Reiservaring Lufthansa 747-8 upper-deck - Vergoeding gemiste bagage?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Perksflyer, 5 aug 2023.

  1. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb die 8 stoeltjes ook gezien, maar die zitten direct voor de economy en dus zou je daar last van kunnen krijgen.
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    No offense maar voor Lufthansa ben jij geen goede klant, je bent iemand die voor het eerst met ze vliegt in business. Had je (HON-circle) status bij ze gehad, dan hadden ze er alles aan gedaan om het in orde te maken voor je. Maar goed, dan had je ook niet met de bus hoeven boarden, dan had je een tarmac-transfer in een Porsche gehad...
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  3. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Nu begrijp ik hem. Ik dacht dat je de C stoeltjes net voor de economy bedoelde. Je hebt het natuurlijk over die F fauteuils helemaal voorin :-D
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  4. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben veel jaren Gold Wing / Platinum Elite geweest (helaas met een paar maanden Gold Elite tussendoor) en inderdaad dan is de reactie totaal anders. Jammergenoeg voor LH is het wel zo dat LH voor ons een prima airline zou kunnen zijn ivm waar we wonen. Sowieso vliegt mijn wederhelft tegenwoordig 3-4x per jaar naar India en doet dat tegenwoordig enkel in C. En we gaan in de nabije toekomst ook vaker op pad ivm haar werk, niet enkel India. Dus een beetje klantenbinding en tenminste een acceptabel antwoord zou best wel slim zijn geweest. Elke klant heeft recht op een normaal antwoord.
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Elke klant heeft uiteraard wel recht op een normaal antwoord, en men gebruikt hie rinderdaad voorbereide teksten die men in de antwoorden moet inplakken.

    Het probleem bij 'eendagsvliegers' is dat het lastig bepalen is wat men als compensatie wilt, een 'eendagsvlieger' ook al vliegt deze in Business ga je niet blij maken met een aantal miles, simpelweg omdat het geen vaste klant is dus daar ook niets aan heeft, en wordt die 'oplossing' als een grote klap in het bezicht gezien.

    Blijft over een financiele compensatie, en dat is dan wel weer wat lastiger, voor bagage kan men daar best wat ruimhariger mee om gaan door gewoon alles uit te betalen, maar vergoeding voor boarden bij bus, tja als Ultimate wordt ik door KLM ook wel eens in een bus gestopt, en niet aanwezig zijn van een maaltijd is vervelend, maar een compensatie van miles is daar eigenlijk gangbaar in en vergoeding voor de stoelen, dit is nu eenmaal het Lufthansa product, het is niet zo dat je geboekt hebt met Lufthansa en dat men je op een economy stoel in een Cebu Pacific A330 toestel heeft gezet, want in dat geval heb je zeker niet het product gekregen waar je voor hebt betaald en zal men je zelfs moeten vergoeden.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  6. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    En het antwoord is binnen. Lufthansa gaat 50% vergoeden van nog geen €90 omdat ik weer zuinig wilde zijn voor de bagger airline:

    But now there is good news: You will receive money back from us. To initiate the payout of the aforementioned amount of 44.34 EUR equivalent to 3993.65 INR, please use the link below and enter the indicated credentials.

    Waarom slechts 50%? Omdat ik nog prima die prachtige ndiase onderbroeken en belachelijke shirtjes thuis kan gebruiken. Wat een arrogantie! En wat een belediging van de klant.

    "You may receive reimbursement for half of the costs for outerwear, shoes and other items that you can use permanently, and the full cost for the replacement of socks, underwear and toiletries.

    Thus, we consider the fact that you can continue to use outerwear, underwear, shoes and other items of permanent value. In addition, we reimburse the full costs for commodities like toiletries. Thank you for your understanding."

    Wat zijn mijn volgende stappen? Want voor mij betekent dit een oorlogsverklaring. Stelletje onwaarschijnlijke verraders dat het zijn bij deze maatschappij. Omdat ik die vreselijke tijdelijke onderbroeken ook hier mag dragen, net zoals al die lelijke shirts, zullen ze maar 50% uitkeren. Daar boek je dus 4x business class interconti voor.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2023
    michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.200
    Trofeepunten:
    223
    Gewoon blijven reageren dat je er niet mee accoord gaat. Het heeft bij mij 8 maanden geduurd met elke 3-4 weken een mailtje ter herinnering, maar uiteindelijk 100% teruggekregen.
     
  8. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Je moet zeggen dat je de kleding niet nodig hebt en wil teruggeven aan Lufthansa. Zeg dat je een afspraak wil maken met de koerier van Lufthansa of dat je een prepaid verzendlabel nodig hebt.
    Lufthansa wil de gedragen onderbroeken niet hebben en zal vervolgens 100% vergoeden.
     
  9. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Nogmaals geklaagd, en ik krijg dit mailtje (uiteraard van iemand die zelf nog nooit in Duitsland is geweest):

    "In your email, you stated that you were forced to purchase certain items in replacement. Of course, we will reimburse these costs to you according to the legal regulations.

    You may receive reimbursement for half of the costs for outerwear, shoes and other items that you can use permanently, and the full cost for the replacement of socks, underwear and toiletries.

    Thus, we consider the fact that you can continue to use outerwear, underwear, shoes and other items of permanent value. In addition, we reimburse the full costs for commodities like toiletries. Thank you for your understanding."
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.200
    Trofeepunten:
    223
    Gewoon blijven klagen, nieuwe mail dat ze verplicht zijn 100% te vergoeden. Mss goed om even de juiste wettelijke regeling te noemen.

    Kost veel tijd, maar komt goed.
     
  11. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Ik had wel 4 keer geschreven dat 50% wettelijk niet bestaat.
    Daarop steeds hetzelfde template antwoord.

    Je moet echt aangegeven dat je dezelfde spullen hebt gekocht als de vertraagde bagage. Je hebt niets aan dubbele kleding en dat je deze wil teruggeven aan Lufthansa. Verzoek Lufthansa om een koerier te regelen om de kleding op te halen. Geef datums aan dat je beschikbaar bent voor de koerier.
    Natuurlijk bluf, er komt geen koerier, wel 100%
     
  12. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    @Perksflyer
    Heb je nog contact gehad met de klantenservice uit India?
     

Deel Deze Pagina