Waar kan ik betalen met mijn American Express Card? (app)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 24 okt 2017.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    In het verleden kon dat wel. Ik gebruikte altijd die automaten omdat het daar meestal rustig was. Kan je bij de automaten waar je treinkaartjes kunt kopen, ook de chipkaarten opladen?
     
  2. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Ja, en bij loketten ook, maar daar betaal je 50ct extra.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  3. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Eindelijk weer een update. Vorig jaar was ik al gestart met het platform om de vraag “Waar kan ik betalen met American Express” te beantwoorden. Helaas had ik dit nog niet kunnen afronden i.v.m. een drukke planning.

    Wegens het hele Covid-19 gebeuren, hadden we met het team tijd over in de planning. We hebben afgelopen weken hard gewerkt aan een desktop/mobiele website. Een koppeling met een toekomstige app is gemaakt.

    Jullie hebben enorm veel locaties doorgestuurd waarvoor mijn dank. Deze heb ik al toegevoegd zodat de map met locaties gevuld is.

    Er wordt nog hard gewerkt aan het afronden van de website. Mochten er al mensen zijn die een kijkje willen nemen (en alvast locaties willen ontdekken), dan kun je mij een PM sturen.

    Kleine preview:
    [​IMG]

    Ik houd jullie op de hoogte!
     
    Nelfrikandel, loualex1399, VinceG en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Hoe volledig (en accuraat) gaat dit worden?

    Wordt de kaart gevuld met meldingen van gebruikers waar ze wel/niet met de betreffende credit card kunnen betalen? In andere woorden: geen melding = niet zichtbaar op de kaart?

    Wordt in principe alleen Nederland gedekt, of wordt het een wereldwijde database?

    Wat is de meerwaarde ten opzichte van de merchant map van American Express? Even afgezien van de Mastercard/VISA checkboxes, want deze thread gaat over Amex ;)
     
  5. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor je bericht. Onze gebruikers/community hebben de mogelijkheid om locaties toe te voegen in Nederland. Ons team controleerd de doorgegeven vestiging(en). Locaties op de map zijn dus gekeurd door het team.

    De merchant map van American Express is een prima basis, maar doordat wij een koppeling met Google hebben, zullen de locaties in ons systeem voorzien zijn van meer data zoals o.a. reviews en foto’s. Het zien van een locatie in ons systeem geeft dus een betere impressie.

    Daarnaast missen er een hoop locaties op de American Express Merchant map, vaak zijn dit kleinere ondernemers die we met ons eigen systeem ook in het daglicht willen plaatsen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Misschien is de tool van @Bjorn handiger in gebruik. Een zoekfunctie op bijvoorbeeld type merchant zoals 'supermarkt', 'drogist' of 'tankstation' in een bepaalde plaats/omgeving is enorm handig.
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  7. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Dat is niet mijn ervaring. Ik zag op de merchant map ondernemers waarvan ik dacht, "hoezo accepteren juist zij Amex?" Zoals bijvoorbeeld het lokale pannenkoekenhuis.

    Maar nu zijn ze inderdaad niet meer zichtbaar op de kaart. Wellicht omdat ze tijdelijk gesloten zijn ivm corona.
     
  8. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    De reden dat ik deze tool maak, is omdat ik graag nieuwe locaties wil ontdekken waar ik kan betalen met AMEX. Concurentie (AMEX merchent map) houdt ons scherp en dat is leuk, dus feedback en wensen van gebruikers verwerk ik dan ook graag in het systeem.

    Ah kan kloppen inderdaad. Wanneer alles weer open is, kijk ik opnieuw naar de kaart om te kijken of de locaties in mijn stad nu wel zichtbaar zijn.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2020
  9. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb mijn locatie zojuist gecheckt met de merchant map van Amex, maar die klopt niet. Staat veel niet op en ook bedrijven die niet meer bestaan.
     
  10. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Leuk initiatief. Ik heb er ooit over gedacht om zoiets te bouwen maar vond het eigenlijk onzinnig dat het moet. Ik vind dit een verantwoordelijkheid van Amex zelf.
     
  11. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Begrijp ik, en ik ben het ook met je eens. Maar na jaren heb ik zelf het initiatief maar genomen. Wellicht dat ik American Express wakker schud om de map een boost te geven. Daarnaast hoop ik (nieuwe) locaties te "triggeren" om AMEX te accepteren.
     
    Emiratesftw, lloydje33, Daeni en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Tijd voor een update!

    Afgelopen week hebben we met het team hard gewerkt aan een beta versie van het systeem. We zijn nog druk bezig met het optimaliseren van de map, het bouwen van nieuwe features én het toevoegen van locaties.

    Bedankt iedereen (special thanks to @lloydje33) die de tijd en energie hebben genomen om locaties door te geven.

    Er staat nog genoeg op de planning, maar ik wil jullie alvast de mogelijkheid geven om het te bekijken.

    Demo: https://cardmapr.nl/locaties
    Locaties toevoegen: https://cardmapr.nl/locaties/aanmelden
     
    MVA20, Vliegende_Keep, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. TechGlide

    TechGlide Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Hi Bjorn! Cool! Eens dat eigenlijk AMEX met deze feature zou moeten komen. Maar kan mijzelf voorstellen dat je hiervoor budget in USA moet krijgen, en dat ze niet zo goed begrijpen dat wij hier met debit kaarten betalen :p.

    Voor het aanmelden van organisaties had ik nog een suggestie.
    - Het aanmelden van 'brands'

    Bijvoorbeeld Society Shop, Anna van Toor, Bijenkorf, etc zijn allemaal 'brands' die AMEX accepteren. Zo hoef je niet perse alle individuele locaties toe te voegen.

    Thanks en supermooi initiatief!
     
    lloydje33 en Bjorn vinden dit leuk.
  14. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Haha inderdaad. We kunnen (helaas) ook nog steeds niet gebruik maken van Apple Pay i.c.m. AMEX. Dus ik vermoed dat de Merchant Map in Nederland totaal geen prioriteit heeft voor ze. Tot die tijd maar dit gebruiken.

    Goed idee, helaas kan ik niet alle locaties binnen een keten automatisch toevoegen. Ik ga kijken of ik een optie kan maken om de naam van ketens door te geven. Dan kunnen wij met het team alle bijbehorende locaties (handmatig) invoeren.

    Bedankt voor je waardevolle feedback. En bedankt iedereen voor het testen en doorgeven van locaties.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina