Schiphol volledig over op CT scans handbagage

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 6 mei 2021.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    :) Ik had vandaag iets meer tijd en naast dat de veiligheidscontrole bij vertrek 1 nu heel groot is, kan je ook als je de 'Schengen' security neemt door een smalle gang alsnog bij de paspoortcontrole komen.
    Nu begrijp ik de vraag afgelopen zaterdag door de medewerkster van Schiphol waar ze vroeg naar mijn bestemming toen ik via de KLM Sky Priority area naar boven ging, want je kan nu ook vanaf dat punt nog naar de 'Schengen' security en zo hoef je dus niet meer via een aparte ingang.

    Op deze manier kan men ook de eventuele wachtrij in de toekomst veel beter managen, want als het bij de beveiliging van Non-Schengen heel druk is kan je een gedeelte doorsturen naar 'Schengen' security die dan via de gang alsnog bij de paspoortcontrole kunnen komen.

    Al was voor corona de beveiliging eigenlijk niet de bottleneck, dat was de paspoortcontrole door de Marechaussee daar is relatief weinig ruimte.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Gisteren exact hetzelfde ervaren op onze Schengen vlucht. Vond het in eerste instantie verwarrend. Je loopt daarna ook langs een deel met nieuwe security. Voor de niet priority. Dit ligt dus op de eerste verdieping ipv beneden voorheen.
    Benieuwd of die priority doorgang een blijvertje is of dat het weer iets tijdelijks is. :)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik had dat hele priority Schengen security gemist, zag het later aan de linkerkant, maar ik kwam ook niet via de incheckbalies maar rechtstreeks naar boven via de reguliere ingang.
    Maar er was 1 persoon voor mij, dus is priority op dit moment ook niet zo belangrijk, maar gezien de drukte die ik in de lounge zag en als straks de Transvertragia 'veelvliegers' weer in de rij gaan staan dan is het zeker weer nodig.

    Ik had trouwens wel zoiets van als je ooit in de rij voor de paspoortcontrole staat van Schengen naar Non-Schengen heb ik denk ik wel dat de shortcut van de security naar de (KLM) lounge ook andersom werkt, er is wel een deur, maar die blijft best lang open dat kan nog wel eens sneller zijn als het weer gekkenhuis is.
     

Deel Deze Pagina