Wanneer: 27/1 heen, 25/2 terug
Route: AMS - FCO - AMS
Airline: ITA
Klasse: Economy
Miles: FB
Reden: Positionering
Wanneer: 27/1 heen, 23/2 terug
Route: FCO - AUH - MNL - AUH - FCO
Airline: Etihad
Klasse: Business
Miles: -
Reden: Vakantie
Wanneer: 31/1 heen, 21/2 terug
Route: MNL - MPH - MNL
Airline: Cebu Pacific
Klasse: Economy
Miles: -
Reden: Vakantie
Ik kijk uit naar de business class en de palmbomen van Boracay. Maar tegelijkertijd krab ik ook achter me oren over het volgende:
Op de heenweg is er wel een risico met de positioneringsvlucht. Vertrek rond 12.00 uur uit AMS, aankomst rond 14.15 in FCO. De vlucht naar AUH vertrekt om 21.35 dus in 'principe' genoeg overstaptijd.
Maar je weet het natuurlijk nooit en dat bedenk ik me nu lekker op tijd haha. Want mocht mijn ITA vlucht geannuleerd worden dan hang ik waarschijnlijk.
Word ik bij een annulering door ITA dan op een andere ITA vlucht gezet of kan het ook op een KLM vlucht zijn aangezien beide binnen Skyteam vallen? Iemand een idee hoe dit normaal gaat? De volgende ITA vlucht vertrekt 18.00 uur en dan wordt het wel erg krap in FCO aangezien ik ook mijn koffer moet afhalen en opnieuw moet inchecken.
Is het eventueel ook een idee om voor de zekerheid een flexibel ticket bij KLM te boeken in het geval mijn ITA vlucht inderdaad wordt gecancelled? Mocht het bij ITA wel goed gaan, dan zou ik mijn KLM ticket kunnen annuleren en het geld weer kunnen terugkrijgen volgens mij. Of is dit te simpel gedacht?
Laatst bewerkt: 4 jan 2024