Vooruitblik promoties American Express (+ Flying Blue)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door budjepaul, 28 mrt 2018.

  1. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ga binnenkort maar weer eens switchen naar gold.;)
     
    danfl44 en jongesander vinden dit leuk.
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Bonus als ik iemand refer (silver) is 6k mijlen, diegene krijgt bij een nieuwe goldcard 24k mijlen. Weet iemand of de referalbonus hoger is als ik zelf ook gold heb?

    Ben even aan het kijken wat nu handigst is om te doen, heb silver een half jaar, denk dat ik ofwel naar FB Gold of naar normale gold ga.
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Maakt niet uit of je zelf silver/gold/of plat kaart hebt. Bonus is gebaseerd op type kaart dat wordt aangevraagd.
     
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Wat is dan de bonus als ik iemand tot gold refer? Ook 24K?

    Is er trouwens nog advies bij upgraden? Die 24K bonus zie ik wel zitten - de 170 euro of 16,50 p/m wat minder (zit te dubben tussen de reguliere of FB amex). Is er enige manier dit wat omlaag te krijgen? Spend van afgelopen maanden is heel prima geweest op mijn kaart.
     
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Die € 16,50 bij de reguliere amex is ook weer niet zo heel duur, als je de € 75,00 travel voucher en twee keer lounge toegang ook mee weegt.
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  6. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ja 24k. Je krijgt wel een creditnote over het gedeelte van je silver kaart wat je niet gebruikt heb. Dus dat kan je weer verrekenen met je nieuwe kaart.
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  7. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Dank beiden, zag het nu ook in de voorwaarden staan. Ben voor reguliere gold gegaan, 6 maanden kost 99 euro, schappelijk voor 24K, 75,- voucher en de andere extra's. Mezelf meteen bekend gemaakt met Krisflyer en Asia Miles, twee toffe programma's met prima mogelijkheden.
     
  8. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Graag jullie advies. Ik heb nu een Silver AMEX. Wat raden jullie aan met de bonus, overstappen naar een reguliere goldcard of een Flying Blue goldcard?

    Ik ben benieuwd naar jullie mening
     
  9. Vraagje, waarom kan je in Nederland je Amex punten niet naar Skywards overschrijven?
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is zo niet te zeggen. Het is afhankelijk van diverse factoren. De belangrijkste is denk ik of je veel met AF/KLM vliegt. Wil je daar status halen of behouden?
     
  11. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Als de XP's erg belangrijk zijn, dan is de FB Amex je eerste keus. De reguliere goldcard heeft als grote voordeel dat de punten stukken flexibeler zijn, met als nadeel dat je ze omzet met een 5/4 verhouding.

    Daarnaast biedt de reguliere 2x loungetoegang en een 75,- travelvoucher.
     
  12. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Dank! Lastig, ook hoe de award prijzen eruit gaan zien....
    Kan ik de kaart ook gedurende het jaar weer terugzetten met behoud van de 24000 punten naar bv. een silvercard of zit ik een jaar lang aan de kaart vast?
     
  13. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    De bonus krijg je direct, dus als je hem uitgeeft kunnen ze je weinig maken, maar je mag slechts 1x per 6 maanden upgraden voor een bonus.

    De reguliere betaal je per maand, ik weet niet zeker wat ze doen met je 170,- als je FB gold downgrade naar silver na 6 maanden.

    Downgraden kan uiteraard elk moment.
     
  14. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    hoi,
    ik heb gewone Platinum Card maar ben niet van plan deze tegen volle tarief te verlengen. Kan ik ook gewoon de FB Gold aanvragen en de 24k punten krijgen?
     
  15. Hahn

    Hahn Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Als ik het goed volg heb jij begin van deze week geupgrade van Silver naar Gold en heb je de upgrade bonus dus direct gekregen? Dat zou wel mooi zijn, ik dacht dat je daar 3 maanden op moest wachten.
     
  16. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Nog niet gekregen, maar even telefonisch gedaan en de dame verzekerde mij dat de bonus er binnen 3 weken zou staan. Okay, niet direct, maar dus niet na 3 maanden.
     
  17. Globetrotter

    Globetrotter Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,
    Net met Amex gebeld om eventueel van FB Amex gold over te stappen naar de reguliere Amex Gold. Er werd mij meegedeeld door 2 verschillende medewerkers dat ik niet in aanmerking zou komen voor 24.000 rewards punten omdat deze aanbieding alleen geldt voor de nieuwe leden, wel zou ik 50% korting krijgen op de maandelijkse fee.
    Ik dacht dat je als een bestaande klant bij American Express, momenteel 24.000 Membership Rewards punten kreeg bij een overstap naar een reguliere Amex Gold kaart? Heb ik dat hier verkeerd begrepen?
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  18. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Wilde zelf ook van FB amex naar reguliere overstappen maar dat kan inderdaad niet want ander product. Geupgrade naar FB amex want aanbod was voor mij zinvol genoeg voor die 170,- Denk dat ik er een reguliere bij neem met de 50% die werd aangeboden, om wat referalls te krijgen, en dan even zien wat ik met de kaarten doe/welke ik houd.
     
  19. Globetrotter

    Globetrotter Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor je reactie. Heb ik ook net gedaan, dus FB Amex Gold behouden met 20.000 punten en eerste 3 maanden dubbele punten. Ik wist niet dat je meerdere kaarten tegelijkertijd kon hebben bij Amex. Dus je kunt ook naast een FB Amex een reguliere Amex nemen?
    Ik wacht eerst even af totdat de 20.000 FB punten zijn bijgeschreven, en dan pas te switchen naar de reguliere Amex. Denk je dat ze daar moeilijk over doen? Dan heb ik namelijk ook niet de dubbele lasten van de Amex fees.
     
  20. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Bij amex zeiden ze dat je beide producten naast elkaar kan hebben.

    Ze zouden punten kunnen terugvorderen als je meteen opzegt, maar dit lijkt me wat sterk als je klant blijft. Aangezien je de kaartbijdrage echter toch al betaald hebt kan het geen kwaad hem te houden toch?
     

Deel Deze Pagina