Brussels Airlines heeft goede zomer achter de rug1 min leestijd

Airbus van Brussels Airlines (Bron: Brussels Airlines)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Brussels Airlines heeft met een stijging van 6% in het aantal vervoerde passagiers een goede zomer achter de rug. Eerder dit jaar maakte de Belgische maatschappij al bekend te willen investeren in nieuwe vliegtuigen en cabines.

Goede zomer voor Brussels Airlines

In de maanden juli en augustus verwelkomde Brussels Airlines 4,9 miljoen passagiers en dat is een stijging van maar liefst 6% ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar. Op hun website laat de maatschappij weten deze keer voor klanttevredenheid en groei te hebben gekozen. Verder laat de maatschappij weten dit behaald te hebben met goede voorbereiding. De drie populairste landen bleven net zoals in 2023 Spanje, Turkije en Griekenland. Daarna volgden Italië en Marokko op respectievelijk de vierde en vijfde plaats. Ook Duitsland, de Verenigde Staten, Portugal, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk stonden dit jaar in de top 10.

Brussels Airlines verwerkte in juli en augustus 4,9 miljoen passagiers. (Bron: Brussels Airlines)

Dit jaar waren er in augustus weer 200.000 meer aankomende passagiers dan vertrekkende passagiers. Het aantal transferpassagiers steeg in augustus sterk met 16%.

Goede samenwerking

Brussels Airlines laat weten dit goede resultaat te hebben neergezet door goed samen te hebben gewerkt met andere partijen en partners. De maatschappij heeft hier naar eigen zeggen passagiers een vlotte, comfortabele en aangename vlucht kunnen bezorgen.

Uitgelichte afbeelding: Brussels Airlines

Reacties

  1. Van Gooiland zegt

    “Op hun website laat de maatschappij weten deze keer voor klanttevredenheid en groei te hebben gekozen”.

    Goh, dat is toch wel een opzienbarende keuze! Hoe komen ze erop? En ze hebben zich er nog op voorbereid ook! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

    Waar kozen ze eerdere jaren eigenlijk voor? Krimp en chagerijnige klanten?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *