Cheap tickets (goeie deals, error fares, etc.)

Discussie in 'Economy Fares' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Let wel; AMS-SIN-DPS telt als één segment.

Flying doc vindt dit leuk.
  2. FrequentLiar

FrequentLiar Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Idd, zelfde vluchtnummer. Op zich redelijk voor de miles, maar er zijn dit jaar zeker al betere opties geweest om FB level miles bij elkaar te harken. En paar praktische bezwaren: de open jaw moet overbrugt worden en er zit een minimum stay aan. Een pure hardcore MR is het dus niet, maar wel n heel mooi gebied om heen te gaan. Vergeet ook niet dat je met bovenstaande reis in VCE moet starten en eindigen en dat deze combi van KLM en Alitalia mogelijk lastig te boeken is.

3. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb deze via BudgetAir ook gezien. Op Alitalia site komt de prijs ietsje hoger uit, heb verder daar ook niet meer gezocht.
    Mijn interesse gaat uit maand november als het hier bbbrrrr koud is, mijn verjaardag met kids te vieren.

Andere deal, die heb ik zelf voor september geboekt; beetje omslachtig maar aardig segmenten;
    ZYR-CDG-YUL-XDS-YUL-CDG-ZYR, trein-vlucht-bus, eenmaal daar lekker met de auto verder :p
    Ik heb het voor €386 met AF. Ik denk dat de euro weer gezakt is, vandaag zag ik de prijs €390.
    Let er wel op, bij het boeken kon KLM op hun scherm niet altijd vinden, 1 telefoontje naar Air France horen ze dat het nog beschikbaar zijn. Ze noemen het een 'promo prijs' ipv terug uit YUL is YYZ een optie voor iets meer dan € 500 op AF site.
    Voor segment run lijkt me dit veel leuker prijsverhouding ipv ZWE-VCE.

Nog een deal...maar misschien minder interessant voor Miles, business class Z 125%. Dan is die Alitalia met ICN meer interessant.
    BRU-XMN-BRU € 994 - € 1014. Is ook eventueel te combineren met een nachtje Hongkong stopover. Xiamen is best aardig. Deze prijs is zelf voor maand juli te vinden.
    Naar Chengdu is ook voor dezelfde prijs.
    Ik vond het iig leuker dan die private sales aanbod.

image.jpg

Laatst bewerkt: 5 mrt 2015
  4. FrequentLiar

FrequentLiar Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Creatieve oplossing die eerste, maar 65 euro per segment is erg prijzig. Als het je puur om segmenten te doen is kun je in EU rond de 40 a 45 euro per segment uitkomen. Inderdaad wel iets exotischere bestemming...
    ZWE-VCE is trouwens dood, er is een flinke prijsverhoging doorgevoerd vanaf ZWE, dus voor SR totaal nutteloos.

AZ heeft trouwens altijd 150% in business class. En gek genoeg ook (voorlopig?) altijd in Y+.

5. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Yep ik zag in januari dat ZWE een stuk duurder is geworden, niet meer interessant.
    Ik was een tijdje retourtje Krakau aan het kijken omdat dochterlief dit jaar wel heen wil.
    Ik was er niet vrolijk van de prijzen te zien, voor zo'n klein afstand binnen Europa. Vandaar ging ik maar naar warme landen kijken ;).
    Dit jaar gaat me er niet meer om segmenten, meer om Miles.

Ik vond dat naar XDS een leuke prijsje naar Canada, toen ik het zag was ik beetje verbaasd..., kon gen goedkoper vinden met segmenten, Miles en een reis opzicht zo met trein en bus combi.

Ik weet niet met AZ....volgens mij is KLM en AF er niet blij om iig.
    40 a 45 per segment...heb je de boekingskosten en CC toeslag al mee gerekend? ;)

Laatst bewerkt: 5 mrt 2015
  6. FrequentLiar

FrequentLiar Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Boekingkosten en CC: boekingkosten altijd incl, maar er zijn wegen om de CC heen. Bovendien zijn er een paar top segment runs met AZ mogelijk waar geen CC kosten aan verbonden zijn.
    Maar misschien is dit meer iets voor het segment run topic, want een MR en SR zijn praktisch even duur om status te behalen. Je bereikt voor hetzelfde geld een status (een MR kan wat tijdsintensiever zijn), maar bij de MR heb je vervolgens nog een berg miles die een dusdanige waarde vertegenwoordigen dat de MR eigenlijk meer de moeite waard is.

7. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Mijn ervaring met AZ is dat ze sowieso geen CC toeslag en boekingskosten berekend. Echt toppie.
    Ik had bijna die fare naar NRT en GIG premiu/businessA bij AZ geboekt.

8. Maan

Maan Guest

Prem naar GIG is er nog steeds :)

9. FrequentLiar

FrequentLiar Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Juist, dat bedoelde ik: AZ biedt wat voordelen. De Y+ tickets naar NRT/GIG/EZE etc zijn een perfecte manier om LM bij elkaar schrapen. 0.0287 cplm is echt heel netjes.
    Ze zijn nog beschikbaar, dus als je 23000 level miles bij elkaar wil harken in een lang weekend, have fun :)

10. AnthonySneek

AnthonySneek Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Wat zijn goede MR om te boeken en hoeveel kost dat ongeveer om platinum te behalen bij Skyteam KLM?

11. FrequentLiar

FrequentLiar Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ondanks dat dit topic al helemaal vol staat met off topic zaken, misschien handiger om je vraag hier neer te zetten, kunnen we het later nog een keer terug zoeken ;)
    http://forum.ikvliegveel.com/threads/fb-mileage-runs-segmenten-dan-vooral.288/page-6

Gaat weliswaar over segment runnen, maar ook over FB MR in algemeen.

12. LVH

LVH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28

welke data is nog beschikbaar?

13. FrequentLiar

FrequentLiar Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Overmorgen kan je nog: zaterdag weg, maandag terug vliegen en dinsdag weer in Nederland. Normale prijs is rond de 1600 euro, dus veel plezier :)

19-23 maart ook nog.

14. Barend

Barend Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Heb je iets meer details? Data etcetera? Het topic is onoverzichtelijk, en ik kan hem niet vinden..
    Ik kan wel 606,- euro retour vinden, in gewoon Y.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2015
  15. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Op google flights heb je hem zo te pakken voor € 650,= Gewoon retour bvb AMS-GIG 23/04-27/04. Is zo op datum makkelijk te vinden. Vanaf Brussel is ook nog wel te vinden voor die prijs.

16. Barend

Barend Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Ja, die vind ik ook wel.. Ik dacht dat ik had gelezen dat we het over < 400,- euro vluchten hadden.

17. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Die zijn er inderdaad niet meer voor zover ik weet.

18. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Klopt de <400 fares waren naar ICN.

19. StephanP

StephanP Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hij is nog (weer) te boeken..

AMS-GRU:

upload_2015-3-6_11-39-28.png

20. FrequentLiar

FrequentLiar Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Mooie prijs, maar let erop dat dit niet de juiste fare is. Je vliegt FRA-GIG met LH, en veel mensen hier willen graag FB miles sparen op deze trip, dus daar heb je met een non-Skyteam airline niet zo veel aan.

Als je even op Google Flights kijk kun je de AZ fares naar de genoemde bestemming nog wel vinden. EZE is er amper meer, maar GIG en NRT nog best ruim volgens mij.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina