Buitenlandse Creditcard (US, UK, ...?)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 10 nov 2014.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
  2. Joris1

    Joris1 Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Misschien tijd om bij dit topic nog eens rond te vragen of er updates zijn, want we willen allemaal wel nieuwe creditcardmogelijkheden (jaloers op de Amerikanen :)).

    Ik heb zelf een gratis Duitse DKB rekening sinds zo'n 2 jaar met een Duitse Hilton HHonors Visa card, maar ik hoorde pas van iemand dat aanvragen vanuit NL tegenwoordig niet meer goedgekeurd. Herkenbaar of is het anderen van ons recent wel gelukt?

    Nog andere opties? Mensen die kortgeleden de UK hebben geprobeerd?
     
  3. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ben wel benieuwd naar die amex icc kaart. Zijn er meer mensen die hem hebben en ervaring en vooral overwegingen willen delen om deze kaart te nemen?
     
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    idem
     
  5. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb twee jaar in de US gewerkt voor een Europese werkgever. Mijn thuisadres is steeds in België gebleven maar had er wel wat gehuurd.
    Het was geen probleem om een rekening te openen bij Bank of America. Ik had wel 5000$ cash bij om er ineens op te storten (als dealbreaker). Ik kon ook een creditcard openen maar daar kreeg ik enkele weken respijt om een Social Security Number aan te leveren.
    Dan dus naar de Social Security Administration geweest met een goed verhaal; uiteindelijk een SSN gekregen zonder belastingplichtig te zijn in de US.
    Na het opbouwen van mijn credit score gedurende mijn eerste jaar (met die BoA creditcard zonder voordelen), kwam ik in aanmerking voor de cards die wel waarde voor je geld bieden.
     
    Urbanjazz en Thijsk vinden dit leuk.
  6. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Gisteren een aanvraag gedaan (en goedgekeurd) voor de Bank of America Flying Blue World Elite MasterCard. Met een tip van een ander forum; eerst een boeking doen via AirFrance, helemaal tot de betaalpagina gaan en daar de referral gebruiken. Dit geeft bovenop de 'normale' voordelen ook een $100 statement credit.

    De 'normale' voordelen zijn 25K FB miles als welkomstbonus en 60XP. Jaarlijkse kaart bijdrage is 89$, maar daar krijg je jaarlijks nog eens 5K FB miles en 20XP voor. Bij meer dan $15K uitgaven met de kaart krijg je voor dat jaar er nog eens 40XP bij (opnieuw 60XP in totaal dus).

    Er zijn geen foreign transaction fees, dus ik zou deze kaart wel eens het meest kunnen gaan gebruiken; geeft 3X op uitgaven bij alle Skyteam partners en 1,5X op alle andere aankopen. Vooral dat is interessant omdat het ook nog eens per USD (ipv EUR) is. Met de huidige wisselkoers dus 1,7 FB miles per EUR

    Er zijn natuurlijk betere kaarten in de US, maar ik probeer de volgende jaren een Platinum for Life te scoren en de XP's zijn belangrijk voor me. Vlieg zo'n 2x/maand voor het werk, maar altijd Economy; dat gaat dus niet zo goed vooruit
     
    Daeni, lloydje33, vkpeter en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Goede aanbieding! Ik neem aan dat je een Amerikaans bankrekening of Tax Number hebt, want als Nederlander lukt dit toch niet?
     
    Robby43 vindt dit leuk.
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    @Robby43 kon je die kaart aanvragen met een niet-US adres?
     
    Robby43 vindt dit leuk.
  9. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Als Belg... ;)

    Een aantal berichten terug kun je terugvinden waarom ik een US SSN heb. Als correspondentie adres gebruik ik dat van de collega die mij daar heeft vervangen.

    Het is een specifieke situatie, maar er zijn zeker nog Belgen/Nederlanders met een SSN.
     
  10. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Excuus, mijn bedoeling was niet om te discrimineren ;) Maar dat verklaart het inderdaad! Het blijft jammer dat de kaarten in NL qua rewards niet te vergelijken zijn met de US...
     
    Robby43 vindt dit leuk.
  11. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Dat zou een mooie actie zijn. Had er graag gebruikt van gemaakt en was al aan het inschrijven. Maar helaas geen US SSN etc :(
     
  12. AviatorJW

    AviatorJW Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Heb wat onderzoek gedaan naar het verkrijgen van een SSN als Nederlander. Of een omweg om de Flying Blue World Elite Mastercard aan te vragen. Echter zonder succes. Zijn er mensen die suggesties hebben? De kaart (helemaal icm fb amex) ziet er erg goed uit.
     
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Emigreren naar de Verenigde Staten.
     
  14. AviatorJW

    AviatorJW Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik hoopte op wat minder 'drastische' suggesties
     
    Johan10 vindt dit leuk.
  15. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik denk oprecht dat dat de enige optie is.
     
  16. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Hier wel een SSN, maar moet je ook een krediet-geschiedenis opbouwen alvorens je een amerikaanse kaart kunt aanvragen?
     
  17. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Ja, in het begin kun je, met een lage credit score, enkel secured (vergelijk met pré-paid) credit cards krijgen. Door deze te gebruiken bouw je je credit score.
    Na een jaar begin je kans te maken op een standaard credit card zonder of bijna zonder annual fee (maar ook weinig voordelen). Na twee jaar kan je dingen zoals de FB BoA MasterCard aanvragen.
    Wil je credit cards à la AMEX Platinum, zul je eerst meerdere kredietlijnen moeten hebben, waarvan je het goede beheer bewezen hebt.
     

Deel Deze Pagina