Benieuwd of dit mogelijk is! zou een mooie manier zijn om super-sales te boeken en als het je niet uitkomt, het ticket alsnog door te schuiven naar een derde partij ipv het verlies nemen. Biedt mogelijkheden als het werkt!
Heeft iemand al een mooie offer gehad voor een upgrade? AMS-MEX op de 789 voor een minimaal bod van 700 euro is niet precies waar ik op gehoopt had. Er lijken nog veel lege stoelen: BookingClass - Seat Availability J - 7 C - 7 D - 7 I - 6 Y - 7 B - 7 M - 7 U - 7 K - 7 H - 7 L - 2
een aantal maanden geleden geboekt via de error fare van AMS naar CUN, welke in februari 2018 plaatsvindt. Geboekt via Schipholtickets. Nu geeft AeroMexico aan dat de totaalprijs voor 2 personen €308.- is. Schipholtickets heeft echter € 407,52 afgeboekt. Kan het zijn dat Schipholtickets de bagage nog extra in rekening brengt o.i.d.? M.a.w. is dit terecht, ondanks dat het een error fare was?
Wellicht zijn deze kosten van toepassing? https://www.schipholtickets.nl/uitleg-vliegtickets/ticketprijs/ticketprijs-lijndienstvlucht
Hallo allemaal, Volgende week hoor ik naar Mex te vertrekken. Nu had ik er achteraf al helemaal geen zin in. Maar nu met 3 aardbevingen achter elkaar heb ik er al helemaal geen zin in! Voor de duidelijkheid we blijven in MEX, en hebben geen doorverbinding. Is er een mogelijkheid om te annuleren? Ik heb geen annuleringsverzekering maar wel een amex fb gold. Is dit een geldige reden? Alvast bedankt voor jullie hulp!
En wat zei de AMEX annuleringsverzekering toen je ze het verhaal hebt voorgelegd? Er is geen negatief reisadvies, dus ik schat de kans klein in. Dit is de laatste update die staat op de BUZA website: Op 19 september 2017 is Mexico weer getroffen door een aardbeving met een kracht van 7.1 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag nabij de stad Puebla, ongeveer 140 km ten zuidoosten van Mexico Stad. In de omgeving van de stad Puebla en Mexico Stad zijn slachtoffers gevallen. Er is schade aan gebouwen. Telefoon- en internetverbindingen zijn slecht. Het openbaar vervoer is beperkt aanwezig. De internationale luchthaven van Mexico Stad is tot nader order gesloten. Volg het advies op van de lokale autoriteiten en uw reisagent. Blijf bereikbaar in crisissituaties.
@thomassmit Bedankt voor je reactie. Ik heb de situatie van Buza bekeken maar die is oud. Er is inmiddels vandaag weer aardbeving geweest. Ik kan Amex dit weekend niet bereiken omdat het geen noodsituatie is. De ledenservice is er maandag weer. Ik heb de voorwaarden van de Amex Gold verzekeringen bekeken maar die zeggen niets over natuurrampen.
Bedankt voor je reactie! Gelukkig! Heb je nog wat gemerkt van de nieuwe aardbeving? Hoe was am? Hoe waren de plusseats?
Het schud een beetje maar iedereen is vrij relaxed. Vanuit NL een behoorlijke overreactie if you ask me. AM is aardig, 789 is heel veel prettiger dan de 788 maar beide zijn een prima kist. De plusseats die ik had geselecteerd waren bulkhead en prima. Ik zou er nooit voor betalen maar het is een leuke extra. Let op dat de intl lounge (enige met douche) om 22:00 sluit dus als je voor je vlucht van 23:55 nog even zittend wilt borrelen zou ik me op tijd nestelen in de domestic lounge.
Hierbij een verslagje van de trip naar Guatemala die ik heb gemaakt naar aanleiding van deze deal, voor wie het leuk vindt om te lezen Vorige week dinsdagavond met 3 vrienden om 22.25 vertrokken met vlucht AM26 van Schiphol naar Mexico City. Ik kon vooraf via de AeroMexico chat alleen voor mezelf AM Plus stoelen selecteren. Deze tussenklasse heeft iets meer beenruimte, maar het draait mijns inziens vooral om SkyPriority-voordelen die hierbij verkocht worden. Toch is een stoeltje voorin het toestel en enkele centimeters meer beenruimte mooi meegenomen. Voor de anderen kon ik, bij het inchecken via KLM, kosteloos stoelen bij de nooduitgang selecteren. De vlucht met AeroMexico, uitgevoerd met een 787-9, was prima. Ik had een lege stoel naast me, en mede dankzij de hulp van een Thaise slaappil, bijna 7 uur kunnen slapen. Diner en ontbijt vond ik matig en vooral het ontbreken van peper en zout aan boord maakte het behoorlijk smaakloos. We landde rond 03.00 lokale tijd op de luchthaven van Mexico City. Ik had met opzet een lange overstaptijd naar Guatemala geboekt, om een paar uurtjes door Mexico City te kunnen wandelen. Midden in de nacht leek me dat geen verstandig en zinvol plan. Dus na de douane en het ophalen en afgeven van de ruimbagage eerst een paar uurtjes gewerkt, taco’s gegeten en koffie gedronken op de luchthaven bij Wings. Het is daar redelijk comfortabel zitten en het internet werkt naar behoren. Rond 07.30, toen het aardig licht begon te worden, een taxi gepakt naar het Plaza de la Constitución. Vanuit daar verschillende delen van de stad verkend. Op een enkele instorting en afzetting, weinig gemerkt van de aardbevingen die de stad recent hebben getroffen. Rond 14.00 de taxi terug naar de luchthaven genomen, die overigens (voor meer kilometers en minuten) 2/3 goedkoper was dan de ‘officiële’ taxi van de luchthaven op de heenreis. Om 16.30 met vlucht AM678 doorgevlogen naar Guatemala City. Een korte vlucht van ruim anderhalf uur uitgevoerd met een Embraer 190, waarbij vooral de ruime selectie tequila op de trolley opviel. Als snack werd een croissant met ham/kaas en een zakje chips geserveerd. Niks mis mee. Na aankomst op het kleine vliegveld van Guatemala verliepen ook daar de formaliteiten vlot. Bijzonder dat er actief, bij iedere passagier, gecheckt wordt of de baggage die je van de band haalt, ook bij jou hoort. Daarna moet iedere passagier, onder toeziend oog van een beveiliger, op een knop drukken, waarna iets of iemand (ik kan mij niet voorstellen dat dit willekeur is) bepaalt of je een groen of rood licht krijgt. Groen betekent doorlopen, rood betekent secondary screening. Na groen licht, zag ik in de aankomsthal onze driver staan, die ons door het drukke verkeer van Guatemala City in een kleine twee uurtjes naar Antigua bracht. Na vier gezellige dagen en nachten in Antigua, zondag in de loop van de middag weer vertrokken naar de luchthaven van Guatemala City, voor vlucht AM679 naar Mexico-Stad en aansluitend vlucht AM25 naar Amsterdam. Tijdens het inchecken op de luchthaven kon ik wederom voor mijn vrienden stoelen bij de nooduitgang krijgen voor het eerste segment. Dit lukte ook met AM Plus stoelen voor vlucht nummer twee, waarbij we twee rijtjes van drie met een lege middenstoel kregen. Na aankomst in Mexico had ik een uur of twee om de verplichte stempel te halen en de koffers op de transferband te leggen. Ruim voldoende om op het gemak nog wat te eten, door de security te gaan en naar de gate te wandelen. Tot de minuut op schema, om exact 23.59, werd de 787-8 losgekoppeld van de gate om in 9,5 uur naar Amsterdam te vliegen. Wederom een prima vlucht, vergelijkbaar met de heenreis. Om 16.30 landde het toestel op de polderbaan, anderhalf uur voor op schema en tegen de klok van 18.00 was ik weer thuis. Dinsdag gelijk mijn mijlen en segmenten laten bijschrijven. Geen vetpot, maar toch 4,5K puntjes en 4 QF’s. Over het algemeen zeer te spreken over AeroMexico; goede en schone toestellen, prima crew en alle vluchten vlogen netjes op schema. Maar bovenal natuurlijk een ontzettend gave ervaring gehad voor een nogal schappelijk prijsje… ;-)
Maandag vlieg ik naar BOG via MEX, spannend! Nu heb ik in het Spaans emails grekrgen over de BC van AM. Wie heeft met succes op de upgrades? Is het de moeite waard? En wie weet waar ik kan zien hoe vol het vliegtuig is van komende maandag? Alvast bedankt!
Zojuist Aeromexico gebeld en dat valt toch even tegen om alleen de laatste (van 4 vluchten) aan te passen... €1217 per persoon van Mexico City naar Amsterdam op 14 maart ipv de oorspronkelijke 28 februari. Nu op zoek naar andere opties, hoe hebben jullie de vluchten aan kunnen passen?
Afgelopen week AMS-MEX-BOG gevlogen. Het segment AMS-MEX v.v. met de B789 heb ik niet zoveel op aan te merken. Genoeg films om me te vermaken. Alleen het ontbijt was een beetje mwah. Op MEX wist ik gelukkig al (dankzij andere forumleden) dat ik formulier moest invullen voor de douane, bagage moest ophalen en weer op de band zetten en vervolgens door de security. De vlucht kwam een uur eerder aan dan normaal, dus het duurde eventjes voordat ik de lounge in kon (ging pas om 04:00 open). Ik heb dus rustig aan gedaan en heb nog even buiten gelopen om de Mexicaanse luchten te snuiven. Eenmaal in de lounge was er niet veel te eten en de douche ging pas om 06:00 open. Later was er wel wat meer te eten. Gelukkig had ik genoeg te doen en voor ik het wist was het tijd om te boarden voor mijn vlucht naar Colombia. Deze vlucht was overboekt. Dit was een mooie vlucht omdat deze vloog langs de kustlijn van Midden-Amerika. Ik moest wederom een papiertje invullen maar deze was helemaal in het Spaans. Ik versta niet zo veel Spaans, maar gelukkig was de dame naast mij vriendelijk genoeg om mij te helpen. De vlucht duurde +-4 uur dus er was ook warm eten en films om mij bezig te houden. Immigratie was ook een eitje en ik kon meteen door om in te checken voor mijn BC vlucht met AV naar CLO. Op de terugweg had mijn AV vlucht vertraging en ik begon hem een beetje te knijpen dat ik mijn aansluitende vlucht op BOG naar MEX en AMS zou missen. Gelukkig ging alles op tijd en had ik genoeg tijd om mijn pesos op te maken aan Colombiaanse rum bij de dutyfree. Helaas had ik niet opgezocht waar de lounge was en was het toch bijna tijd om te boarden. Wederom niets aan te merken op de terugvlucht. In dezelfde lounge op de heenweg was het erg druk en er was vreselijke luide jaren 80 muziek. Het eten was wederom erg karig. Dan vind de Crown Lounge op AMS stukken beter. Verder wilde ik graag douchen maar de douche was al gesloten om 20:00 uur terwijl op het bordje 22:00 uur stond!! De terugvlucht was niet vol maar ik was zo moe dat ik het merendeel heb geslapen. Op AMS was ik zo door de douane. Het mooie vond ik dat Skypriority goed werd gehandhaafd middels verschillende zones. Bagage was op alle vluchten snel op de band (zelfs op Schiphol!). Het vervelende was de lange overstap bij beide keren in MEX en de kwaliteit van de Salon Premiere op MEX. Maar voor de prijs die ik er voor heb betaald was het de moeite waard. Ik wens degenen die nog moeten gaan, veel plezier!!