Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Wie veel vliegt, slaapt doorgaans ook veel in hotels. En wat is er vervelender dan in een in een kamer te zitten waar je last hebt van geluidsoverlast? Het overkwam onze Mike van Ikvliegveel onlangs in Kuala Lumpur. Is hier iets aan te doen? Het antwoord lijkt er aan te komen: het Quiet Room Label.
Het Kenniscentrum Geluidsisolatie (KGI) spoort hoteliers aan zich aan te sluiten bij het Quiet Room Label. Lucas Keizer directeur van deze organisatie legt uit: “Geluidsoverlast is één van de grootste en meest voorkomende klachten van hotelgasten. Wanneer een hotel één of meer echt stille hotelkamers heeft, dan kan dit voor het desbetreffende hotel voordeel opleveren en, vanzelfsprekend, ook voor de gast in kwestie. In de huidige tijd en maatschappij waar accommodaties op vergelijksingssites als bijvoorbeeld Tripadvisor en via diverse sociale media kanalen beoordeeld worden is het uitermate belangrijk een goede nachtrust naar de klant te waarborgen.”
Het Quiet Room label speelt in op de wens een ongestoorde nacht te hebben. Zij bieden een officieel keurmerk voor geinteresseerde hotel(keten)s. Om het label te mogen dragen zullen de deelnemende hotels aan een geluidstest onderworpen worden. Wanneer de kamer op het moment van de test nog niet geheel aan de eisen voldoet, krijgt men de gelegenheid aanpassingen door te voeren om op deze wijze toch het label in handen te krijgen. Op dit moment zijn er reeds zo’n vijfig hotels die interesse hebben getoond. Een groot deel daarvan is gelegen in Nederland maar ook aanbieders buiten onze landsgrenzen, zoals in Dubai, hebben oren naar het certificaat.
Het streven is, begin 2015 de eerste Quiet Room labels uit te reiken.
Eva Hopstaken zegt
Aanvulling: Nieuws: Official Quiet Room Label® goes to Swissotel Amsterdam