Review: ibis Styles Parijs Gare de l’Est Château Landon6 min leestijd

Review Ibis Styles Paris Gare de l'Est Chateau Landon

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Na ons verblijf aan de Côte d’Azur keren we terug naar Parijs voor een laatste overnachting. Al eerder schreven we over onze eerste overnachting in een Mercure hotel dichtbij station Gare du Nord. Gezien we de volgende dag alweer vroeg zouden vertrekken met de trein richting Nederland, kiezen we wederom voor een hotel dichtbij dit station. Deze review gaat dan ook over het ibis Styles Parijs Gare de l’Est Château Landon.

Locatie dichtbij station Gare du Nord

Dit verblijf, wederom een Accor Hotel, ligt in het 10e arrondissement op slechts 5 minuten loopafstand van station Gare de l’Est en 10 minuten van Gare du Nord. Handig indien je net als ons met de Eurostar vanuit Nederland of België naar Parijs reist.

Gare de l'Est
Treinstation Gare de l’Est.

Ook biedt het metrostation van Gare de l’Est vele mogelijkheden om de stad te verkennen. Door vanaf hier lijn 9 te pakken ben je al snel bij het Louvre en/of de Notre Dame bijvoorbeeld. Voor andere bezienswaardigheden zal je over moeten stappen op een andere lijn.

Er zijn vele winkels en restaurantjes in de buurt. Ook loop je binnen een kwartier naar het steeds populairder wordende kanaal Saint-Martin.

Ontvangst in het hotel

Gezien onze trein vertraging had opgelopen kwamen we wat later in de avond aan bij het hotel. Dit was uiteraard geen probleem, gezien ibis Styles Parijs Gare de l’Est Château Landon een 24-uurs receptie heeft met een check-in vanaf 14:00 uur. De receptioniste sprak verder goed Engels.

Wat niet direct duidelijk werd gecommuniceerd is dat er maar één lift in gebruik was van de twee aanwezige liften. Ook de trappen kregen op dat moment een make-over, waarschijnlijk met de aankomende Olympische Spelen in gedachte. Voor een hotel met 163 kamers is één lift gewoonweg niet voldoende. Hier kwamen we al snel achter de volgende ochtend op weg naar het ontbijt van de 1e verdieping naar de begane grond.

Het leek haast wel wat weg te hebben van een flauwe scene uit een comedy show. De lift ging continue op en neer van de begane grond, langs onze verdieping naar boven en weer langs onze verdieping naar beneden, met ook steeds weer dezelfde mensen in de lift. Wat normaal 2 minuten zou moeten duren, kostte ons uiteindelijk ruim 20 minuten. Gelukkig hadden we de tijd en waren we nog in de vakantiestemming.

De kamers van hotel ibis Styles Parijs Gare de l’Est Château Landon

In deze review van hotel ibis Styles Parijs Gare de l’Est Château Landon delen we graag onze ervaring in de gezinssuite. Deze beschikt over een tweepersoonsbed en 2 eenpersoonsbedden.

Gezinssuite Ibis Styles Paris Gare de l'Est Chateau Landon

Ondanks het aantal bedden bleef er genoeg ruimte over in de kamer. Zeker voor Parijs begrippen is deze ruim te noemen. Zelfs zo ruim dat er een picknick tafel stond. Een beetje een gek gezicht, maar indien je met een grote familie bent misschien toch wel handig.

Ook kan er op aanvraag een babybedje erbij geplaatst worden. Hier was eveneens genoeg ruimte voor.

Babybedje gezinssuite Ibis Styles Paris Gare de l'Est Chateau Landon

De badkamer

De badkamer is voorzien van een toilet. Naast het toilet zit de wastafel met zeepdispenser en haardroger. (Foto’s zijn in de avond genomen bij weinig licht).

Toilet Ibis Styles Paris Gare de l'Est Chateau Landon

Naast de wastafel beschik je over een douche met bad.

Badkamer Ibis Styles Paris Gare de l'Est Chateau Landon

Een budget designhotel?

Alle 163 kamers van dit hotel zijn individueel gemeubileerd. Zelf spreekt Accor van een budget design hotel. Echt design is het wat ons betreft niet te noemen. De foto’s op de website komen dan ook niet helemaal overheen met de kamers in het echt.

De kamer was verder schoon. Mocht je hier langer verblijven ga je misschien wel een minikoelkastje en kluisje missen. Aan kastruimte in ieder geval geen gebrek. Je kunt hier makkelijk een aantal koffers kwijt.

Kastruimte Ibis Styles Paris Gare de l'Est Chateau Landon

Zelf verbleven we op de 1e verdieping aan de straatkant. Van geluidsoverlast was dan ook gelukkig geen sprake. Wel hebben we vernomen van andere gasten met een kamer aan stationzijde dat dit in de ochtend goed te horen is.

Naast de gezinssuite beschikt dit hotel ook over een standaard kamer met 1, 2 of 3 eenpersoonsbedden of 1 tweepersoonsbed.

Het ontbijtbuffet

Met in totaal 163 kamers is dit een groter hotel dan waar we voorheen verbleven in Parijs. Dit is ook tijdens het ontbijt wel goed te merken. Het voelt namelijk een stuk drukker aan. Naast de kleine lobby bevind zich een grote ontbijtruimte.

ibis Styles Paris Gare de l'Est Château Landon
(Bron: All Accor)

Hier wordt elke ochtend van 06:30 tot 10:00 doordeweeks en tot 11:00 uur in het weekend een gevarieerd en uitgebreid ontbijtbuffet geserveerd. Denk aan croissantjes, chocolade broodjes, eieren, Franse kazen, yoghurt, zoet broodbeleg en Jus d ’Orange.

Ibis Styles Paris Gare de l'Est Chateau Landon

Faciliteiten

Voor een redelijk groot hotel zijn er vrij weinig faciliteiten aanwezig. Naast de ontbijtruimte kan je voor een drankje terecht bij de bar en staat er een tafelvoetbal, maar daarmee is eigenlijk alles ook gezegd.

Onze conclusie

We sluiten deze review van hotel ibis Styles Parijs Gare de l’Est Château Landon graag af met onze conclusie. Voor een stedentrip waarbij je het hotel alleen gebruikt om te slapen, te douchen en te ontbijten is dit meer dan prima.

Ook de locatie dichtbij het station is een meerwaarde. Wat ons betreft mist het hotel wel faciliteiten en charme die ervoor zorgen dat je hier meer tijd wenst door te brengen. Onze ervaring leert ons wel dat Parijs zoveel te bieden heeft dat je amper aan slaap toekomt.