Win $100 IHG Giftcard in ruil voor je feedback

Discussie in 'Nieuws' gestart door Mike, 4 jul 2014.

  1. MrGoodLife

    MrGoodLife Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik verbeter mezelf: ik bedoel niet letterlijk ALLE hotel & airline programma's, maar inderdaad enkele die nuttig zijn..

    Btw, Avianca: totaal niets met benelux te maken maar wel nuttig he :)
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Lifemiles? Die hebben hun rates toch ook verhoogd? Zo'n topic (Aviance Lifemiles) ofzo kan dan gewoon bij overige airlines, net als bijvoorbeeld AB Topbonus. Zal verder weinig levendigs over Avianca zijn voor de Benelux vlieger.
     
  3. MrGoodLife

    MrGoodLife Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Vanaf 1 oktober verhoogt de kost om miles te kopen, 14dagen later is er ook een devaluatie, maar er zitten toch nog interessante routes bij denk ik.
     
  4. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Hoe denken jullie over één subforum voor alle drie de allianties? Of dat toch maar onder airline programma's?
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ben geen voorstander van apart subforum voor alliances. Dat fragementeert nog meer de topics.
     
  7. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    iedereen kan hier zijn feedback posten, we zullen al het feedback meenemen de komende periode en indien nodig zullen er aanpassingen worden gemaakt.. maar tot die tijd:

    Alle feedback van iedereen is welkom!
     
  8. LarssonS

    LarssonS Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    OK, nu een weekje geprobeerd, wat gelezen, wat gepost etc... Tijd voor een eerste feedbackronde :).

    Er zijn een aantal (internationale) platformen waar over hetzelfde onderwerp wordt gesproken als dat hier het geval is. Natuurlijk is het tof dat dit forum (en waarschijnlijk de website ook?) in het Nederlands beschikbaar is en dat er ruimte is voor marktspecifieke spaarprogramma's en tricks. Het betekent ook dat de potentiele gebruikersgroep van een dergelijke website een stuk kleiner is dan op een internationalere site waar de interactiviteit hoger is, maar ook meer internationale kennis aanwezig is. De vraag die ik dan ook heb is hoe denken jullie als website/forum een meerwaarde te bieden?

    Hierboven wordt gesproken over hoogwaardige content, maar dat is natuurlijk relatief aan je verwachting ;). Nieuws posten heeft natuurlijk geen wezelijk hoogwaardigere uitstraling dan op welke andere site dan ook. In mijn ogen kun je dan beter proberen dingen als een ultieme FB tips & tricks guide op te zetten, bestemmingen uitlichten en dan weer linken aan het forum waar interactie is... Het zou bijvoorbeeld ook een idee kunnen zijn om zowel op de voorpagina als in het forum bepaalde delen aan bepaalde doelgroepen te linken. Dit geeft dan een mogelijkheid beginners/instappers van diehardreizigers te scheiden...

    Het forum op zich werkt soepel, maar de onderwerpen zijn niet anders dan of meer informatief dan elders. Wat bijvoorbeeld goed zou kunnen werken is uitgebreidere FAQ's in ieder forumdeel en dan uiteraard ook voorzien van goede layout/foto's etc. Het afkortingentopic vind ik daar een goed voorbeeld van. Hier staat eigenlijk al best wat informatie dat met een sausje en indeling beginnende veelvliegers goed op weg kan helpen. Dat in tegenstelling tot opsomtopics zoals bv "welke status heb jij". Daar gaat natuurlijk niemand straks door pagina's van posts bladeren met wie welke status heeft. Een elegantere oplossing zou kunnen zijn de meest voorkomende programma's door leden te laten invullen in hun forumprofiel waarna er bv onder hun naam icoontjes komen te staan. Daar heb je dan sowieso meer aan aangezien je dat dan overal ziet en niet alleen in een bepaald topic...
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2014
    LVH vindt dit leuk.
  9. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Thnks voor de feedback LarssonS
     
  10. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Er worden steeds meer nieuwsberichten, reviews en dergelijke op de homepage geplaatst. Dit is natuurlijk erg leuk, maar het is jammer dat dit een beetje langs het forum heen loopt.

    Als je bijvoorbeeld op een nieuwsbericht etc. reageert dan kan zo een bericht, wat misschien ook wel op het forum besproken wordt, helemaal langs elkaar heen gaan lopen. Het zou mooi zijn als de berichten van de website bijvoorbeeld ook als topic, met dan alleen de titel of iets dergelijks op het forum aangemaakt worden zodat er hierover gesproken en gediscussieerd kan worden. En als het technisch mogelijk is, zou het natuurlijk helemaal geweldig zijn dat als je op een bericht op de homepage reageert dat dit ook automatisch een reactie op het topic op het forum is.

    Misschien zijn er nog wel andere ideeën of mogelijkheden om het nieuws meer bij het forum te betrekken en het forum meer bij het nieuws, ik ben erg benieuwd naar jullie gedachten hierover!
     
  11. LarssonS

    LarssonS Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Nu de frontpage ook leven begint te vertonen tijd voor ronde twee!

    Allereerst is een compliment op z'n plaats. De frontpage is absoluut van een beter niveau dan het forum! Waar het hier redelijk droog en weinig gestructureerd is, is het op de frontpage in ieder geval lekker lezen met veel (eigen) plaatjes. Zoals hierboven ook door kevin990 wordt gezegd ligt daar dan natuurlijk nu wel een uitdaging. Er wordt op twee verschillende plaatsen (berichten en forum) om interactiviteit gevraagd. Misschien daar nog eens over nadenken?

    Voor wat de voorpagina verder betreft, eea is redelijk makkelijk te vinden maar ben benieuwd hoe het gaat werken als er veeeeeeel content is. Met name bij de lounge reviews zal er waarschijnlijk veel content zijn (ik neem aan ongeveer alle bestemmingen vanaf Amsterdam/Brussel en dan nog updates etc?). Ben benieuwd of daar nog een structuur op verzonnen kan worden. Ook kun je hier bv de communitie goed bij betrekken door content te leveren.
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  12. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Op de homepage is bij de artikelen in iedere categorie te zien hoeveel reacties er zijn, behalve bij de artikelen in de 'review' categorie. Is dit bewust?
     
  13. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Nu ziet een tweet van @IkVliegVeel over een nieuw artikel er nog zo uit: "Airbnb http://wp.me/s4VimD-airbnb" (https://twitter.com/IkVliegVeel/statuses/501277590225551361). Dit vind ik een beetje raar, want je kunt aan de tweet niet afleiden dat het om een nieuw artikel op de website gaat. Zeker niet als het, net zoals in het voorbeeld, een korte titel is.

    Misschien is het een idee om voor iedere tweet over een nieuw artikel de tekst "nieuw artikel:" of iets dergelijks te plaatsen? Dus zo: "Nieuw artikel: Airbnb http://wp.me/s4VimD-airbnb".

    Of iets van "Nieuw artikel op Ikvliegveel: Airbnb http://wp.me/s4VimD-airbnb".

    Zijn maar een paar voorbeelden, maar ik vind dat er wel iets aan de tweets moet gebeuren :).
     
  14. LarssonS

    LarssonS Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Ik kan er overheen gekeken hebben, maar ik mis bij het lezen van lange stukken nog een in-1x-naar-boven-knop. Er is een balk met Forums/Nieuws/Inloggen/Registreren, maar snel terug kan ik niet vinden.
     
  15. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Als ik de homepage bezoek krijg ik regelmatig tot vaak de pop-up (weet niet hoe ik het anders moet noemen) over het inschrijven voor de nieuwsbrief. Dit heb ik echter al gedaan maar die pop-up blijft komen. Is hier iets aan te doen? Dat je hem niet meer krijgt als je al ingeschreven bent?

    Overigens heb ik nog geen één nieuwsbrief ontvangen.
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ligt er misschien aan of je cookies accepteert?
     
  17. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Er is, voor zover ik kan herinneren, nooit iets voorbij gekomen over cookies. Maar over het algemeen accepteer ik die wel van 'bekende' sites. Dus als er iets voorbij gekomen is zal dat wel...
     
  18. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    We hebben een heel mooi topic 'Forum hulp: Afkortingen in de luchtvaartindustrie' waarin al een heleboel afkortingen te vinden zijn. Maar het zou nog mooier zijn dat als iemand een afkorting gebruikt, bijvoorbeeld AMS, en dat als je er dan met je muis overeen gaat dat je dan ziet wat die afkorting betekend. A la airliners.net bijvoorbeeld. Op die manier hoeft niemand een afkorting te onthouden of te zoeken in het eerder genoemde topic :D. Dit woordenboek wordt dan gevuld door de beheerders dus kan altijd up-to-date zijn.
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Dat zou wel leuk zijn ja!
     
  20. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    WOW, Dankjewel aan iedereen die zijn feedback heeft gegeven! Het is extreem interessant en waardevol want alleen op die manier kunnen wij ons verbeteren!

    Sommige dingen zullen veranderen, sommige dingen niet en andere misschien op een wat later tijd stip! We werken met de aller nieuwste forum software op de markt dus er is heel veel mogelijk. Belangrijk is wel dat we natuurlijk net pas komen kijken en we nu een basis setup hebben. Zoals we ons als platform ontwikkelen zal het forum zich ook gaan ontwikkelen en kunnen we nieuwe functies gaan toevoegen!
    Perfect zijn we zeker niet, er valt nog heel veel te verbeteren (en dat zal ook zeker wel gebeuren) maar tot die tijd vraag ik nog ff om wat geduld en vergeet niet dat je me altijd ook een PM mag sturen als je hele specifieke vragen en of opmerkingen hebt waarvan je denkt dat moet echt zo snel mogelijk anders!

    Gr

    Mike
     

Deel Deze Pagina