Wat gebeurd er nu in de nieuwe flying programma als ik 300+ XP heb behaald?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door laapsaap, 13 jun 2018.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ligt eraan of je 300 XP haalde maar al platinum was. Was je plat dan verandert er niets aan de kwalicicatieperiode. Was je gold en haalde je in april platinum, dan verandert je periode wel.
     
  2. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    You sure?
    Ik was al Platinum idd, dus het was een verlenging van status.
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dan blijft jouw jaar dus gewoon 1-1 31-12.
     
    Nordic75 vindt dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Zeker, anders hadden de 300 XP al afgeschreven geweest. Nu sta je ruim boven de 300 neem ik aan?
     
    Nordic75 vindt dit leuk.
  5. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, 362XP.
    Dank voor jullie reactie. Ik was er van uit gegaan dat ik nu voor eind Maart moest kwalificeren, maar dit scheelt behoorlijk.
     
    ErikBenjamin, Carel1 en Daan3 vinden dit leuk.
  6. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    Vroeger kreeg je altijd een email als je de 60 vluchten had bereikt. Deze heb ik dit keer niet gekregen, 324XP tot nu toe.
     
  7. Patrickd

    Patrickd Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    En dan ben je platinum for life
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  8. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Mijn teller staat op 410xp nu. Er komen nog een kleine 200 bij voor december...

    Toch lukt het mij niet om 900 xp per jaar te vliegen. Zou wel nice zijn, want het Ultimate programma is wat uitgebreider geworden.
     
  9. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Jammer dat die status niet na 10 jaar "for live" is ;)
     
  10. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Dat is die zeker wel. :)
     
  11. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Je hebt gelijk :) Ik zag het onderstaande op zakenreis.nl, maar daarna de afbeelding in een Youtube video. Nice.

    “Platinum Ultimate daarentegen is niet ‘for life’,” zegt Kreulen. “Zodra een passagier de 360.000 mijlen per twee jaar niet meer haalt, wordt de kaart weer ingenomen. Ultimate is met 140 leden in de Benelux echt de crème de la crème van de KLM-passagiers.

    Schermafbeelding 2018-07-17 om 09.49.56.png
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Voor Ultimate is het niet 900XP per jaar, maar 1800XP per 2 jaar, en dan moet alles ook nog eens op AF/KL/A5 marketed vluchten gevlogen worden, met andere woorden, XP's die niet op AF/KL/A5 marketed vluchtenl gehaald worden, tellen niet mee voor de Ultimate status helaas...

    Edit: @WorldTraveller heeft gelijk, even aangepast
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2018
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    als ik nu 300xp haal op zeg 1 aug en dan plat wordt, vervolgens verdien ik weer 300 binnen 4 maanden, ben ik dan 1 aug tot 1 aug plus nog een jaar plat?
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Ja, precies
     
  15. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Weet iemand hoe goed KLM heeft bijgehouden waar de XP's van de vorige jaren vandaan zijn gekomen? Heb ~700 XP's van vorige jaren meegenomen maar heb geen idee hoeveel er van vorig jaar zijn, hoeveel van het jaar daarvoor etc. en iedemdito met welke maatschappij. Voor de bepaling van Ultimate is dat natuurlijk wel belangrijk omdat de requirement 1800 XP per twee kalender jaren is.

    De teller dit jaar, inclusief de XP's van vorig jaar, staat nu op 1320 en vraag me af of het zin heeft om die resterende XP's er dit jaar nog bij te vliegen om zodoende ultimate te verdienen. Voor zover ik begrepen heb wordt Ultimate alleen uitgegeven na het beoordelen van twee kalenderjaren en kan je niet tussentijde Ultimate verdienen zoal bij bijvoorbeeld platinum wel het geval is.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Je kunt toch precies zien, hoeveel XP je gekregen hebt op 1 april? Dit zou een redelijke indicatie moeten zijn. Geen idee hoe AF/KL de conversie heeft gedaan naar XP voor Ulti XP's...

    Op FlyerTalk gaf er wel iemand aan (die het gecheckt had bij AF/KL) dat er voor de Ulti status geen rollover XP is...
     
  17. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Klopt, dat aantal weet ik precies:). Echter tellen voor Ulti alleen vluchten met AFKL mee en bijvoorbeeld niet DL en AZ. Zelf heb ik geen idee waarmee ik vorige jaren gevlogen heb en hoop dat Flying Blue dat ook niet gedaan heeft en die naar XP's geconverteerde miles ziet als eligeable voor Ulti.

    Bedankt voor de tip van FlyerTalk. Er is daar een specifieke Ulti thread. Het schijnt dat voor Ulti's die vanaf AMS vliegen er niet veel verschil is tussen Platinum en Ulti. Ga hierom niet de extra moeite doen voor Ulti en ga voor het behouden van mijn BA CCR and EK Plat welke mij wel veel tastbare voordelen bieden.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina