Advies huurauto Barcelona

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door ThimoM, 19 dec 2022.

  1. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Top om je tips te horen, ik ga de status match naar Avis President Circle doen en kijken naar de diverse codes.

    Mag ik je vragen hoe jij je info bij elkaar hebt verzameld? Altijd goed om te leren.
     
  2. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ook een goede om te onderzoeken, binnen Europa is het volgens mij een 2 niveau upgrade als ik het zo lees
     
  3. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    ThimoM vindt dit leuk.
  4. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
  5. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Goldcar is prima als je het Key'n Go tarief kiest. Sleutel ophalen binnen 1 minuut bij de automaat, verzekeringen inclusief, gratis annuleren en gewoon vol-vol tank beleid. Het zijn niet de meest spectaculaire auto's maar als een Polo of Golf voldoende is dan heeft Goldcar bijna altijd de scherpste all-in tarieven.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik huur veel auto's in Europa en er staat er bij mij echt wel 1 boven aan de lijst en dat is Sixt. Hun auto park is erg modern en op vrijwel alle locaties altijd genoeg keuze. Als de auto je niet aanstaat kun je vaak bij de balie wisselen.
    De andere verhuurbedrijven zijn niet slecht. Ik heb bij allen ook de hoogste status, maar een upgrade zit er zeker niet altijd in. Vaker niet dan wel. In Europa doen ze gewoon niet veel met statussen.
    Sixt probeert altijd betaald te upgraden. Als je het dan afslaat dan krijg je de upgrade alsnog want dan hebben ze blijkbaar de categorie niet die je had geboekt (heb ik vaak als ik specifiek een automaat huur (in UK bijvoorbeeld)).
    Wat ik je wel wil aanraden is altijd vooraf en achteraf een video te maken van de auto (met flashlight aan en in HD!). Dit heeft mij al vele duizenden euro's gescheeld in de discussie of een beschadiging er al wel of niet zat.
    Met mijn amex neem ik geen verzekering erbij.
     
    noppie en ThimoM vinden dit leuk.
  7. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor je input Vince, interessant om te horen! Ik heb voor nu bij Avis gehuurd, dat werd eerder aangeraden en met de AWD code ook een mooie prijs betaald. Ik zal mijn ervaring delen en wellicht de volgende keer met Sixt.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2022
  8. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb inmiddels bij Avis gehuurd, weet jij welke voorwaarden er aan AWD D6500000 hangen? Of is dat enkel een algemene korting.
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nadeel van Sixt vind ik dat ze geen "gold canopy" of "prefered" service aanbieden zodat je direct door kan lopen naar de garage zonder tijd te verspillen aan de balie. Als ik regelmatig die rijen voor de balies zie, ben ik blij dat ik daar niet in hoef te staan.
    Maar je hebt gelijk dat ze vaak mooie auto's hebben, wel vaak ietsje duurder dan Avis of Hertz.
     
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Sixt heeft ook diamond balies op sommige vliegvelden. Sowieso MUC en FRA en ik zag dat ze in 2F van CDG bij de arrivals ook een diamond balie aan het bouwen waren.
     
    westi vindt dit leuk.
  11. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Hoe kan je deze bij Sixt uitzetten? Bij het boeken lijkt het vaak alsof dit niet mogelijk is en deze verplicht aan blijven staan...
     
  12. elfirseteee

    elfirseteee Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Goedkoop auto huren - https://economybookings.com Makkelijk zoeken, kiezen, reserveren en betalen. In vergelijking met andere websites goedkoopste prijzen!
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2023
    ThimoM vindt dit leuk.
  13. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Inmiddels een auto gehuurd bij Avis, ik moet zeggen goede service. We hebben 17 uur vertraging gehad op Eindhoven, dus ze hebben netjes een dag van de huur af gehaald. Tevens ook een upgrade gekregen naar een Volkswagen Taigo, een kleine suv. Al met al goede service, volgende zou ik wel Sixt proberen, daar zij een mooier wagenpark hebben. Avis heeft niet de premium auto’s, maar qua service top.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Wat wil je uitzetten?
     
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Gebruik jij ook nog een kortingscode bij het boeken? Buiten het feit dat je Platinum bent
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Ik vind de voordelen bij Sixt nogal magertjes. Geen gratis extra bestuurder voor Platinum, standaard zijn boekingen niet kosteloos annuleerbaar, gebrek aan kortingscodes... of mis ik een trucje?
     
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Nee klopt! Sixt heeft wel statusniveaus, maar daar horen geen benefits bij. Maar geeft wel grotere kans op een upgrade.
    Ik gebruik geen kortingscode. De baas betaalt dus maakt mij niet zo uit :oops:
     
  18. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Als Platinum heb je wel 15% korting op de autohuur. Het loont wel om flexibel te boeken (ook al moet je dan iets extra’s betalen), heb mijn huidige boeking al enkele keren opnieuw gedaan omdat de prijs steeds lager wordt (scheelt nu €50 op vier dagen t.o.v. De eerste boeking).
     
    VinceG vindt dit leuk.
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ja klopt, dat word gezegd ;)
    Maar heb al eens mijn status weg gehaald en dan blijft de prijs hetzelfde. Dus vraag me af hoe reëel dit is. Maar goed, vind Sixt toch altijd wel beste prijs/kwaliteit geven. Over 2 weken heb ik 2 keer 1 dag een auto nodig in Portugal. Beiden minder dan eur 50 en dat is een goede prijs. Kun je niet met een taxi doen.
     
  20. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Ik had afgelopen week een auto gehuurd op Mallorca.
    voor het eerst met Platinium status.
    BMW 2-serie cabrio of soortgelijk voor 191,- (voor volle week)

    bij aankomst had ik keuze uit:
    VW T-roc cabrio
    Audi A3 Cabrio
    BMW Z4
    BMW X3

    Vond de keuze in combinatie met de prijs best goed.

    ik wilde graag een BMW cabrio een aangezien wij met ons zoontje op reis waren was de Z4 geen optie.

    voor 98,- euro extra toen een 4-serie cabrio genomen.

    paar maanden terug 2-serie grandcoupe gehuurd op Lanzarote, maar kreeg toen een Mercedes A-klasse. Had toen geen platinium account, idee dat ik toen echt minder keuze kreeg.

    TIP: Als je geen hoge all-Risk verzekering wilt bijboeken kan jij voor paar euro per dag een verzekering afsluiten bij Allianz direct.

    Ik ben zelf een autoliefhebber dus probeer altijd een leuke auto te boeken met een goede deal (wel altijd Hertz of Sixt).
    Misschien leuk om goede aanbiedingen te delen?

    Mallorca huur je nu bijvoorbeeld Porsche 992 voor minder dan 1100 euro per week bij Sixt.
    In heel Spanje huur je nu voordelig Porsches, aanbod per locatie is anders (Boxster, taycan, cayenne, macan, panemera en 911)
    Alpine A110 huur je voor minder dan 250 euro per week.

    Sixt Duitsland heeft veel BMW deals voor het weekend (vr-ma).
    Bijvoorbeeld BMW I7 voor onder de 100,- per dag.
    Maar ook verschillende semi M modellen voor onder de 80,- (X4M50, 140M, 340M).
    Ook de echte modellen zijn voor scherpe prijzen te boeken (M4,M5 en M8).
    Munchen of Stuttgart is een leuk startpunt, je bent vanaf daar zo inde Alpen.
     
    bedeve vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina