Wat zijn jullie reisplannen voor 2017?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 22 dec 2016.

  1. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Met oud en nieuw in het vliegtuig naar Seoul tot 7 januari. Rond 24.00 zal ik wel ergens boven Siberië hangen haha. Erna helaas nog geen reisplannen, maar zal zeker niet snel duren voordat die gemaakt worden
     
    Wilcoleone, Grouchy, Goffe de Boer en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Spaart lekker snel hè met die MQMs. Leuk nieuwtje is dat 9W sinds een paar dagen ook van de partij is. Dan ben je dik twee keer Delta Diamond geworden volgend jaar! Ik hou het volgend jaar vooral bij Star Alliance en Oneworld.
     
    Grouchy en Lionell vinden dit leuk.
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Zolang je met Delta of met 'group 1 partner airlines' vliegt gaat het wel lekker :)
    9W: ben er zeer content mee. Zeker nadat Delta AMS-BOM stopte. India was zoiezo nogal een blinde vlek voor Skyteam, nu niet meer (ook al zijn ze geen ST member).
     
    Goffe de Boer en Lionell vinden dit leuk.
  4. JustGoGlobal

    JustGoGlobal Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Op dit moment alleen Dominicaanse Republiek in april op de planning. Wil van de zomer gespaarde FB miles gebruiken voor 2 vluchten binnen Europa of 1 vlucht buiten Europa, nog even puzzelen wat het voordeligst is :).
     
    Goffe de Boer, Wilcoleone en Lionell vinden dit leuk.
  5. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    In ieder geval 4/5 keer naar AMS, Bahrain met de F1 en waarschijnlijk een paar lange weekenden naar Oman, Qatar en Singapore.
    Ik hoop nog op een week Sydney/Melbourne en zou graag Birma bezoeken dit jaar.
     
    Goffe de Boer en Lionell vinden dit leuk.
  6. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    In Jan nog een weekendje Ibiza, dan in Feb Chicago en in Apr Seattle. Verder nog geen concrete plannen mogelijk eind van 2017 richting Perth om vrienden op te zoeken.
     
    Lionell en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik hoop dat in februari alles meezit voor je in Chicago. Daar kan het weer nog wel eens lastig doen in die periode.
     
  8. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik kan er over mee praten! Ik vlieg dit jaar in februari via YYZ en heb maar een uur overstaptijd...
     
  9. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Nog geen idee wat me allemaal gaat brengen komend jaar. Ten eerste niet veel vliegen in de eerste 3 maanden, vanwege komt 2de kind. Voor de rest van 2017 afhankelijk van de projecten die we hebben lopen en onsite werk nodig is
     
  10. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    In elk geval eind januari naar huis in Papua vanaf Londen en in juli naar Nederland via Londen.
    Heb voor mijn binnenlandse vluchten op Garuda de upgrade naar business al geregeld (dat gaat heel ouderwets op een kantoortje op het vliegveld waar je moet wachten tot het geregeld is).
    Verwacht de nodige binnenlandse vluchten in Indonesië, houd vermoedelijk mijn gold status wel. Wie weet gaat platinum lukken.
    Verder in elk geval Singapore, misschien nog een keer Japan.

    Hoop dat Accor Gold nog gaat lukken m.b.v. aandelen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  11. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Dan hoop ik maar dat ik geluk heb!
     
  12. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Januari: Lanzarote, Ibiza, Miami
    Februari: Ibiza, Las Vegas, Singapore/Kuala Lumpur

    Veel verder loopt de planning hier nog niet. Ergens eind van het jaar wel de wens om nog naar Vietnam en Taiwan te gaan.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Als je naar Raja Ampat vliegt kun je het beste overdag met Garuda naar Makassar vliegen en daar in hotel verblijven. Dan om 6 uur 's morgens naar Timika en vandaar via Jayapura of Nabire (nieuwe Garudaroute in piepkleine vliegtuigjes) naar Sorong. Dat levert veel meer segmenten op en je voorkomt een heel vervelende nachtvlucht naar Papua (ik woon daar, en geloof me, de GA650, GA652 en GA654 zijn GEEN leuke vluchten. Bomvol, en echt rottijden om te vliegen.
     
    Flying doc en Lionell vinden dit leuk.
  14. Maan

    Maan Guest

    Haha volgens mij heb ik over 3 dagen de GA 652 van dps naar cgk. Anyhow: FB silver is het niet waard om 3 keer zo veel voor garuda te betalen als voor lion air en batik air. Dus neem die ook mee in je planning is mijn advies.

    Edit: ik heb de GA653 haha
     
  15. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Of Lion of Batik een optie zijn hangt erg van de afstand af. Sriwijaya is trouwens ook nog een optie (iets veiliger dan Lion). Op de afstanden die ik vaak vlieg praat je meestal over verschil van een tientje of zo. Ik zit vaak in hotel met crews in Jayapura. Die van Lion zijn vaak wat jonger en minder ervaren. En die nepwimpers zijn onderdeel van hun uniform ☺
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  16. Maan

    Maan Guest

    Ik heb met batik van cgk naar Manado gevlogen, ook een flinke afstand. Ze vliegen dezelfde routes als garuda hoor.
    En ze hebben laatst een internationaal certificaat van veiligheid gehaald, ze mogen nu zelfs naar Europa vliegen, dus qua veiligheid zit het wel snor.
    En of de prijs verschilt: ja, vooral als je vroeg boekt.
     
  17. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de tip!
    Ik ga even kijken of ik wat leuks kan vinden vanuit Manado!

    Wat kosten betreft scheelt het op mijn route´s soms niet meer dan een 10tje, dat verschil heb ik er wel voor over.
     
  18. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik vloog Lion Air bijna een jaar geleden van DPS naar CGK en ik kan eigenlijk wel zeggen dat het mijn slechtste vlucht van mijn leven was. Erg krap, vertraging, onervaren piloten... Maar wat betreft de prijs is Lion Air echt goedkoop.
     
  19. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Je moet ook een dag extra uit trekken als je met Lion reist. Veel vertragingen en annuleringen.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  20. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Regelmatig met Lionair gevlogen. Als buitenlander, is mijn ervaring, zit je ofwel op rij 1 ofwel bij de nooduitgangen zodat je extra beenruimte hebt. Altijd echt prima vluchten geweest. Ook nog nooit vertraging of iets dergelijks gehad. Veel verschillende ervaringen hier zo te zien.

    Enige nadeel vind ik zelf altijd de hoeveelheid bagage die je mee kan nemen.
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina