Avis

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Lucky you
    Ik heb slechte ervaring met Avis over Miles en bonus Miles.
    Ook over onduidelijk honderden bij betaling achteraf waar ik geen duidelijk antwoord( mailen en bellen)van ze kreeg.
    Het pasje mogen ze van mij terug krijgen, heb geen vertrouwen meer in Avis.
    Afgelopen juni in Italie... Met pasje van Avis voor kleine auto klasse zou ik €50 p/d duurder uit zijn geweest dan zonder pasje. Ze vertelde me dat ze mij met het pasje boeken niet de korting kon geven die ze wilde. Absurd.
    Ik ben toen maar naar een andere verhuurder gegaan, groter auto, veel goedkoper en niet minder belangrijk ; betrouwbaar geen rare bij kosten achteraf.
     
    high_class vindt dit leuk.
  2. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Hmm, onlangs ook zo'n ervaring bij Avis. 'Administratiekosten' voor een boete gekregen in Oostenrijk. Dat is nog tot daar aan toe, maar die kosten zijn inmiddels al 3 keer afgeschreven. Vraag uitgezet bij Avis, ze zouden er vorige week op terugkomen...
     
  3. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Blijf bellen zou ik zeggen.
    Hoewel die man bij Avis met zijn zware stem is bijna niet te verstaan he. Heb je dat ook gehad?
    Dit fenomeen is trouwens bekend bij Radar tv programma.
    Avis is voor mij iig voorgoed afgedaan.
     
  4. EHTX

    EHTX Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    Eveneens afgelopen weekend een slechte ervaring met AVIS Preferred gehad. Hoewel het ideaal is dat je zonder medewerker te hoeven spreken al in de auto kunt stappen, moet je voor het wegrijden een contract tekenen waarop plotseling additionele verzekeringen toegevoegd zijn.

    In mijn geval bij een rental in Avis Rome een Personal Accident Insurance t.w.v. 48 EUR (+39% ten opzichte van totale rental price). Niet alleen is dat heel sneaky, het is ook nog waardeloos, want een reguliere Nederlandse zorgverzekering en/of reisverzekering dekken dit ook al.

    Ben nog steeds in gesprek met Customer Service, maar het is opletten geblazen. Als het niet netjes afgehandeld wordt was dit de laatste keer bij Avis - miles of geen miles.
     
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Helaas vergoed niet elke Nederlandse zorgverzekering elke behandeling in het buitenland. Hier zou ik even goed de clausules op nalezen.
     
  6. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Volgens mij binnen de EU wel, alle NL zorgverzekering. Daar is namelijk een duidelijke afspraak over gemaakt, ook terug te vinden in jurisprudentie. Voor behandelingen die in NL vergoed zijn Worden ook binnen de EU vergoed.
    Wat niet vergoed is wanneer je een behandeling buiten NL binnen de EU laat doen is bijvoorbeeld reis/verblijf(hotel) kosten.

    Buiten de EU, tja... Dat is een andere spelregels bij elke zorgverzekering. Maar daar heb je ook een reisverzekering voor, die vecht het wel uit met je zorgverzekering.
     
  7. EHTX

    EHTX Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    Goed punt wat betreft de voorwaarden, echter de basiszorgverzekering in combinatie met een reisverzekering incl. medische kosten voldoet.

    Het punt is dat in de auto een contract ligt met ongevraagde additionele verzekeringen waar je voor moet tekenen bij het wegrijden. Je moet dus 1) het volledige contract doornemen om te verifiëren of er niet stiekem iets toegevoegd is, en 2) zoja, terug naar een counter met service agent om dat er af te laten halen.

    Niet alleen doet dat alle voordelen van Avis Preferred teniet, het is ook bijzonder vervelend om altijd op je hoede te moeten zijn om significante extra kosten te voorkomen.
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  8. EHTX

    EHTX Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    Goed om te vermelden dat Avis inmiddels de fout heeft erkend en het geld voor de additionele verzekering terug zal storten. Fijn dat het uiteindelijk toch goed afgehandeld kan worden.
     
    Itravelelite, FlyRicky, SvnKngs en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Ook bij mij is de fout hersteld. Was zelfs al teruggestort op mijn CC, alleen krijg ik daar de nota niet van te zien.
    Overigens gaven ze er als uitleg aan dat de Oostenrijkse autoriteiten dezelfde boete (minstens) twee maal hebben opgestuurd, als in meerdere registraties van dezelfde overtreding (geen aanmaningen o.i.d.) en dat dan ook zo in hun systeem verwerkt wordt.
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  10. lincur25

    lincur25 Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Weet iemand of en hoe je flying blue miles kan gebruiken om een auto te huren bij partners van het FB programma, zoals AVIS of Hertz? Ik zie de mogelijkheid niet, op de partnersite van AVIS, om met miles te betalen. Weet iemand hier meer over? Alvast dank!
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  11. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Het kan in ieder geval via deze link (Flying Blue Store):
    http://store.flyingblue.com/travel/travel-bookings/car-rental.html
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  12. lincur25

    lincur25 Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hartelijk dank voor de link Wilcoleone!
     
    Itravelelite en Wilcoleone vinden dit leuk.
  13. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Probleem bij Avis zijn de kosten van het eigen risico. Natuurlijk krijg je cdw inclusief maar hier zit vaak in Spanje en Italië nog een eigen risico op van 1000 a 1500 euro. Ik huur dan liever bij Dreizen of Sunnyvars waar het echt inclusief is. Je krijgt het extra risico terug van Dreizen of Sunnycars. Helaas vertrouw ik de huurbedrijven in Spanje en Italië niet. In de Usa is dit bij wet geregeld. Nooit een eigen risico met cdw.
     
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Kan je ergens status bij Avis krijgen dmv elite status airline?
     
  15. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Je kan via FlyingBlue een gratis Sixt Gold of Platinum kaart krijgen (afhankelijk van je FB status). Het zou me niet verbazen als je die Sixt kaart vervolgens kan matchen naar Avis Preferred.

    Alternatief kan je via FoundersCard tot 25% off + Avis Preferred Plus krijgen, maar denk niet dat de FC fee dat het waard is.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  16. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Hier ook een slechte ervaring met Avis. Na 2 weken een auto te hebben gehuurd in Spanje werd de borg maar niet terug betaald. Waarom niet? Dat wisten de medewerkers aan de telefoon ook niet, er "werd naar gekeken" maar na 3 maanden was er nog steeds niets terug gestort.

    Na foto's te hebben opgestuurd (die gemaakt waren op de dag van inlevering en waar duidelijk geen schade op te zien was) werd er weer niets geregeld. Uiteindelijk een maand (en 5 telefoontjes later) de borg zonder bericht terug gekregen.
     
  17. flyair

    flyair Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Hij staat al een paar dagen online, maar heb hem hier nog niet gezien. Via de website van Avis Flying Blue krijg je nu 5000 award miles en een gratis auto-upgrade bij een boeking van ten minste vier dagen. Boeking moet gemaakt worden vóór 30 november 2017 en de autohuur moet plaatsvinden vóór 30 juni 2018.
     
    jongesander en Ready2Board vinden dit leuk.
  18. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
  19. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Kan hem nergens meer vinden helaas.
     
  20. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    upload_2017-10-24_14-32-46.png
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina