Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Lufthansa vliegt sinds dit jaar met de nieuwe Allegris business class stoelen aan boord van een aantal wide-body toestellen. Sinds oktober is de maatschappij in ieder geval op deze routes actief met de nieuwe cabines.
Problemen met Allegris business class
Lufthansa begon met de Allegris business class op de Airbus A350-900 toestellen. Dit ging echter niet zonder vertraging. Na uiteindelijk vijf jaar vloog het eerste toestel met de nieuwe business class in de commerciële vloot. Omdat er ook problemen waren met de levering vlogen bepaalde toestellen eerst zelfs nog zonder first class rond. Uiteindelijke moet de nieuwe cabine ook op de Boeing 787 toestellen komen. Het is de bedoeling dat binnenkort 13 nieuwe Dreamliners toetreden tot de commerciële vloot. Uiteindelijk komen daar nog twee extra toestellen bij. De United States Federal Aviation Administration moet altijd eerst de stoelen goedkeuren voordat deze toetreden tot de commerciële vloot. Dit gebeurt met een bepaald certificaat.
Zo moeten de stoelen een zogeheten ‘crash test’ ondergaan. De stoelen zijn echter tot nu toe niet door de test gekomen waardoor vliegen in de commerciële vloot dus nog niet is toegestaan.
Goedkeuring in zomer van 2025
Nog niet zo heel lang geleden liet Lufthansa weten dat de stoelen in het eerste kwartaal van 2025 goedgekeurd zullen zijn. Nu laat de Duitse maatschappij echter weten dit pas in de zomer van komend jaar te verwachten. Dat is dus bijna een half jaar later. Lufthansa heeft al een behoorlijk te kort aan wide-body toestellen. Zo werd al eerder bekend dat de Boeing 777X een vertraagde leveringstermijn hebben van zes jaar. Nu zijn er dus problemen met de goedkeuring van de Allegris stoelen op de Boeing 787 Dreamliners. Het is dan goed voor te stellen dat Lufthansa deze toestellen voorlopig zal laten rondvliegen met alleen economy class service aan boord.
Uitgelichte afbeelding: Lufthansa
Geef een reactie