Waar kan je het beste je miles verdienen?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door TimoW, 10 aug 2014.

  1. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor je reactie!
    Er staan sowieso 2 reizen op de planning die ik ga maken voor stedentrips (Kopenhagen en Athene) maar dat is niet heel veel. Daarnaast heb ik geen vaste plannen. Ik probeer deze site in de gaten te houden voor mooie aanbiedingen. Ik ben er vrij flexibel in, dus ik zou van het een op andere moment een vlucht kunnen maken. Dat segment running lijkt me ook wel interessant om eens mee te maken. Dus als je dat adviseert om te doen dan zou ik daar zeker voor open staan. Daarnaast zou ik graag volgende zomer weer een verre reis willen maken zoals deze zomer naar Thailand (maar dan wel met miles haha)

    Ik hoop dat ik hiermee een beetje een beeld heb kunnen geven en dat je mij daarmee kan adviseren. Nogmaals bedankt :)
     
  2. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Ja ik ben al wel lid van het BB programma, maar we zijn een team van 5 mensen, dus ik denk niet dat ik daar dan heel veel uit kan halen.
    Stel ik maak een individuele reis, kan ik dan zowel mijn FB nummer invoeren als mijn BB nummer? En dan voor beide punten sparen?
     
  3. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ja, dat kan.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Vluchten naar CPH en ATH zullen inderdaad weinig miles geven, of het nou Skymiles of Flying Blue is. Als je verre reizen gaat maken (al dan niet met mooie aanbiedingen) denk ik dat je Economy vliegt en dan zo goedkoop mogelijk. KLM geeft dan maar 25%, Delta 100% maar laatsgenoemde heeft hogere bedragen voor Award tickets. Bij KLM kan je wel profiteren van Promo@wards. Tijdelijke aanbiedingen waarin een select aantal bestemmingen 25-50% korting hebben. Je zal dan wel flexibel moeten zijn met data/bestemmingen door de beschikbaarheid.

    Segment runs binnen Europa hebben alleen zin als je status wil (Silver/Gold is haalbaar naast normale reizen). I.c.m. met een FB Amex heb je nog sneller status omdat die kaarten je qualifying flights geven. Maar als je die status niet echt nodig hebt voor je reguliere reizen is het misschien zonde om uit te geven.

    Wat nog interessant voor je kan zijn (en je +/- 12k miles geeft) zijn de Business Class fares naar de Cariben deze en komende maand! Voor rond de 1000 euro heb je een retour in business class met KLM naar Curacao/Aruba/St. Maarten + veel miles.

    Voor reizen en mileageruns als student is @Valentijn misschien een goede bron, al denk ik niet dat hij veel ervaring met Skyteam heeft maar des te meer met Oneworld en Star Alliance.
     
    Valentijn en TimoW vinden dit leuk.
  5. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Dat klopt, niet perse uit voorkeur voor OneWorld of Star Alliance, maar ik vlieg eigenlijk alleen als ik erg goedkope tickets tegenkom waar ik veel miles op krijg - en dat is in het verleden toevallig vaak OW of *A geweest (uitzondering waren wat Saudia-tripjes voor €200,= naar Azië of hier en daar een leuke deal naar Zuid-Amerika met KLM/Delta). Het gaat mij dus meestal puur om goedkoop vliegen, miles inwisselen en vervolgens wéér voor weinig of geen geld ver weg gaan en bestemmingen bezoeken waar ik als student anders nooit zou komen. Voor het 'loyaal zijn' aan een airline ben ik een slecht voorbeeld - vorig jaar nog Gold bij Delta, nu daar geen status en toevallig Platinum bij AA.

    Mooi voorbeeld van een 'geslaagde mileage run' was afgelopen mei MAD-LHR-SIN-LHR-ORY-LHR-SIN-SYD-SIN-LHR-MAD voor ongeveer €400,= - bijna 40.000 gevlogen miles, 80% credit bij AA + 100% Platinum bonus, dus leuke dagtrips naar Madrid, Londen, Parijs, Singapore en Sydney én 60.000 miles om weer een andere leuke reis van te boeken. Wel een vermoeiende trip en een lange zit natuurlijk...
     
    MRB, TimoW en Ready2Board vinden dit leuk.
  6. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Vind jij je tickets zelf of maak je gebruik van tips van andere op bijv. Flyertalk?
     
  7. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Een beetje 50/50 eigenlijk, er staan veel mooie deals op Flyertalk, maar meestal met vertrek uit de VS en dat is niet altijd even praktisch. Ik zit iedere dag altijd even een uurtje te 'puzzelen' voor willekeurige bestemmingen in periodes dat ik zou kunnen vliegen. Soms komt daar wat moois uit tevoorschijn, meestal niet ;-)!
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    die aanbieding was vliegen t/m september (retour t/m half okt.), maar slechts boekbaar t/m gister.
     
  9. LdVinci

    LdVinci Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    28
    Nu wel 5000 bonus als je naar China vliegt (boeken voor 20aug)
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    als je er toch naar toe gaat is het mooi meegenomen
     
  11. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Met welke maatschappij heb je je trip naar Bangkok gevlogen, misschien zijn er maatschappijen binnen de alliantie waar je op G-klasse wel miles kunt sparen.
     
  12. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Ik vloog met China Airlines. Ik heb zelf geen idee of ik via een andere maatschappij alsnog de miles kan sparen.
     
  13. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Wel vreemd want bij de boeking gegevens stond G maar op mijn ticket van KLM (het werd volgensmij uitgevoerd door KLM) stond klasse Y
     
  14. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Klasse Y staan voor Economy. G is je boekingsklasse en Y, economy, waar je in reist ;)
     
  15. ErikJansen

    ErikJansen Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Voordeel van FB Award tickets is dat je al 1x 23 kg kofffer erbij hebt ; geen extra kosten daarvoor ;
     
  16. ErikJansen

    ErikJansen Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    FB Miles te verdienen via booking com door sp booking te gebruiken ; zoek op google met flying blue booking com en je hebt de juiste link ; net voor de bevestiging nog je FB nummer ingeven en zo spaar je FB miles
     
  17. ErikJansen

    ErikJansen Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Je kunt nu ook via Qander in NL een Miles&More Visa card ( voor Lufthansa miles) aanvragen ; 10.000 miles bij aanmelding en 1e 6 maand gratis ; daarna 7,50 per maand
     
  18. Ricco1978

    Ricco1978 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    flying blue booking com super bedankt voor de informatie....
     
  19. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Doe je dat via google flights? Of OTA? :)
     
  20. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik gebruik voor eerste zoeken meestal Google Flight, omdat je een vertrekbestemming kan kiezen en dan op de kaart naar tarieven kan zoeken. Daarna kan je nog zoeken met bijvoorbeeld Momondo of andere OTA
     
    Snoepjes85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina