Uitgifte nieuwe Flying Blue cards

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door FlyingDutchman87, 16 mrt 2017.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Even een tweet over de kaarten naar de KLM gestuurd. Een kwartier daarna kwam de post langs (veel later dan gebruikelijk op zaterdag) en daar waren de kaarten. Dus nog maar een tweet gestuurd:):).
     
  2. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb h'm ook vanmiddag ontvangen
     
  3. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Wat moet je eigenlijk met die tags? Ik gooi ze altijd gewoon weg. Per slot van rekening heb ik op (en in) al mijn koffers al mijn naam, telefoonnummer en emailadres.
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik reis altijd alleen met handbagage (rolkoffer) en daar doe ik ze aan. Zo is in ieder geval duidelijk zichtbaar welke status je hebt.
     
  5. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Dat staat toch op je boarding pass?

    Er heeft nog nooit iemand naar mijn FB pas of ander bewijs van mijn status gevraagd, behalve dan de info op de boarding pass.

    Is er iets wat ik (nog) niet weet? :)
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb een paar keer meegemaakt dat wegens ruimtegebrek in het vliegtuig bij de gate bagage wordt ingezameld om die alsnog in het ruim te zetten. Een blik op mijn koffer met label was dan genoeg om mijn bagage te ontzien:).
     
    Daeni en ErwinLansing vinden dit leuk.
  7. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Maar je staat toch in de priority rij? Daar vragen ze nooit om bagage in te nemen, naar mijn ervaring. Bovendien staat er groot "SkyPriority" op mijn boarding pass (papier of telefoon).

    Dat plastic pasje en de bagage tags zijn niet echt meer van deze tijd volgens mij :)
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Vorige maand van MUC stonden er een paar mensen in de priority line en daar begon men met het innemen van bagage.
     
  9. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Maar dan helpt de bagage tag ook niet ... het zijn namelijk allemaal veelvliegers in die rij ;)

    Bottom line voor mij is dat mijn FB status niemand aangaat. Als ze het moeten weten, dan vragen ze het maar of kijken ze op mijn boarding pass.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb gewezen op het bagagelabel en mijn bagage werd niet ingenomen, van anderen in de rij wel. Maar goed iedereen heeft zo zijn eigen afwegingen. Mijn gedachte is "Baat het niet schaadt het niet"
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.730
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Niet met KLM maar heb het laatst in LIS ook meegemaakt. Gate agent liep rond bij de gate om grote bagage te taggen. Toen ze bij ons kwam en de tags zag: 'aah you are a Gold card' en we kregen geen tag. Verder scheelt het soms dat ze status PAX sneller herkennen in de rij of gewn twijfels hebben of je van priority gebruik mag maken.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  12. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Klopt, dit had ik een aantal weken geleden ook uit CPH!
     
  13. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik snap wat je zegt hoor maar ik kan je uit ervaring zeggen dat het wel een praktisch nut heeft. Kijk het enige wat ik vervelend vind maar dat zou ook wel aan mijn leeftijd liggen zijn afkeurende blikken, maar die boeien me toch ook altijd iets te weinig. Ik heb bij united (maar dat is ook wel al een jaartje terug) wel gehad dat ze je met een stukje meer respect behandelen. Kijk ik hang ze wel zo dat het niet in your face is maar wel zichtbaar. Daarom heb ik nooit gezeik gehad met aan de gate je koffer inchecken omdat hij niet meer past. Want voor een PE member is altijd wel een plekje zeggen ze dan meestal.
    Maar gooi je je fysieke Flying Blue kaart ook weg? Want dat is wel echt onzin. Ik heb vaak genoeg gehad dat mensen begonnen over mijn status en dat het allemaal wel fout zou zijn en dan trek ik die pas of laat ik ze mn tags zien en dan geloven ze het plotseling wel.

    Altijd handig dus om te bewaren!
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    In third party lounges wordt nog wel eens om de FB kaart gevraagd, bv WAW en OTP. Die kaart zou ik zeker niet weggooien:).
     
  15. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik vlieg momenteel (bijna) iedere week op CPH, en in de laatste twee jaar hebben ze nog nooit gevraagd mijn trolley te mogen innemen.

    Volgens mij zien jullie er gewoon niet uit als frequent flyers :p

    Boarden in CPH is wel een ramp trouwens ... heel slecht georganiseerd met de priority-rij bij de A-gates! :(

    Edit: wie is er vanmiddag ook in de (veel te kleine) Skyteam lounge?
     
  16. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Leeftijd zegt ook veel hé. Ik heb ze er ook aanhangen en soms heb ik ook het idee of helpt dat wel. We worden vaak genoeg nog raar aangekeken. Bij het taggen heb ik ook het idee of slaan ze ons dan over.
     
  17. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Leeftijd blijft altijd een probleempje. Je wordt toch altijd even raar aangekeken, of als je vraagt naar bijv. de First Class lounge van BA op LHR krijg je toch altijd de blik van "Jaja, jij en de first class lounge, droom jij maar even verder".
     
  18. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik wel, en ze zijn er vrij duidelijk mee bezig, maar de uitzondering word duidelijk gemaakt voor STE+ en dit geven ze zelfs aan
     
  19. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ah, maar ik zie er heel jong uit voor mijn leeftijd :p

    Maar inderdaad, bij een 50'er in pak zullen ze waarschijnlijk onbewust minder snel vragen om de trolley in te nemen dan bij een twintiger die er uit ziet als een "vrijetijdsreiziger".
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  20. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Er is bij mij iets vreselijks gebeurd. Ik heb een brief gekregen van Flying Blue dat mijn Petroleum-status is vervallen omdat ik het afgelopen jaar (ondanks 64 qualifying flights naar 20 andere bestemmingen) niet naar oliebestemmingen heb gereisd.
     
    sebas_ly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina