Overstap van international naar domestic in de US

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Daandeluxe, 5 apr 2020.

  1. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Enig idee wat het bedrag is dat je kan shoppen naar redelijkheid bij KLM?
    Afgelopen zomer naar Baku (via Charles de Gaulle) koffer kwijtgeraakt en op dag van vertrek (na 3 dagen weer teruggekregen) Heb maar 150,- geclaimd. Niet veel gekocht dus. Overigens op de terugweg, ook via Parijs, weeer de koffer niet meegekomen...dag later weer wel en netjes thuis gebracht
     
  2. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Hangt af van allerlei factoren (lengte vlucht/verblijf/FF status), maar rond de 300,- is denk ik het meeste wat ik er uit heb weten te halen.

    [​IMG]

    Ben zelfs een keer gestrand geweest in FRA nadat ze me op Lufthansa hadden geboekt en de verbinding uitviel. Heb toen zelf een hotel mogen boeken en een nachtje in het Jumeirah geslapen op kosten van KLM :p
     
  3. Daandeluxe

    Daandeluxe Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb vaker rond de 500,- terug gekregen voor onkosten die ik heb moeten maken.
    1x 900,- voor een beschadigde Rimowa die niet meer te repareren was.
    Bij alle keren heeft KLM niet moeilijk gedaan en was het een kwestie van een case loggen en bonnetjes insturen .
     
    jesse01 vindt dit leuk.
  4. MikeHulst

    MikeHulst Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Wat ook kan helpen, is als je je ESTA al een keer gebruikt hebt om de VS binnen te komen. Deze "returning ESTA" lane helpt je er vaak ook binnen een paar minuten doorheen (in JFK al tweemaal een wachttijd van 120mins (staat er dan ook zo leuk aangegeven), en stond binnen 4 minuten buiten) :). PS: dit werkt ook als je een nieuwe ESTA hebt, maar met hetzelfde paspoort al een keer een ESTA hebt gehad die nu verlopen is. Kan je direct naar de "Returning ESTA" lane.
     
    Ambtenaruh, lloydje33 en MoonJ vinden dit leuk.
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Oh dus enige vereiste is dat, ook al is het een nieuwe ESTA gezien ze na 2 jaar verlopen, het hetzelfde document is? Dat is fijn met de 10-jaar geldige paspoorten van nu.
     
  6. MikeHulst

    MikeHulst Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Ja, toen ik in oktober met mijn nieuwe ESTA (zelfde paspoort) in JFK aan kwam en de reguliere rij zag staan, dacht ik: het is het proberen waard....en het werkte allemaal gewoon via de returning ESTA lane (met kiosk). Vroeg het later nog een keer na en bleek met de reeds bekende paspoortgegevens (en ook vingerafdrukken) te maken te hebben.
     
    MoonJ en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina