Nieuwe scanner op Schiphol

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 23 mrt 2018.

  1. PietV

    PietV Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik had dus de eerste keer nog een flesje water van 500ml in m'n tas zitten.
    Die ging er gewoon door heen, bij navraag de week erna zei men dat dat gewoon mee mocht.
     
  2. PietV

    PietV Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb meestal zoveel kabels, opladers, muntjes etc etc in m'n tas zitten zat het langer duurt om alles eruit te halen als op deze scan te wachten.

    Voor mensen die niet veel bij zich hebben zal de oude scan sneller zijn.
     
  3. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Het hangt er vanaf inderdaad. Ik heb vaak wel 5 bakken nodig tussen koffer, rugtas, ipad, laptop, kabels, jas enzo en liquids en soms nog schoenen!

    Als ik niets hoef uit te pakken gaat het idd stuk sneller!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Werkt heerlijk, wel alleen nog beschikbaar vertrek 2 (non-schengen)
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De nieuwe scanner in vertrek 2 was vanmorgen niet in gebruik. Gelukkig was het heerlijk rustig. Geen second screening en geen pat down .
     
    Daeni vindt dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou afgelopen maandagochtend rond 7 uur was het enorm druk. Ook bij de privium aan de schengen kant was er een flinke rij. Wel jammer dat ze daar geen nieuwe scanner installeren. Dat zou zoveel schelen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Hij is gelukkig weer in gebruik, eerder die week was ook niet in gebruik (Woensdag, eerder op maandag was ie wel in gebruik). Hoop dat ie de komende tijd tijdens de piek periode open blijft.
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Net door de nieuwe scanner in vertrek 2. Geen pat down en alleen de bak met mijn schoenen ging voor een second screening. Mijn lage Timberlands ??!! Het was overigens heel rustig.
     
    Grouchy, lloydje33 en Daeni vinden dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Die schoenen is wel een dingetje op Schiphol. Ze doen met name moeilijk als ik sneakers draag met van die dikke rubberzolen. Met een paar nette schoenen heb ik nergens last van...
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou afgelopen maandag was het weer feest bij de privium/priority rij! Ik had beter in de niet priority rij kunnen gaan staan, was misschien sneller geweest. Bij de rechter scanner ging wederom vrijwel alles door voor extra screening en daar stond maar 1 persoon! Belachelijk gewoon! Ik dacht slim te zijn en mijn elec. tandenborstel en ook het tasje met alle kabels en laders apart in een bak te gooien. Ging de beveiligingsbeambte uit zijn dak omdat dit niet moest. Heb hem maar genegeerd en alsnog ging mijn koffer door. Vanwege een rolletje tape! **zucht**
    Vandaag en afgelopen weken op LYS zelfs flesje water in mijn koffer vergeten en daar zeiden ze niets van. De verschillen zijn gewoon belachelijk groot.
     
    MVA20, Grouchy en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ja klopt, ik moet bijna altijd mijn schoenen uitdoen. Dit was de eerste keer dat ze voor een second screening gingen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Mijn recente ervaringen met de priority lane in vertrek 2 zijn ook niet al te best. Ik vraag vaak als ik vooraan in de rij sta of ik naar de nieuwe scanner links mag lopen, die loopt vaak iets beter door als je eenmaal aan de band staat.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina