Niet bij elke luchthaven/lounge, in Nederland waarschijnlijk wel, maar in veel andere landen willen ze toch de fysieke pas zien (dit ivm je makkelijk iets kan photoshoppen en dan op je telefoon laten zien). @westi , je kunt toch ook bij het inchecken het laten staan op TAP en dan vervolgens ofwel in de lounge, ofwel aan de gate je FF nummer van een andere carrier op de vlucht laten zetten?
Heb ook maar aangevraagd! 70 euro vind ik nog een leuke prijs om in ieder geval *A te krijgen voor een jaar.
Krijg je een bevestiging als je match is goed bevonden? of moet je eerst miles kopen of dat abo afnemen voordat je gematched wordt?
Ik had begrepen dat je aanvraag eerst goedgekeurd wordt, dan moet je miles kopen en pas dan krijg je je status. Ik zit ook met spanning te wachten
Ok dan wacht ik ook in spanning af. Moet wel over 3 weken met *A vliegen....dus ze moeten wel opschieten. Maar regeling zal vast wel populair zijn.
Met XP's maakt het ongeacht het tarief niet uit hoeveel XP's je krijgt, deze zijn altijd hetzelfde. Is dat met status miles ook zo? Dus altijd op 100%, of zit hier verschil in met de tariefklasses?
Status miles zijn afhankelijk van de boekingsklasse. Op: https://www.wheretocredit.com/ kan je een beetje zien welke klasse wat oplevert bij de airline en haar partners. Voor de goedkope economy vluchten is het vaak 10-25% (of soms zelfs 0% bij light/saver tickets).
Hmm, dan zijn we met de XP's bij KLM eigenlijk best makkelijk af. Maar als status miles soms zelfs niks opleveren zal ik waarschijnlijk nooit aan de 25.000 miles komen om mijn status te behouden bij TAP..
XP’s maken het in ieder geval overzichtelijk bij KLM TAP heeft vaak goedkope BC tickets richting the Americas, als je daarvan gebruik maakt gaat het een stuk sneller. Je kan eventueel even kijken wat een BC ticket van Lufthansa, Swiss oid oplevert. Het kan soms ook zijn dat je met een iets hogere klasse 50-/100% status miles krijgt op een economy ticket voor niet al teveel extra. Op de lange termijn zijn er hoogstwaarschijnlijk aantrekkelijkere programma’s binnen star alliance maar dit verschilt natuurlijk per persoon.
Ja klopt, TAP heeft leuke promo's idd. Maar ik zal volgend jaar mn status bij Skyteam ook graag behouden, dus zal daar ook nog genoeg mee moeten vliegen, vandaar. Al met al is het me denk net niet waard.
Licht eraan. Heb je de challenge al gedaan en de 90 xp gehaald? Dan heb je dus de gold status en kun je meedoen. Anders gaat deze vlieger niet op.
Ik heb op 15 juli inderdaad met de Gold Challenge FB Gold status behaald. Als ik met de TAP status match *A Gold status kan verkrijgen, kan ik dan bijvoorbeeld bij Aegean of Turkish met gunstige voorwaarden *A Gold status behouden? Of zou ik bij een andere airline weer van voren moeten kwalificeren...
Nee bij een andere *A maatschappij zul je volgens de eisen van die maatschappij moeten kwalificeren. Dit is 36K miles en 6 vluchten met Aegan in het eerste jaar en 12k en 4 vluchten met Aegan in de jaren daarna. Bij Turkish is dit 40k in het eerste jaar en daarna 25K per jaar of 37,5K per 2 jaar.
Met het verschil, dat ik gedurende het eerste kwalificerende jaar al meteen kan profiteren van de *A Gold voordelen die ik met de TAP status match en €70 heb verkregen.
Dat klopt maar hier moet je dan wel de FF nummer van de andere maatschappij invullen en de voordelen met je fysieke kaart. Of het TAP nummer laten staan voor checkin/security/lounge en dan wijzigen naar de anderen voor je board.
Slim! Dat had ik zelf nog niet bedacht. Bedankt voor de tip! Bij het bestuderen van verscheidene *A airline ffp's komt ook Asiana Airline Club als ondergewaardeerd gunstig uit de vergelijkingen. Enige ervaring hiermee? Of is Turkish Airlines, dat de concurrentie met de gevestigde Midden Oosterse sterspelers aandurft, een aanrader?
Asiana is vooral interessant als je veel longhaul vliegt en in de juiste boekingsklasse. Met 500K miles heb je hier namelijk lifetime status. Als je dat niet verwacht te gaan halen kies dan voor Turkish of Aegan. Zelf fan van Turkish maar dan moet je ook regelmatig met ze vliegen. Geven graag upgrades.