American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Kan in m'n eigen stadje er geeneens boodschapjes mee doen :(
     
  2. HiltonHotelFans

    HiltonHotelFans Blue Tier

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    28
    Ik gebruik de Green Card ivm dubbele punten per euro in het buitenland. De Amex punten zet ik om naar BA-punten a 4/5. BA Programma is trouwens een prima concurrent voor KLM. Bij BA kan je een household account aanmaken, dus het hele gezin spaart.
     
  3. HiltonHotelFans

    HiltonHotelFans Blue Tier

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    28
    Ter aanvulling, bij de supermarkt Marqt kan je met Amex betalen zonder extra kosten.
    Als je online je Amex kaart koppelt aan PAYPAL krijg je altijd dubbele punten, daar de online betaling via het buitenland gaat.
    Bijvoorbeeld: Via Modern.nl met Paypal betalen en alles is dubbel!
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Thanks, deze tip stond ook in het FBAMEX topic, maar werkt natuurlijk voor alle kaarten waar je punten verdient bij spend :)
     
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Wat is de conversiekoers van Amex rewards naar FB (en eventuele andere deelnemers)?

    Ik denk eraan mijn FB gold op te zeggen. De 4 qualifying flights brengt mij niets extra, en als ik ook FB punten kan sparen via inwisseling rewards dan heb ik hetzelfde voordeel.
    En 2x of 4x priority lounge pass toegang per jaar.
     
  6. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    5 membership reward punten is gelijk aan 4 Flyingblue miles
     
  7. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    @jvz Iets minder gunstig dan FB Amex dus, of krijg je met deze kaart wel dubbele rewards bij besteding buiten de EU?
    Wat zijn de beste inwissel mogelijkheden. De Amex NL site is nogal vaag over de inwisselmogelijkheden.
     
  8. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Mooi dat blijkbaar meer mensen met deze afweging worstelen :). Met American Express Green Card spaar je dubbele award miles in het buitenland. Bovendien is deze goedkoper dan FB Amex Silver. Als je veel aankopen in andere valuta doet of over de grens betaalt is de kaart dus wel aantrekkelijk.

    Inwisselmogelijkheden met membership rewards vind je hier: http://catalogue.membershiprewards.nl/index.mtw

    Je kan bijv de jaarlijkse kaartbijdrage met punten betalen (15.500 voor de greencard). Of gewoon in geld punten laten uitkeren. In dat geval krijg je EUR 10,- voor 2650 miles. In verhouding levert je uitgave dan maar weinig op en kun je volgens mij beter frequent flyer miles sparen. Of met MasterCard betalen (met de Bijenkorfcard leveren al je aankopen buiten de Bijenkorf 1,25% in euro's op waarvoor je bij de Bijenkorf -evt online- alles kan kopen: van eten tot kleding tot wonen etc).

    Succes met je afweging ;)
     
  9. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ben nu in het bezit van een Amex FB Silver card. Stel dat ik een upgrade wil naar Gold, krijg ik dan ook weer een welkomst kado voor de gold card? Of is het in dat geval beter om eerste de kaart te cancelen .. vervolgens de afkoelperiode af te wachten (wie weet hoelang deze is) alvorens op een volgend offer in te gaan?
     
  10. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Een welkomst kado krijg je volgens mij niet bij de FB gold, heb ik niet gekregen in ieder geval.
    Als je upgrade krijg je wel gewoon je extra punten, 15k uit mijn hoofd? Ik zou een upgrade doen! Bij een cancel moet je 3 maanden wachten.
     
  11. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Krijg ik dan ook de extra qualifying flights ? dat zou voor mij de verhoogde kaartbijdrage rechtvaardigen omdat mijn agenda te vol zit om de benodigde extra vlucht te maken :) Wat is de opzeggingstermijn stel dat ik er na x maanden weer vanaf wil.... of wil downgraden...
     
  12. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ja je krijgt 4 extra QF's erbij, opzeggingstermijn is 3 maanden.
    In totaal kan je met de FB Amex 14 segmenten op jaarbasis pakken door met silver te beginnen en om de 3 maanden te upgraden naar een hoger level.

    Als je nu upgrade naar FB Gold en na 3 maanden opzegt krijg je de resterende 9 maanden aan lidmaatschapskosten gecrediteerd:)
     
    Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  13. Niels

    Niels Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Moet je perse 3 maanden wachten om te upgraden? Was dat nergens in voorwaarden tegengekomen.
     
  14. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ja, upgraden komt in principe op hetzelfde neer als annuleren van je huidige kaart en een nieuwe afsluiten.
    Mijn upgrade van gold naar platinum is ook een keer geweigerd omdat ik te snel was (2 maanden na ontvangst gold).
     
  15. Niels

    Niels Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ok, even kijken wat ik dan doe, huidige gold wordt in oktober verlengd. Hoopte voor einde van het jaar te upgraden naar platinum om zo 4 plus 8 segmenten te krijgen.
     
  16. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Als je de segmenten nodig hebt zeker doen, je kan de kaart dan in november weer opzeggen en heb je 8 segmenten voor 150 euro.
    In januari kun je je dan weer opnieuw aanmelden voor de FB silver.
     
  17. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Kun je met een AMEX ook geld overmaken naar een NL bankrekening?
     
  18. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Nee kan niet helaas:(
     
  19. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ook niet via Paypal?
     
  20. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag Amex Gold binnen gekregen, gelijk Auto mee gehuurd via Amex site. (tot 1 oktober x4 punten)
    Nog gouden tips voor nwe Amex Goldcard houder?
     

Deel Deze Pagina