Advies huurauto Barcelona

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door ThimoM, 19 dec 2022.

  1. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ik vlieg 01-01-2023 naar Barcelona, daar blijven wij tot 08-01-2023. Door mijn AMEX platinum card en diverse status match acties heb ik bij de meeste car rentals een hoge status.

    Waar zouden jullie adviseren om te huren rekening houdend met onderste statussen, hoeft niet de goedkoopste te zijn maar leuk om bijvoorbeeld een goede upgrade te krijgen.

    Hertz President’s Circle
    Avis Preferred
    National Executive Elite
    Sixt Platinum
     
    Wogie vindt dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    I gebruik Avis en Hertz en mijn ervaring is dat het elke keer een loterij is of en wat voor upgrade je krijgt. Als de auto je niet bevalt kan je altijd vraagen om een andere, maar laatste tijd is de voorraad erg laag en vaak krijg ik nee als antwoord.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  3. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt, krijg je wel altijd een upgrade? Of zit daar nog verschil in tussen de diverse partijen
     
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.119
    Leuk Bevonden:
    950
    Trofeepunten:
    143
    Upgrade krijg je niet altijd is mijn ervaring.

    Op Aruba doet Hertz b.v. niets met status en huur ik altijd bij de lokale dealer.

    Laatst in Italie huurde ik bij Avis via de site van Flying Blue. Dit was aanmerkelijk goedkoper, kreeg extra miles en een mooie upgrade.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  5. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Dat is ook nog een goede tip, ga ik eens naar kijken. Bedankt Ruut
     
  6. Wogie

    Wogie Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou in elk geval 1 van deze kiezen, je betaalt misschien wat meer maar je hebt geen gedoe of agressieve verkoop van verzekeringen. Ik heb 1x een op het vliegveld van Barcelona bij Gold car een auto gehuurd en kreeg een enorme verzekering aangesmeerd ,omdat mijn volledige voornamen niet op mijn creditcard stonden, maar alleen mijn initialen (had toen nog geen Amex).
    Zelf goede ervaringen met Hertz en Avis
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2022
    ThimoM vindt dit leuk.
  7. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor jouw input! Ik heb hetzelfde idee, liever iets meer betalen en geen gezeik. Een upgrade zou dan wel erg leuk zijn, dus zoekende naar waar de meeste kans voor een upgrade bij zit.

    Al moet ik zeggen dat de prijsverschillen flink zijn, vanaf prijs €80 bij een lokale partij & vanaf €250 bij een van bovenstaande.
     
    Wogie vindt dit leuk.
  8. Wogie

    Wogie Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ja, die prijsverschillen zijn best groot maar je bespaart er veel gezeik mee denk ik. Er zijn wel kleine lokale bedrijven die niet op het vliegveld staan, maar dan moet je er maar net 1 kennen.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  9. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Denk ik ook, ik lees nu dat je bij Sixt een relatief hoge kans hebt voor een upgrade. Prijstechnisch is die ook het meest interessant, we gaan het zien!
     
    Wogie vindt dit leuk.
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Update krijg je idd niet altijd, alhoewel ik in 95% van de gevallen er wel 1 krijg.
    Als je toch een Amex platinum hebt, kan je ook voor de goedkope locale opties kiezen, omdat je de verzekering toch als hebt. Wees er dan wel op voorbereid dat ze je elke schade proberen aan te smeren, dus maak veel foto's als je de auto afhaalt.
    Je hebt wel grote kans dat de localen geen Amex accepteren.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  11. Wogie

    Wogie Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik had ook online bij een vergelijkingssite vooraf geboekt incl. een all risk verzekering. Alleen bij de balie van Gold Car zeiden ze dat de verzekering niet voldoet, omdat kenteken er niet op staat. Je anders 3000 euro borg moet staan, dat wou ik dan doen maar mijn initialen stonden op mijn creditcard en moest toen wel die verzekering alsnog nemen. Dus wees alert met wie je zaken doet, vooraf bij trustpilot de reviews lezen.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  12. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt! Ik ga Sixt proberen, daar schijn je inderdaad vaak de upgrade te krijgen. We gaan het zien :)
     
  13. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Als je inderdaad de reviews leest van bijvoorbeeld FireFly of RecordGo dan weet je dat je daar heel ver weg van moet blijven.
     
  14. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Iemand dan nog specifiek ervaring met Sixt upgrades? Ik denk aan een geluksauto, daar lees ik op flyertalk nog wel goede verhalen over.
     
  15. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Bij National kun je als executive elite een standaard medium sedan betalen waarna je mag kiezen uit alles wat ze hebben staan in de exec elite afdeling. Geen idee hoe het in Barcelona gaat maar in de VS had ik de laatste 2 x een Audi Q7 voor weinig.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  16. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Ik mis in je opsomming een status match naar Avis President Circle.
    Die is zinvol.
    Iedereen roept wel wat maar welke AWD , CDP of contract code gebruik je ?
    Dat is nogal bepalend voor je huur.
    Zelf zou ik zeker kiezen voor Avis of Hertz .
    Dan heb je in ieder geval een upgrade
    Ieder ander is overbodig.
    Het is plezierig dat je vanwege je credit card met verzekeringen niets van doen hebt.
    Kijk eens naar CDP 510000 of AWD D650000
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  17. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18

    Als Emerald Club Member uit de rij die hoort bij je lidmaatschaps status
    En hetzelfde gaat voor Hertz op.
    In de USA
    Leuk dat je dat laat weten , maar wat moet iemand die specifiek vraagt over autohuur Barcelona daarmee ?
     
  18. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Wegblijven bij Goldcar of Firefly. Pure oplichters. lokken met kale tarieven en dwingen klanten tot het afsluiten van overbodige verzekeringen. Bij inleveren gebeurt het theater opnieuw. Een deuk en die zat er niet dus dokken kost 1500 euro!!. Brandstof ook zo een. Tank is niet vol he dus dat doen wij dan maar. Blijf bij de bekende maatschappijen waar je ook bent ga niet in zee met dit soort maatschappijen.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  19. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ik ga er van uit dat het zelfde in BCN van toepassing is. Thimom is exec elite.
     
  20. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Tsja , National ' emerald club voordelen gaan in europa niet op.
    Net zo min als de Hertz gold club voordelen trouwens .
    Alhoewel een President Cirlcle lid wel een upgrade .
    Maar niet de verwennerij die je in de VS hebt ; achteloos langs de rij autoos lopen om er een uit te kiezen....
    In Europa is daarom Avis vaak een goede keuze.
    Als je maar even de tijd neemt om langs de verschillende Avis websites te gaan.
    .FR is dikwijls goed....mijn laaste huur was via .IS
    als je als Amex platinumcard houder geen verzekeringen nodig hebt moet je zeker ook naar .DK kijken.
    Tis een leuk spelletje dat auto huren...
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2022
    ThimoM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina