Schedule change

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Vliegende_Keep, 10 jul 2023.

  1. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Hallo. Ik heb in februari 2024 AMS - RAK via CDG en terug. Beiden zijn gewijzigd, echter terug moet ik nu een nacht wachten in CDG. Wat zijn mijn rechten in deze? Ik zie dat ik te laat ben voor de laatste vlucht vanaf CDG naar AMS, dus met KLM en AF zijn er weinig andere opties, daar waar de vlucht vanaf RAK blijkbaar in de winter nog maar 1x per dag gaat. Ik zie wel dat Transavia rechtstreeks naar AMS vliegt vanaf RAK, kan ik dat aan KL/AF vragen? En anders een hotelovernachting ?
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Het probleem is dat Transavia buiten KLM / AF valt.

    Ik zie inderdaad dat de 16.30 vlucht met vertrek RAK niet aansluit op een doorverbinding naar Amsterdam, maar wat je wel kunt doen is van dag wijzigen, op sommige dagen vliegt Air France nog wel om 07.30 of 13.45.
    Een dagwissel in deze, als dat voor jouw uitkomt is vaak wel mogelijk, zeker als dat een nachtstop voorkomt.

    Air France heeft mij ook 'lastig' gevallen met wat wijzigingen in februari, ongetwijfeld omdat de boekingen achter blijven en men vast wat vluchten eruit gaat halen.
     
  3. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Weet je misschien op welke dagen? Ik kan ze nergens vinden, alleen die van 16:30. En anders maar een hotel op CDG. Maar die zal ik ongetwijfeld zelf moeten betalen.
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
  5. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
  6. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Herfstvakantie eens (sunweb) pakketreis geboekt.
    Krijg nu net (36 uur voor de vlucht) onderstaand bericht:

    Wegens onverwachte omstandigheden is uw vlucht zondagochtend naar Amsterdam gewijzigd. Helaas heeft SkyExpresss geen toegang gekregen om te mogen landen op Schiphol Airport waardoor uw vlucht wordt uitgeweken naar Weeze Airport. We begrijpen dat dit voor u een hele vervelende situatie is. Vanuit Weeze Airport heeft SkyExpress transfer voor u geregeld richting Amsterdam. Uw vlucht is ook van tijd gewijzigd en zal zondagochtend om *06:10* vertrekken. Onze excuses voor het ongemak.

    wat kan ik nu het best doen.

    - klacht indienen bij sunweb

    - eu261 claim bij SkyExpress (lijndienst?) (ps: vlucht gaat nu uur eerder, dus kan is dat ik wel binnen 3 uur aankom op Schiphol vs de oorspronkelijke aankomsttijd)

    - niets, volgende keer geen pakketreis meer boeken

    - anders
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Nu weet ik niet of het enkel de vlucht is of een hele pakketreis, maar in het geval van een lijndienstvlucht geldt bij aanpassingen op een dergelijk korte termijn het volgende;
    • Als je 7 dagen of korter voor vertrek van de wijziging hoort. En daardoor meer dan 1 uur eerder vertrekt of meer dan 2 uur later aankomt.
    Ook kan het zomaar zijn dat je meer dan 2 uur later dan gepland aankomt, want het is vanuit Weeze nog wel een stukje rijden, en je moet in Weeze ook nog op koffers wachten natuurlijk voordat je de transfer in kan, en ik schat in dat er meer passagiers in hetzelfde schuitje zitten en dat de transfer een bus is dus moet wachten tot iedereen erin zit.

    Ik zou eerst bij Sunweb zelf een klacht indienen om te kijken wat voor vergoeding men kan aanbieden.
     
  8. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Heeft Sunweb transfers zowel heen en terug geregeld ? Eventueel hotel heen (ik weet niet waar je woont maar in mijn geval 6 uur vertrekken uit Weeze betekent avond ervoor al uit huis).
    Het is echter wel een Turkse maatschappij, dus ik weet niet of claimen dan sowieso zin heeft..
     
  9. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb netjes een hotel gekregen op CDG terug. Andere vluchten waren er helaas niet. Wel had ik dit tripje geboekt via KLM holiday (kon ik mooi m’n AH airmiles omwisselen voor een 150 euro voucher)
     
  10. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Gaat om de terugreis, ben Al in Kreta.
    Maatschappij is trouwens Grieks
     
  11. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Sorry was even in de war met sunexpress. Wat is de reden dat ze niet mochten landen op Schiphol ? Ik voel een “overmacht” aankomen, maar ik zou zeker een poging wagen als ik jou was.
     
  12. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Nu weet ik dat upgrades heel schaars zijn bij KLM, maar nu ben ik vanuit premium comfort gedowngrade naar economy omdat KLM een 777-3 ipv een 787 inzet. Uiteraard gebeld. Enige dat ze aanbieden is economy of 3 dagen later PC. Het is een vlucht in april, dus ruim van te voren. Heb ik enige rechten?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2024
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Je krijgt uiteraard het verschil in prijs van cabine klasse terug, maar als je economy had willen zitten had je wel tegen de dan geldende economy prijs geboekt.
    Verder dan de vlucht verplaatsen of eventueel in het geheel annuleren (men kan immers product niet leveren wat je hebt betaald) zit er nu niet in.
     
    vlieger76 vindt dit leuk.
  14. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Dank voor de snelle reactie. Het was een mooie prijs (PC € 1150 Ams-BKK retour) dus zit niet te wachten op 100 euro terug Idd. Morgen ben ik in de lounge. Misschien kunnen ze me daar een beter alternatief bieden. Business mocht ook maar dan moest ik wel het prijsverschil van 3000 euro bijbetalen . Nogmaals bedankt voor de reactie , nu weet ik waar ik aan toe ben.
     
  15. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    De downgrade compensatie is 75% van de ticketprijs van het traject waarop de downgrade heeft plaatsgevonden.
    Sommige belastingen en toeslagen tellen mee, sommige niet.
    Heb je een heen en terug een downgrade?
     
    JannieKLM vindt dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Dit klopt, tenzij de airline je meer dan 14 dagen voor de vlucht in kennis stelt. De vlucht van OP is in april.
     
  17. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Nee hoor. Bij downgrade maakt het moment niets uit. Alleen bij annulering is 14 dagen van toepassing.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Interessant, dit heb ik nooit geweten. Leefde altijd in de veronderstelling dat voor vrijwel alle EC261 de 14 dagen regel van toepassing is, maar als ik de teksten er op na sla is dat inderdaad niet zo.

    Ben wel beniewd hoe dit in de praktijk gaat trouwens.
     

Deel Deze Pagina