Allereerst hoop ik dat deze post hier op zijn plaats is, zo niet excuus hiervoor.
Heeft iemand hier begin november ook een mail ontvangen van IBIS met als onderwerp “beleef een virtuele ervaring en win prijzen met ibis business”? Hier maakte je o.a. kans op een reis, VR-brillen, reiskoffers.
https://ibisbusinessmoment.com/nl/
Ik heb tijdens het meedoen op een gegeven moment een melding gekregen dat ik een prijs gewonnen had en dat ik hierover later gecontact zou worden. Inmiddels heb ik een mailtje gehad waarin ik gefeliciteerd werd met mijn prijs en of ik mijn email adres wilde bevestigen. (iets dergelijks staat ook in de voorwaarden). Ik vond het vreemd dat dat mailtje van een Gmail adres kwam. Hierop heb ik contact gezocht met de klanten service van Ibis/Accor en ik kreeg het antwoord dat het inderdaad wel vreemd was om van een gmail account een mail te krijgen en dat ik maar beter geen privé gegevens kon doorsturen. Verder ging men helemaal niet in op de actie zelf, lijkt mij een kleine moeite om door te geven of de actie een officiële actie was van Ibis/Accor dus heb ik nu maar een uitgebreide mail gestuurd met meer gerichte vragen (bestaat de actie, met wie kan ik contact opnemen om te controleren of ik echt een prijs heb gewonnen etc.)
Nou begrijp ik uit andere meldingen hier op het forum dat een aantal van jullie niet echt te spreken zijn over de IT van Accor dus wellicht dat dit een en ander zou verklaren.
In het geval dat het fake is hebben ze er wel veel werk van gemaakt en vraag ik me af wat ze denken te bereiken met eventuele informatie die ze buit zouden maken.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in deze if any. Thanks!
Hmm ik zie nu dat de actie ook vermeld staat op de IBIS.com website en op de Facebook pagina. Blijft vreemd om van een Gmail account een mail te ontvangen, zou dit toch van een Ibis/Accor adres verwachten. Ik wacht de reactie nog even af.
Klik om te vergroten...