Qatar Airways Travel Festival Januari 2017

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Lionell, 9 jan 2017.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja ik zag het net ook voorbij komen. Misschien dat er de komende dagen nog een aantal golden tickets de revue passeren. Helaas heb ik aan deze promo niet veel want reisperiode loopt tot eind maart 2018. Ik heb tickets nodig voor apr/mei 2018 :)
     
  2. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Wij hebben nog een trip naar Azië (thailand is nu de gedachte) in de planning staan voor einde van het jaar.
    En een lang weekend weg a la Tokyo is ook altijd leuk meegenomen.

    Als ik mijn top 3 voor maart opgeef (hoop!)
    1. BKK - Zou super gaaf zijn om Justin Case Jr. business te laten vliegen, hij vind nu KLM helemaal het einde. Lijkt me wel moeilijk 4 golden tickets op dezelfde route en dag.
    2. CPT - Kaapstad is prachtig en doordat het dezelfde tijdzone is makkelijk te bereizen.
    3. PVG - Nog nooit in China geweest.

    AKL/SYD/MEL/PER en die contreien zijn te ver weg (voor mijn vriendin)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    In het deense forum had iemand juist een wel aardige fare gevonden HEL-BKK voor iets van €1440. Wel aardig, maar zeker niet zo scherp als in januari of de SGN fares.
     
  4. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Voor 1440 heeft BA vanaf AMS een standaard deal naar BKK business. Net iets meer dan 5k voor ons gein. Is soms zelfs 1.250. Maar BA Business blijft wat achter.
    voor 2.303 zitten met zijn 4en met KLM in Economy met een directe vlucht als alternatief
     
  5. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    QR is natuurlijk een stuk beter dan BA (understatement of the year), maar met positioneren en vier personen wordt dat inderdaad wat veel. Dan zou ik ook voor de directe vlucht gaan, en eventueel een Eco Comfort opgradering doen (belangrijk met mijn lengte). BKK is een goede destination voor goedkope fares (en hotels).
     
    Lionell en JustinCase vinden dit leuk.
  6. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Er is nu wel een QR business promo naar KUL vanaf TUN (Tunis) voor €1000.
    Voor zo'n €200 een positioning flight erbij en dan is het nog goedkoop. Dus als je een beetje avontuurlijk bent aangelegd... :p
     
    Lionell, Dominique en Ready2Board vinden dit leuk.
  7. Dominique

    Dominique Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Wow, inderdaad, nice find! Bedankt!
    Daar geraken lukt mooi direct uit BRU maar de terugreis is moeilijk, geen vluchten meer die dag na aankomst vanuit Doha.
    Enige oplossing is een overnachting in Tunis denk ik.
    Zeer scherpe prijs in elk geval!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Blijkbaar was het een grote storm in een glas water ivm het hele promo gebeuren. QR heeft flink z'n best gedaan om sociale media om alles te hypen, maar al bij al valt het tegen. Zeker in vergelijking met deals die in januari van dit jaar te boeken waren.
     
  9. Ik zou met beiden voor geen goud willen vliegen... waardeloze Airlines met de hele slechte business class


     
    JustinCase vindt dit leuk.
  10. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Heb BA Eco gevlogen in de 747. Op zich vergelijkbaar met KLM qua service.
    Tegenvaller was dat ze mij en mijn vriendin op aparte rijen hadden geplaatst voor een transatlantische vlucht, omdat we online niet zonde inchecken. Alleen op de luchthaven! Toen was ik echt wel pissed..:mad:
    Customer Service via Twitter toonde geen begrip itt het KLM wegcare teamo_O.

    Kijk ik terug op de reis, en hoeveel miles ik er voor heb gekregen. Dan zou ik denk ik bij een precies vergelijkbare vlucht (point to point) eerder voor BA kiezen dan voor KLM.
    Maarja, KLM vliegt vanaf Amsterdam direct, wat je meteen uren scheelt ivm het niet hoeven contecten. Dat is ook veel waard, en KLM bied (zeker met kinderen) een zeer solide service.

    Waar ik nu achter kom is dat ik gewoon zin heb om wat anders te vliegen dan KLM, en een reden zoek ;)

    Beetje hetzelfde als elke dag lunchen in hetzelfde restaurant. Ja het is prima, maar op een gegeven moment ben je toch benauw naar wat anders, ondanks je verder moet lopen en het duurder is.:oops:
     
  11. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    je kan ook overdrijven. Zeker, ze zijn niet the best in class, en zeker het BA business product is gedateerd, maar daarom nog niet heel slecht
     
    Sandor vindt dit leuk.
  12. Check Singapore Airlines de stoelen alleen al. Of de pick up service van Emirates en de stoelen in vergelijking tot KLM.
     
  13. Merel67

    Merel67 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    BA business naar BKK nu onder de 1400, maar hoe zit dat als je samen vliegt.
    Heb geen zin om 400 extra te betalen voor het selecteren van onze stoelen.
    Zouden ze je echt ieder aan een andere kant zetten, of zetten ze je toch naast elkaar omdat het één boeking is.
     
  14. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Als je één boeking hebt voor 2 personen, zit je normaalgesproken bij elkaar. Dus dat komt wel goed.
    24 uur van tevoren kun je via online check-in wel gratis je stoelen kiezen.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  15. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Krijg voor mijn Sake-fare vlucht van eind september net een schedule change door waardoor ik 40 minuten later ben op HND namelijk om 23:20. Ik las dat @Lionell met landing om 22:40 al erg krap zat om de laatste metro te halen.

    Net met de QR Office in NL gebelt en ze geven aan dat het een te kleine aanpassing is om vluchten aan te passen. Transfer tijd in Doha gaat ook omhoog maar blijft helaas net onder de 8 uur voor een gratis hotel. Omboeken via LHR met extra overstap waardoor ik 3 uur later van AMS kon vertrekken als alternatief mocht ook niet kosteloos.

    Ik kreeg het advies om te mailen naar Doha om te kijken of ik compensatie voor een taxi of toch een hotel in Doha kan krijgen.

    Mocht je dus later dit jaar op HND vliegen dan staat dit je waarschijnlijk te wachten. Reden is overigens de Qatar ban waardoor er omgevlogen moet worden.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  16. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Ik vlieg halverwege Oktober,ook naar HND. Vlucht komt vokgens manage my booking nog steeds om 22h40 aan (qr812)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  17. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik vlieg volgende week de Sake fare en door de schedule change vanuit Amsterdam ineens een nacht lay-over van ruim 7 uur in Doha!
    Gebeld en agent zei dat doordat de vlucht meer dan 2 uur gewijzigd was, ik zowel de heen als terugvlucht met zelfs 21 dagen mocht aanpassen!
    Al met al een dagje eerder geboekt, maar nu naar Narita met een mooie overstap in Doha van een kleine 3 uur.
     
    stijnec en Lionell vinden dit leuk.
  18. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Wij landden 23:30 en haalden de laatste metro 00:10. Op het nippertje, maar dat was dan ook een familie van 3. Als jouw koffer net zo snel op de band is, dan moet het best lukken.

    De Sake fare is zo-ie-zo te goedkoop voor een gratis hotel. We krijgen de "aanbieding" van €150. Per persoon! Mooi niet dus.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  19. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    Ik vlieg volgende week en mijn vluchten zijn een tijdje geleden ook gewijzigd. Nu dus ook 7 uur layover in DOH, maar ik vermaak me wel in de lounge.

    De vertrektijd van mijn QR812 vlucht is overigens gewijzigd van 07.00 naar 06.40, waardoor de aankomsttijd gelukkig gewoon om 22.40 uur zal zijn. Wellicht worden de andere vluchten de komende tijd ook zo gewijzigd?

    Voor de terugweg heb ik expres gekozen voor een layover van 22 uur zodat in de stad nog kan zien. Ik heb het complimentary IC Doha city geboekt en deze is bevestigd..

    @TheoS wanneer is jouw vlucht? ik vlieg donderdag :)
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2017
    Lionell vindt dit leuk.
  20. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ben benieuwd naar trip-report :) Ik vlieg de Sake fare in November.

    Volgende zaterdag vlieg ik de Pad Thai fare naar Bangkok met QR
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina