Crowne Plaza LAX Airport6 min leestijd

Crowne Plaza LAX

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Aan het einde van onze trip naar de VS, waarbij ik tijdens de vluchten van/naar de American Airlines Platinum Challenge (klik) heb gedaan, en eerder tijdens de reis in het Holiday Inn Buena Park (klik) verbleef, zouden we ’s morgens vroeg terug vliegen vanaf LAX richting JFK. Omdat ik geen risico wilde lopen om vast te zitten in het drukke verkeer rond Los Angeles, had ik voor onze trip al besloten om een hotel te boeken dat zo dicht mogelijk bij het vliegveld lag. Mijn keus viel al snel op het Crowne Plaza LAX Airport hotel wat op 5 minuten rijden van LAX ligt.

CP LAX - Reservation Confirmation

Zo gezegd, zo gedaan en ik besloot om onszelf te trakteren op een Club Room met de daarbij horende toegang tot de lounge. Voor een bedrag van iets meer dan 260 Dollar per nacht was het niet goedkoop, maar ik rekende op de lounge toegang waar we gratis zouden kunnen eten en drinken en de ochtend van vertrek zouden kunnen ontbijten. ’s Avonds rond een uur of half acht kwamen we eindelijk aan bij het hotel en konden we inchecken.

Check-In

Als je het hotel binnen loopt dan bevindt de check in desk zich aan de rechtse kant van de grote lobby, waar het ontzettend druk en rumoerig was. Ik liep als IHG Platinum Elite member meteen naar de IHG desk maar werd daar weg gewimpeld. Er werd me verteld dat ik achter aan de rij moest aansluiten! “Euh, what? I’m a Platinum member…” zei ik tegen de front desk medewerker en dit kwam ten ore aan de front desk manager van dienst en die greep meteen in. Zij leidde me naar een aparte desk en verontschuldigde zich voor het ongemak.

CP LAX - Room Key

We kregen een kamer toegewezen op de 16e verdieping en ze informeerde dat het happy hour in de club lounge net was afgelopen. Daar wordt je niet blij van natuurlijk, maar we konden er nog steeds terecht voor een hapje en drankje werd me verteld. Ik zei tegen haar dat we vroeg wilden uitchecken omdat we op tijd op het vliegveld moesten zijn en daar kwam de tweede teleurstelling; “I am very sorry to inform you that we only serve breakfast as of 6AM, but there are always vending machines…”. Zelfs een take away breakfast was niet mogelijk, wat ons zelfs wordt aangeboden in Holiday Inn Express hotels!

Op naar de lift dan maar en kijken of de kamer wel aan onze verwachtingen zal voldoen… Een snelle liftrit naar de 16e verdieping en vanaf het moment dat de deuren open gingen, konden we luid pratende en bulderend lachende mensen horen… Dit bleek uit de club lounge te komen, waar een grote groep mensen in een veel te kleine ruimte aan het nagenieten was van het happy hour.

Kamer

Onze kamer lag halverwege de gang aan de rechterkant van de lounge, betrekkelijk rustig en niet veel gasten op onze gang waardoor er niet veel “verkeer” was in de loop van de avond en nacht.

Bij het binnenkomen lag de badkamer meteen aan de linkerkant, met een enkele wasbak, toilet en een douche in een ligbad. Persoonlijk verkies ik liever een aparte douche en de ruimte leek niet optimaal benut.

CP LAX - Bathroom
Hier hadden makkelijk 2 wasbakken gepast…
Een recept voor een nat toilet en badkamer

Zoals in elk hotel waren ook hier de nodige “bathroom amenities” aanwezig.

CP LAX - Bathroom Amenities

Gelukkig maakte het grote kingsize bed iets goed en zou dit zorgen dat we hopelijk een goede nachtrust zouden krijgen.

Comfortabel kingsize bed

Op het bed lagen een paar chocolaatjes als “welcome gift”.

CP LAX - Chocolates

En zoals in de meeste Crowne Plaza hotels, lag ook hier een “Sleep Tight” kit.

CP LAX - Sleep Tight

Deze kit bevat meestal een setje van etherische oliën of een lavendel spray voor op het kussen, die ik kan waarderen – het helpt de ademhaling.

CP LAX - Sleep Amenity Kit

Tot mijn verbazing zaten in deze kit een paar oordoppen…

CP LAX - Earplugs 2

…en al snel werd duidelijk waarom, onze kamer keek uit op de start- en landingsbaan van LAX Airport.

CP LAX - View From Room 2
Uitzicht door het raam met niet-geïsoleerd glas…

Naast het bed stond er een relax stoel met voetenbank.

Benen omhoog na een lange dag...
Benen omhoog na een lange dag…

Aan het voeteneind van het bed was een meubel voorzien waarop een flatscreen TV stond.

CP LAX - TV

Onder de TV bevond zich een minibar, helaas was deze leeg…

Een lege minibar

Faciliteiten

Wij hadden dus onze zinnen gezet op de club lounge, maar door onze late aankomst, de drukte van het “happy hour” en het eerst willen op adem komen in onze kamer waren we te laat, want de lounge bleek om 21:00 te sluiten…

Daar stonden we dan voor een gesloten lounge...
Daar stonden we dan voor een gesloten lounge…

Aangezien we niet meer terecht konden in de club lounge om te eten en drinken, keek ik eens op het menu van de verschillende restaurants die in de lobby van het hotel zaten. Maar de prijzen rezen de pan uit…

CP LAX - In Room Dining 3

CP LAX - In Room Dining 2

Uiteindelijk zijn we bij een Burger King geraakt om onze honger te stillen. De vending machines in de lobby nemen geen cash geld, ze accepteren enkel kredietkaarten en ook hier zijn de prijzen fors, 15 Dollar voor 2 drankjes en 2 snacks.

Ik moest onze boarding passen voor onze vlucht de dag nadien nog printen dus ging op zoek waar ik dit kon doen. In de lounge waar normaal bezien een business desk is voorzien kon ik niet terecht aangezien deze om 21u al sloot! Uiteindelijk vond ik beneden in de lobby een aantal computers waar internet beschikbaar, maar eerst de kredietkaart swipen omdat er een minimum gebruik van 4 Dollar werd aangerekend. Boarding passen printen? Nog eens 4 Dollar! Belachelijk als je weet dat dit in andere hotels dikwijls gratis kan gebeuren.

Aangezien we de volgende ochtend vroeg op het vliegveld moesten zijn werd ons verteld dat we zeker om 5u de shuttle bus richting LAX moesten nemen. Tot onze grote ergernis stonden er de volgende morgen meer dan 50 mensen te wachten, complete chaos! Ik had geen zin om lang te wachten en heb toen via Uber een rit geboekt…

CP LAX - Uber SUV

Conclusie

Na deze ervaring in dit hotel, wil ik hier niet meer terug komen, tenminste zeker niet om in een club room te verblijven. Met deze ervaring zal ik volgende keer misschien een standaard kamer boeken voor het laagst mogelijk tarief of een andere hotel in de omgeving uitzoeken.

De onpersoonlijkheid van het personeel, de drukte en rumoerigheid, de prijs/kwaliteit verhouding van het verblijf en het niet voldoen aan onze verwachtingen zijn voor ons redenen dat ik dit hotel niet hoog waardeer. In vergelijking met een verblijf in het CP hotel op BRU Airport staat het Crowne Plaza LAX Airport hotel zeker niet hoog aangeschreven…