Unieke vluchten

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Mike, 3 jan 2015.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    zou leuk zijn als je daar steeds een dag kan verblijven
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  2. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    nee 50 x op en neer vliegen naar lLndon om segmentjes te sparen is gezond ;)
     
    Flying doc, fbruno, Friso89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik weet niet of ik het in dit topic kwijt kan.. ben ook nog niet zo lang hier :) Gaat er iemand naar de Mega Do 2015? Lijkt me leuk om met Nederlanders te gaan.
     
  4. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Hier is een apart topic voor onder nieuws ;)
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    zoals? :)
     
  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ja die was al bekend toch
     
  8. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Een paar jaar geleden ben ik in de zomer naar Spitsbergen geweest, om daar met een groep een aantal dagen in de wildernis rond te trekken. De luchthaven van Longyearbyen is de meest noordelijk gelegen luchthaven ter wereld met een commerciële lijndienst. Deze eilandengroep is met SAS te bereiken vanuit Oslo en Tromsø en met Norwegian alleen vanuit Oslo.
    De nadering van het vliegveld is werkelijk prachtig met overal sneeuw en ijs. Ook heel bijzonder dat de zon gewoon 24 uur aan de horizon staat en je op een gegeven moment geen enkel benul van de tijd meer hebt. In de aankomsthal staat een ijsbeer je op te wachten.
    Buiten de stad Longyearbyen zelf ben je min of meer verplicht om een wapen te dragen om je te beschermen tegen de ijsberen. Het was nog een heel gedoe om dat goed te regelen. Om het wapen te huren moet je in Noorwegen een Nederlands bewijs van goed gedrag kunnen overleggen. De dames van burgerzaken in het gemeentehuis keken me raar aan toen ik vertelde dat ik een wapen wilde huren om me te kunnen beschermen tegen ijsberen. Uiteindelijk helemaal goed gekomen en gelukkig geen ijsbeer tegen gekomen. Wel veel poolvossen en rendieren.

    DSC02520.JPG DSC02540.JPG DSC02544.JPG DSC02555.JPG DSC02560.JPG DSC02569.JPG DSC02570.JPG
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2016
    FlyRicky, Melchior, Lionell en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik vond eergisteren een behoorlijk unieke vlucht naar Ascension Island. Dit eiland ligt midden in de Atlantische oceaan en je kan hier heen vliegen. Behalve dat het een plek is waar de meeste mensen nooit van hebben gehoord, kan je er alleen heen vliegen vanaf een engelse luchtmachtbasis met de RAF. Wanneer je toestemming hebt is een retour the boeken voor 1000 pond. Waarsch heb je dit zo terug verdiend met een review op youtube. Succes!
     
    SvnKngs, FlyRicky en VinceVoyage vinden dit leuk.
  10. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    In plaats van een retour boeken (dan vlieg je 2 keer hetzelfde stuk) kan je ook door naar de Falklands (is immers ook nog van Engeland).

    Dan heb je: RAF Luchtmachtbasis --> Ascension Island --> Falklands - en van daar uit kan je gewoon door met een reguliere maatschappij richting Santiago de Chili. Best een leuke manier om een reis door Zuid Amerika te starten :).
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Lees hier een trip report: http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=977671
     

Deel Deze Pagina