Vliegen met een privé jet voor een prikkie

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 12 aug 2014.

  1. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Voor dat geld wil ik wel is gaan! Ook op z'on korte vlucht. Volgende dag dan van LGW met Garuda F terug.:)
     
    FlyRicky en Mike vinden dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Tweemaal per week kan je tussen DUS en LUX vliegen in een Cessna Citation. Naar verluid voor €180 enkele reis en €340 retour. Business Class service met lounge inbegrepen.
     
    Kilian vindt dit leuk.
  3. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Met wie kan dit? Dezelfde maatschappij?
     
  4. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Hahn Air, op maandag en vrijdag:
     
  5. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben eens met een Citation Mustang naar Londen gevlogen. Was allemaal wel chique dinges natuurlijk, maar als je naar de wc moet heb je wel een serieus probleem. Gelukkig heb ik hem niet nodig gehad, maar in zo'n business jet zou ik zeker geen vluchten van langer dan een uur willen maken.

    (Ja, de stoel achter de cockpit heeft voor noodgevallen een wc-pot onder de zitting. Kun je je medepassagiers aankijken tijdens het grote werk :D
     
    Flying doc en Basjep vinden dit leuk.
  6. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ja ik wil wel iets groters dan een cessna
     
    Basjep vindt dit leuk.
  7. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Sowieso is het voor groepen wel interessant hoor. Ben wel eens met een vorige werkgever met veertig man gaan wintersporten. Het was stukken goedkoper dan losse tickets, je had geen wachttijd (vertrek direct na aankomst op de luchthaven) en je was niet gebonden aan de luchthaven, dus konden ook veel dichter bij het gebied landen en hadden dus een goedkope en vlotte transfer.

    In the end werken reisbureau's die all-in vakanties aanbieden vaak ook zo. Veel goedkoper om een vliegtuig te charteren en vol te gooien met mensen: die marge hebben ze nodig om voldoende winst te maken
     
  8. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb een goeie vriend die als First Officer vliegt op een gloednieuwe CitationJet CJ4 (N888RK) die gestationeerd staat op Rotterdam. Kan wel eens polsen wat een vluchtje daarmee kost als er genoeg animo is. Kunnen er 6 in ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 27 jul 2015
    Ambtenaruh, vdb1988 en Mike vinden dit leuk.
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    RTM-LCY klinkt heel goed!
     
  10. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb vandaag weer een rondje gevlogen met hem (effe een bakkie gedaan op Lelystad) en het toen even kort besproken. De prijs is afhankelijk van een aantal factoren zoals of het toestel ook weer vol terug kan bijvoorbeeld. Een groot gedeelte van de prijs is ook de handling op de grond, dat kan verschrikkelijk duur zijn. Duurste wat hij heeft meegemaakt was op Barcelona waar je 1500 euro kon aftikken voor de afhandeling wat bestond uit een busje die ze van het toestel naar de aankomst bracht over een afstand van 150 meter....

    Londen is heel duur kwa afhandeling en landingsrechten en eigenlijk is het toestel daar ook iets te groot voor. Je moet meer naar Zuid-Frankrijk kijken als je de beste prijs-afstand combi wil maar ook dan moet je wel denken aan zo'n 2000 euro/uur (wat je dan wel weer door 6 kan delen natuurlijk)
     
    high_class vindt dit leuk.
  11. morra

    morra Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Wow cool topic, staat zeker op mijn bucket list om een x privé te vliegen!
     
  12. Floor

    Floor Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi! Heb je ook al een bij Jet View gekeken? Zij bieden privévluchten en empty leg vluchten naar bestemmingen in heel Europa, en wereld!
     
  13. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    In de vs kun je semi-prive voor weinig heel fijn vliegen met JSX. Sterker nog, als JSX een passende vlucht heeft boek ik altijd met deze maatschsppij en niet met Delta, ondanks mijn FB platinum status. JSX rules!!
     

Deel Deze Pagina