AMEX openen in het buitenland

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 10 dec 2019.

  1. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb een postbus in de VS. Met huisadres, telefoonnummer etc. Vraag me af of ik hier een US Amex kaart kan aanvragen. Post is geen probleem, postbus is er juist voor om in de USA bestelde artikelen via fedex naar NL te halen.
     
  2. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Volgens mij heb je ook een federal tax identification number nodig of tenminste een creditscore, om je kredietwaardigheid te kunnen beoordelen.
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Had @danfl44 daar geen ervaring mee?
     
  4. rhw

    rhw Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Als je via Amex een global transfer doet heb je in principe geen ITIN nodig. Je hebt wel een adres nodig dat niet als mail forwarder staat geregistreerd en een Amerikaanse bankrekening om de kaart te kunnen afbetalen. In de meeste gevallen wil Amex je Amerikaanse adres verifiëren dmv een bankafschrift of soms een 3-way call met de bank.
     
  5. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb zelf de route bewandeld en dit klopt inderdaad. Verwacht trouwens niet dat je gelijk een hele prestigieuze kaart kunt krijgen in de VS, met mijn Centurion account en verleden (nog nooit een betaling gemist) was hoogstens een Blue Cash Preferred mogelijk met $8k credit line.
     
  6. rhw

    rhw Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Hier in Canada gaan de meesten voor hun eerste Amex US kaart voor eentje zonder jaarbijdrage en zonder wisselkoersopslag, bv de basis Hilton of Delta. Deze kaart zeg je nooit meer op en vormt de basis van je credit report. Na een maand of 6 schijn je dan genoeg historie te hebben opgebouwd om via je Amex US profiel de betere kaarten met hoge welkomstbonussen aan te vragen.
     
    Thijsk en Urbanjazz vinden dit leuk.
  7. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb idd de ITIN-route bewandeld en kon destijds direct de Amex Gold aanvragen (met een dikke bonus). Half jaartje later creditscore van in de 700, die voldoende was om prima andere kaarten op 'eigen kracht' aan te vragen :)
     
  8. perpetualtraveler

    perpetualtraveler Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Heb je ooit een belastingaangifte moeten n.a.v. je ITIN? Die krijg je toch in de veronderstelling dat je aangifte zou moeten doen als 'non-resident alien'. En waar heb je je creditscore opgevraagd?
     
  9. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Hier nog een mooi bijkomend voordeel van een kaart in de US: Instant transfer voor ongeveer alle FF programma's.

    [​IMG]

    ... 10 min later:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2021
    coenvh, Frankb en Daeni vinden dit leuk.
  10. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Als het goed is krijg je bij Amex US ook flink wat Uber tegoed enzo, weet je of je dat ook in NL kan inzetten? Want dan wordt een US Plat erg interessant.
     
  11. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Uber tegoed is te gebruiken in landen die de USD als munteenheid accepteren :)Helaas niet in NL dus.
     
  12. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ah bummer. Als je ziet wat die Plat-houders in de VS wel allemaal niet krijgen dan komen we er hier vrij schraal vanaf.
     

Deel Deze Pagina