2023 Flying Blue Family Event

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door vliegkloon, 27 okt 2023.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63

    Wat een waanzin. Gaan ze je dan voor die paar centen die de punten waard zijn belasten?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Die waanzin was jaren geleden al een keer geopperd. Het was toen al niet haalbaar gebleken. Misschien bij FB kan de belastingdienst je miles nog achterhalen als je niks aangeeft. Maar gaan ze dan ook contact zoeken met het spaarprogramma van de Star alliance etc. om je stiekeme miles te kunnen belasten? De spaarprogrammas kunnen zich ook alvast gaan vestigen in een belasting paradijs. Dan wordt bijvoorbeeld de Bahamas ook een Frequent flyer programma paradijs...
    Ik wordt onderhand kotsmisselijk van de politiek. Goedkoop scoren met domme populistische plannen....
     
    VinceG vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Natuurlijk is het goedkoop scoren voor de politiek, de groep (zakelijke) veelvliegers is een relatief kleine groep, en staat ver af van Jan modaal of daaronder waardoor dit soort maatregelen de partijen weinig kiezers kosten.

    Of het uitvoerbaar is, dat is natuurlijk de vraag, want in spaarprogramma's buiten Nederland kijken wordt lastig, wel zal de belastingdienst bijvoorbeeld bij de werkgever kunnen achterhalen welke zakelijke kosten er zijn gemaakt aan vliegreizen en kan men met een rekenmodel gaan komen.
     
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    443
    Trofeepunten:
    63
    Het is te bizar voor woorden, maar de Deutsche Bahn houdt sinds juli dit jaar de belasting alvast in. Zie https://bleisuretraveller.com/en/flat-rate-taxation-for-bahnbonus/

    En dit is de officiele mededeling van DB https://www.bahn.de/bahnbusiness/info-und-services/geschaeftskundenprogramm/pauschalversteuerung

    Overigens moet de werkgever dit allemaal administratief verwerken!
    Überlässt Ihnen der Arbeitgeber die beruflich erworbenen Miles & More oder Bahn Bonus Programm Punkte, kann das einen geldwerten Vorteil darstellen, der wie Ihr Gehalt versteuert werden muss. Dabei gilt ein jährlicher Freibetrag von 1.080 Euro. Der überschießenden Betrag durch Miles & More und dem Bahn Bonus Programm unterliegt der Lohnsteuer. Die Steuer wird allerdings erst fällig, wenn Sie tatsächlich eine Prämie durch das Bahn Bonus Programm oder ihrem Miles & More Konto in Anspruch nehmen. Sie sind deshalb verpflichtet, Ihren Arbeitgeber darüber zu informieren, wenn Sie die Bahn Bonus Punkte einlösen oder Ihre Miles & More Meilen nutzen. Der Arbeitgeber behält dann die auf die Miles & More und Bahn Bonus Programm Prämien entfallende Lohnsteuer ein.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2023
  5. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Ik begrijp wat je zegt, maar misschien moeten "we" die verwachtingen van al die "extra's" een keer bijstellen. Als je 15x per jaar met Easyjet of United of elk andere airline vliegt krijg je helemaal niks in Nederland. Ik denk dat KLM (soms icm American Express) genoeg organiseert.

    Tenslotte is dit event voor de kids, die vinden elk uitje al leuk... (tenzij ze elke dag ontbijt krijgen met kaviaar, naar school worden gebracht worden door een privé chauffeur en in de middag een Indonesische rijsttafel krijgen tijdens de middagpauze op school... dan snap ik het) :p
     
  6. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Ik denk dat Omzigt (als die überhaupt mee wilt regeren) wel bezig is met andere zaken... daarnaast zal de VVD en PVV hier wel een stokje voor steken. Daarnaast ben ik eigen baas, dus ik wens ze een goede wedstrijd haha
     
    arjen05, MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Is het FB Family Event al geweest inmiddels? Ik heb geen uitnodiging gekregen.... Vreemd!
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Welke status heb je?

    PS mag ik via jou een amex aanvragen, die 30.000 punten krijg je nergens anders. Of is het false advertising?
    upload_2023-12-5_11-27-7.png
     
    Godenzoon14 en Dan1 vinden dit leuk.
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63

    Ik heb Gold status. Ook toen ik vorig jaar de uitnodiging kreeg.

    Dank voor het attenderen op mijn Amex-handtekening. Ik ben glad vergeten dat linkje aan te passen. ‘Helaas’ krijg je maar 12k punten nu, dat is flink verschraald. Heb het nu aangepast. Mocht je nog steeds willen aanvragen via mijn link, dan kan dat natuurlijk altijd :)
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina