Avontuurlijke vluchten

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door SVDH, 29 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Dat denk ik nu nog steeds, zo lang er geen bewuste aanslag vanuit de grond is.
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Maarja, in het afgelopen jaar zijn er wel twee toestellen van MH weg...
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Van de eerste weet ik het niet maar de tweede was buiten de schuld van MH om en het net zo goed een ander naburig vliegtuig kunnen zijn. Er is dus niets structureel mis met MH.
    Al zou ik ze nu even niet vliegen omdat de sfeer aan boord mij erg ongemakkelijk lijkt. Zeker die arme cabin crew die ongetwijfeld bekende collega's hebben verloren.
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    mijn punt is niet dat het iemands schuld is, maar dat er wel 2 toestellen weg zijn in een jaar.
    Een jaar geleden had je daar geen rekening mee gehouden, maar het is wel gebeurd...
     
  5. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Wat ook geniaal is, is landen op St. Maarten. Ook vrij korte landingsbaan. Ook supertof vliegtuigspotten daar op het strand. Ik vond dat echt heeeel cool! Zoek maar eens op foto's op filmpjes van mensen die vanaf het strand 747's van KLM hebben gefotografeerd.!!
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Heb ik wel gezien ja, fantastisch :)
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Als je maar niet gaat surfen op de jetblast!
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Heb wel filmpjes gezien van de mensen op het strand, als de KLM 747 land. Dan kun je niet blijven staan!
     
  9. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Moet zelfs zo ver niet vliegen! Corgi en Ajaccio zijn beide ook korte pistes en altijd sportief opstijgen en landen
     
  10. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Heb persoonlijk pak "avontuurlijk" vluchten gehad, vooral in de periode dat ik nog als crew werkte, maar sommige ook gewoon als passagier op vakantie. Regelmatig PUJ-POP gedaan met een Let en standaard low pass (below 20ft!!!) over de oceaan.
    Coca airport in het Amazone gebied in Ecuador. Runway is enige asfalt dat er in de stad is en dus ideale plaats om de lokale markt op te houden. Als er een vliegtuig aankomt gaat de sirene af en ruim iedereen de baan. Was 20 jaar geleden dus weet niet of het nog zo is.
    Regelmatig positioning flights gedaan met Cesna in Marokko. Meerder malen in onweer en niet altijd beste ervaring. Een keer vloog de motor in brand net na de landing :eek:
    Verder blikseminslag op neus van B767 in het midden vd oceaan en alle instrumenten vallen uit voor langere tijd.
    Emergency landing maken in Málaga ten gevolge van ernstige turbulentie (alles wat niet vast zat(inclusief passagiers)tegen plafond gevlogen).
    .....
    M.a.w. I had my fair share :p
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2014
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Mijn avontuurlijkste vlucht tot nu toe was in 2011 met Air Asia op de terugweg van Kuala Lumpur naar Parijs. De lucht zat vol regen en onweer boven het vliegveld, dus captain zei dat het "bumpy" kon worden... Dat was een understatement, het opstijgen en het daarna wegvliegen van KUL leek meer op een stuiterende slalom vlucht tussen de bliksemschichten door...
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Monsoonseason?
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Yes, eind september, begin oktober, seizoen liep op z'n einde.
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Altijd leuk dan in die regio. Over de Golf van Bengalen is het ook vaak raak.
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Don't get me started. Afgelopen November 2 meter sneeuw gehad in de Himalaya als gevolg van de een cycloon in de Golf...
     
  16. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Nog nooit een rumoerige cabine zo snel horen stilvallen als die keer dat de bliksem insloeg op onze A330 bij het opstijgen uit Brussel. Piloot knorde iets in de intercom en vloog vrolijk verder. Hij heeft toen ergens in Afrika ook nog ei zo na een 747 geramd bij het taxiën. Je hoorde een collectief naar adem happen aan de rechterkant van het toestel toen de winglets elkaar bijna raakten.

    In Indonesië vloog ik mee met een Fokker 50 van Indonesia Air Transport van Bali naar Flores. Bumpy ride... en met al de berichten over de veiligheid van de luchtvaart in Indonesië had ik toch wel klamme handjes. Bij de terugvlucht merkte ik trouwens dat de runway ook als een gewone weg gebruikt werd. Net als bij Kristof in Ecuador ging ook hier de sirene enkele minuten voor de landing af om iedereen van de runway te jagen.

    Mijn meest memorabele vlucht tot nu toe was toch wel een rondvlucht in een DC-3 van DDA in Munster. Genieten!
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Bij die kleine airlinetjes is het altijd maar af vragen hoe netjes ze met het maintenance omgaan, zeker in een ongereguleerd land.
     
  18. Alexandria

    Alexandria Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Klinkt redelijk avontuurlijk allemaal, ik heb "gelukkig" nog niks geks meegemaakt in de afgelopen jaren (en dat hoeft voor mij ook niet!). Enkel door onweer vliegen, wat best een mooi gezicht is.
     
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Om om onweerswolken heen vliegen, net of je tussen de flatgebouwen vliegt :)
     
  20. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Mijn meest bijzondere vlucht was in een vierpersoonsvliegtuigje van Puerto Williams (zuidelijkste dorp in Chili) naar Ushuaia (zuidelijkste stad in Argentinië). Vlucht van een half uurtje. De douaniers van Puerto Williams kwamen speciaal op zaterdag naar het luchthaventje om wat stempeltjes te zetten op onze uitreiskaartjes :)
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina