

2. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Laten we de focus hier aub houden op goeie deals en error fares, als sommige mensen niet met elkaar akkoord gegaan of bepaalde meningen uiten, just let it be :)

Naar aanleiding van m'n eerdere post met de OJ naar NYC, is hier nog een brutale "mileage run" in economy, verdient 100% miles in economy, maar dus ontzettend veel uren vliegen...
    Screen Shot 2015-03-25 at 13.03.28.png
    Combinaties van OJ vluchten, eerst OSL-LHR-LAX met terugvlucht ORD-LHR-TXL, te vinden voor 358 euro in november.
    Binnen deze 2 vluchten een andere run: LAX-BOS-ORD-NRT-CGK, minimum stay van 3 dagen en vervolgens CGK-NRT-BOS-ORD, te vinden voor 738 euro eveneens in november.
    Alles in de tweede helft van november, trip ben je in totaal 10 dagen weg met 11 vluchten en hotel voorzien in Jakarta... Maar als je bovenstaande berekening bekijkt van Milecalc, kan je er flink wat miles aan overhouden, ja het is allemaal economy, maar alle klasses verdienen 100% miles, als PLT tellen ze dubbel.
    Screen Shot 2015-03-25 at 13.08.14.png

Screen Shot 2015-03-25 at 13.09.14.png

thom bauwens, Skywalker88, LdVinci en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    @Lionell Ik moet echt op cursus bij jou!

TheoS, Sand0rf en Lionell vinden dit leuk.
  4. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hehe het is het resultaat van véél puzzelen en FT lezen ook, vooral daar kom je veel deals tegen met AA. Niet altijd handig want ze vertrekken meestal uit de VS! Maar er begon opeens iets te dagen van wat als ik de 2 runs nu met elkaar kan combineren... En het resultaat zie je hierboven. Veel spelen met ITA en daar vooral gebruik maken van de Nearby functie en de plus/minus 1-2 days.

Behalve die 2 functies heb ik ook gemerkt dat als je bijvoorbeeld c:aa+ opgeeft bij advanced routing je andere resultaten krijgt. Vanaf moment dat je begint te spelen met bijvoorbeeld:
    c:aa,ba,ay,us+ of c:aa BOS ORD NRT, dan gaan de prijzen ineens omlaag!

@WorldTraveller13 jij mag ook niet klagen met de AA deals die je hebt gescoord ;) Ik weet niet hoeveel je in totaal investeert voor al die AA biz vluchten, maar zou een leuke vergelijking vormen als je het totale aantal verdiende miles vergelijkt met de trip die ik hierboven zette. Ik ben benieuwd!

TheoS en WorldTraveller vinden dit leuk.
  5. Maan

Maan Guest

Nice! Krijg je bij de platinum challenge van aadvantage meteen platinum om mee te sparen of moet je eerst die vluchten maken?

6. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Nee, je moet eerst de benodigde 10.000 EQP verdienen.

7. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Inderdaad, je moet eerst de Platinum challenge aanvragen ($ 240) en 10,000 EQP verdienen binnen 90 dagen. Ik weet dat @WorldTraveller13 hem gepland heeft, ik moet hem nog aanvragen voor m'n trip in juni naar de VS. Als je hem op of na 16 juni aanvraagt en volbrengt, dan is de status geldig voor de rest van het jaar en het daarop volgende jaar.

8. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Goed bezig mensen. Jammer dat dergelijke echt goede deals binnen Skyteam volgens mij maar beperkt te vinden zijn..

9. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Mijn 1e vlucht (Plat challenge), DCA-ORD-PEK-ORD-DCA is 2,04 cpm. Na deze trip ben ik Platinum en kan ik genieten van de 100% bonus. De andere twee vluchten, eentje via DFW komt dan uit op slechts 0,57 CPM per trip. Hoe positioneer ik mij naar DCA? Ik plunder het Avios household account.

Lionell vindt dit leuk.
  10. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb geen idee @jvz hoe het aanbod is qua deals binnen Skyteam, ik weet dat sommigen hier op het forum een goeie deal hadden met de error fares van Alitalia die een paar weken eerder voorbij kwamen. Op FT is weinig te vinden wat betreft Skyteam, en ik woon in België dus ik heb niet zo'n met FB, KLM en Skyteam, misschien dat anderen meer info hebben?

11. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Vorige maand was er nog de beruchte AZ Y+ (150% FB) deal naar Seoul voor €210-250.

12. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik zat eerst ook te denken om een positioning award vlucht met UA van ORD naar LAX te boeken, maar vond het zonde van de miles, tot ik de run hierboven vond en die bood ineens meer opties :)

13. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Het liefst vloog ik ook gewoon revenue, maar het goedkoopste ticket naar DCA was dik €900. Dat is bijna de totaalprijs van 3x de error fare naar PEK.

Lionell vindt dit leuk.
  14. Maan

Maan Guest

AZ naar ICN
    KLM/Kenya naar Ethiopie of Zuid Afrika
    KLM/AF naar cancun of sint maarten
    KLM naar GRU
    Gewoon goed de blogs in de gaten houden ^^

15. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik ben ook geen SkyTeam liefhebber. Achteraf kon ik mijzelf wel voor me kop slaan waarom ik in hemelsnaam de Seoul deal geboekt had. Waarschijnlijk ga ik de miles ook nog eens verspillen.

Lionell vindt dit leuk.
  16. Maan

Maan Guest

Skyteam heeft toch best leuke bestemmingen :p
    Alleen wat mij tegenvalt zijn al die taxes bij award vluchten maarja :)

17. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik vind de taxes nog wel meevallen, maar 100.000 miles voor enkeltje WBC naar Azïe is gewoon too much.

18. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, af en toe wel aardige tarieven, maar echt aantrekkelijke Mileage Runs, zoals door Lionell gevonden, kom je maar weinig tegen..

19. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben geen SkyTeam kenner, maar kan je de verdiende miles gebruiken bij Etihad? Zo ja, zullen daar wel leuke trips te vinden zijn?

20. Bodemvisser

Bodemvisser Newbie

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    13
    Ik volg dit forum al een tijdje, Door Lionell krijg ik meer en meer zin om een Mileage Run te doen! Bedankt Lionell!

tgrhuis12 en Lionell vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina