Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

1. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik moet nog enkele punten om Platinum te halen bij Accor.

Weet iemand als ik online incheck na een boeking bij Accor, ik ook daadwerkelijk moet verschijnen om de punten te krijgen? Of wordt de boeking dan als 'no show' aangemerkt en heb ik pech?

2. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ja, dan heb je inderdaad pech.

Hoeveel punten moet je nog?

3. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    2500

4. Merel67

Merel67 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Kreeg deze week een mail, tot 4000 punten bij een abonnement op The economist.

5. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Allereerst hoop ik dat deze post hier op zijn plaats is, zo niet excuus hiervoor.

Heeft iemand hier begin november ook een mail ontvangen van IBIS met als onderwerp “beleef een virtuele ervaring en win prijzen met ibis business”? Hier maakte je o.a. kans op een reis, VR-brillen, reiskoffers.

https://ibisbusinessmoment.com/nl/

Ik heb tijdens het meedoen op een gegeven moment een melding gekregen dat ik een prijs gewonnen had en dat ik hierover later gecontact zou worden. Inmiddels heb ik een mailtje gehad waarin ik gefeliciteerd werd met mijn prijs en of ik mijn email adres wilde bevestigen. (iets dergelijks staat ook in de voorwaarden). Ik vond het vreemd dat dat mailtje van een Gmail adres kwam. Hierop heb ik contact gezocht met de klanten service van Ibis/Accor en ik kreeg het antwoord dat het inderdaad wel vreemd was om van een gmail account een mail te krijgen en dat ik maar beter geen privé gegevens kon doorsturen. Verder ging men helemaal niet in op de actie zelf, lijkt mij een kleine moeite om door te geven of de actie een officiële actie was van Ibis/Accor dus heb ik nu maar een uitgebreide mail gestuurd met meer gerichte vragen (bestaat de actie, met wie kan ik contact opnemen om te controleren of ik echt een prijs heb gewonnen etc.)

Nou begrijp ik uit andere meldingen hier op het forum dat een aantal van jullie niet echt te spreken zijn over de IT van Accor dus wellicht dat dit een en ander zou verklaren.

In het geval dat het fake is hebben ze er wel veel werk van gemaakt en vraag ik me af wat ze denken te bereiken met eventuele informatie die ze buit zouden maken.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in deze if any. Thanks!

Hmm ik zie nu dat de actie ook vermeld staat op de IBIS.com website en op de Facebook pagina. Blijft vreemd om van een Gmail account een mail te ontvangen, zou dit toch van een Ibis/Accor adres verwachten. Ik wacht de reactie nog even af.

Laatst bewerkt: 15 dec 2016
  6. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ja ik ook. Maar EUR279,- voor een abonnement ... Dan heb ik liever voor die prijs een overnachting in een hotel :), of meer.

7. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik hoor voor het eerst van deze actie..
    Een reactie van een gmail adres is inderdaad heel vreemd. Nog vreemder vind ik de actieloze houding van de klantenservice. Wilden ze niet iets voor je checken of advies dat je op de uitslag moet wachten?

8. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Inmiddels hebben ze op mijn email gereageerd: " Hartelijk dank voor uw bericht. Wij hebben dit naar onze collega's van hogerop gestuurd met de vraag of zij hier meer over weten.
    Zodra wij een antwoord ontvangen zullen wij u hierover berichten."

Aangezien ik inmiddels ook gezien had dat de actie op de Facebook pagina van Ibis stond heb ik daar ook een berichtje naartoe gestuurd (nog voordat ik antwoord had ontvangen op mijn 2e email). Op mijn vraag via FB kwam na 1u en 10m (netjes) het volgende antwoord: "We hebben het intern nog eens nagekeken en dit emailadres is in orde. Dit komt omdat er een extern bedrijf is aangesporken in verband met deze promotie. Zij zullen u nog een mail sturene om u hierover gerust te stellen."

Het lijkt er dus op dat het in orde is, ik wacht verder af.

9. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    "Het bedrijf is van een Nigeriaanse prins..."

Wilcoleone, Flying doc en DirkOnTour vinden dit leuk.
  10. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Een vraag over extra bonuspunten die je bij een boeking krijgt.
    Bijvoorbeeld bij Pullman, daar krijg je bij het Time for Business arrangement 500 bonuspunten extra.
    Weet een van jullie of je bij een ander arrangement net zoveel punten kunt krijgen? Novotel lees ik 150 en Ibis 50.
    Ik moet er namelijk nog 999 om Platinum te behalen.

11. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Voor degene die iets meer wil weten over punten verdienen aan het einde van het jaar en de bijschrijving in het nieuwe jaar, vandaag ontvangen van Accor:

Het maakt niet uit of punten te laat op een account worden gezet. De creditering werkt retroactief. Dit wil zeggen, indien de geldige overnachting ervoor zou hebben gezorgd dat u een hogere status behaalt, dan zal dit nog steeds het geval zijn, ook al worden de punten buiten de geldigheidsperiode gecrediteerd.

12. ErikBenjamin

ErikBenjamin Silver Member

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Voor de mensen die de Slimme Ontdekkingsreis speelden :)

Hartelijk dank dat u bent meegereisd op onze unieke wereldtoer! Velen van u zijn de uitdaging van dit avontuur aangegaan en tijdens de 8 tussenstops waren er 1.850.000 punten te winnen.

Binnenkort vindt de grote trekking plaats. Kijk hier op 22 december om 10u (Parijse tijd) wie de gelukkige winnaars zijn!

PJOTR en Lionell vinden dit leuk.
  13. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Nou, ben benieuwd.... Het is zover, maar nog niks op de pagina... geduld :)

In het Accor account kan ik mijn kaart en punten momenteel niet raadplegen. Er gebeurt dus wel iets achter de schermen bij Accor.

14. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Zelfs in de app zijn die gegevens niet te benaderen.

15. ErikBenjamin

ErikBenjamin Silver Member

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    We feliciteren de 5 Smart Explorers die na de trekking 200.000 punten per persoon hebben gewonnen:

• Tobias
    • Adam
    • Ronaldo G.
    • Monika
    • Vinicius
    Ook feliciteren we de 85 leden die bij de directe winmomenten 10.000 punten hebben gewonnen.

Lionell vindt dit leuk.
  16. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Mijn eerste bijdrage hier;

Ik vraag me af wat er met de tot 31 december 2016 gespaarde punten van Accor gebeurt op 1 januari? Worden dat dan statuspunten of rewardspunten? Op dit moment heb ik de Gold status door enkel veel bij hun te overnachten.

Mijn ervaringen zijn niet al te positief wat betreft de voordelen, een aantal dingen waar ik vaak mee te maken krijg zijn de volgende;

- Bij de receptie moet ik soms zelf vragen of een hint geven dat ik een welkomstdrankje moet krijgen, ik voel me enigszins opgelaten in zulke situaties. Temeer omdat sommige medewerkers eerst beweren ''niets te kunnen zien'' in hun systeem. Vervolgens kijken ze moeilijk en klikken ze we wat verder en dan bieden ze hun excuses aan.
    - De upgrade naar een luxere kamer bestaat soms uit enkel een fles bronwater. Ook dit heb ik op dezelfde manier als bovenstaand ondervonden. Na het inchecken van de kamer, en weer terug gegaan te zijn naar de receptie met de mededeling dat ik een upgrade zou krijgen, kreeg ik deze alsnog, echter het enige verschil met de 2e kamer was de aanwezigheid van een fles gratis bronwater. (Mercure)
    -In Canada kreeg ik slechts 1 welkomstdrankje voor 2 personen...

En zo heb ik nog een aantal irritante ervaringen... Ik zal hier eens wat vaker meelezen omdat ik zie dat het eenvoudig is meer punten te verdienen dan door daar enkel te slapen...

17. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Wonder boven wonder is het helemaal goed gekomen!

18. FlyingDutchman

FlyingDutchman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    De punten die je nu hebt worden rewardpunten en je huidige status behoud je tot 1-1-2018. M.i.v 1-1-2017 kan je alleen ststuspunten sparen middels overnachtingen.

19. Merel67

Merel67 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Houdt je status in de gaten!!!!

Ik kom net tot de ontdekking dat ik onterecht op gold ben gezet.
    In december 2015 heb ik platinum behaald. Kreeg toen de platinum status met einddatum 31-12-2016. In 2016 heb ik voldoende punten behaald voor een jaar verlenging van mijn platinum status. Heb gebeld met de klantenservice wanneer mijn kaart aangepast zou worden naar 31-12-2017. Volgens hen zou dat eind december gebeuren.
    Idd de kaart is aangepast, maar niet met de juiste status. Ze hanteren nu al de nieuwe regels dat je 60 nachten moet verblijven om platinum te behalen:mad:

Heb ze inmiddels een mail gestuurd, ben benieuwd.

20. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Gisteren contact gehad met de klantenservice. Ze hebben wederom een technische storing, duurt al enige tijd en kan nog enige tijd duren...

Deel Deze Pagina