Mijn volgende bestemming is:

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Sanne von Kriegenbergh, 2 aug 2014.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Men is nog steeds hard bezig met de wetgeving, voor zover ik begreep is het toch niet zo heel makkelijk om in te voeren en is het nu pas mogelijk in mei voor elkaar.
    Ik vermoed ook dat het 'negatief reisadvies' daar mee samenhangt, pas als men e.e.a. geregeld heeft zal men wat vrij geven.

    En daarmee blijf ik dan wel weer zeggen dat het natuurlijk belachelijk is dat de reisadviezen nu een politiek instrument zijn geworden, leg mij maar uit waarom 500 besmettingen in Portugal dat land dus een 'oranje' land maken.
    Ik begrijp dat het doel is om afraden om te gaan reizen, maar een reisadvies moet de lokale situatie weergeven en niet omdat men een 'negatief reisadvies' heeft.

    Maar ach, als Jan modaal maar denkt dat het allemaal niet kan, vooral ook omdat je denk dat je niet verzekerd bent, terwijl je voor reguliere ziektekosten gewoon verzekerd bent en ook Jan modaal kan speciale Covid dekkingen aanschaffen, maar dat mag vooral niet in de media.
     
    Grouchy en VinceG vinden dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    De consultatie periode over deze nieuwe wet is 12-03 afgelopen. Ik ben benieuwd wanneer hij nu definitief gaat worden. Is de zoveelste belemmering voor het reizen :(

    https://internetconsultatie.nl/quarantaine
     
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik lees net dat deze wet wsl per 01-05 in werking treedt:
    Quote: "Daarnaast is een wetsvoorstel in de maak voor een (thuis)quarantaineplicht bij aankomst in Nederland (vermoedelijke inwerkingtreding: rond 1 mei a.s.). De quarantainetijd zou dan 10 dagen zijn, die verkort/gehalveerd kan worden bij een negatieve testuitslag afgenomen op of na de 5e dag."

    https://www.nederlandersbuitenneder...t-webinar-remigratie-update-reizen-in-corona/
    Zie punt 4
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Hmm word weer remote werken vanuit huis :(
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik hou het toch nog op half mei dat e.e.a. in werking is. Er zitten toch echt nog wel wat juridische haken en ogen aan.
    En de loophole om te vliegen via bijvoorbeeld een bestemming net over de grens is trouwens ook nog wel een dingetje.
    Want als het buurland een 'gele' status heeft, hoe ga je dit ooit controleren?
     
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Graag nog later, mss is er dan inmiddels overeenstemming op europees niveau en is er geen quarantaine meer nodig.
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Gisteravond mail ontvangen dat mijn vlucht AMS-CDG-WAW-CDG-AMS van eind juli door AF is geannuleerd ivm “de gezondheidssituatie die verband houdt met het coronavirus”. “Als u wilt afzien van uw reis, raden wij u aan om uw boeking op onze website te annuleren”. Dat werkte niet op de website van AF en ook niet van KLM. Vanmorgen gebeld met de PA lijn en die gaan het regelen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb precies hetzelfde maar dan met een boeking naar DCA. Betaald met AF vouchers maar KL stock en flights. Staat nu verzoek uit bij AF omdat KLM het uitbetalen/omzetten vouchers niet kon doen. Klacht ingediend bij AF over stupiede werkwijze en kreeg zoals gedacht gelijk. Dit overigens op aanraden KLM staff.

    Nu staat verzoek uit in Frankrijk voor of geld terug of nieuwe AF voucher. Inwisselen kan niet online op website KL vanwege verschillende ticketstock. Telefonisch de boeking overnemen kan dan weer wel en dan wordt de extra boekingsfee niet berekend want die zit er al in (10 euro).
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De PA lijn heeft de boeking geannuleerd en de tickets bij AF ter restitutie ingediend. Weer netjes van de PA lijn.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Eind juli....
    De verwachting is dat tegen die tijd een groot deel van Europa is ingeent, dat de vakanties weer gevierd zullen worden en AF annuleert nu al deze vluchten?
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ja ik vond het ook merkwaardig, maar ik was toch al van plan om te annuleren. Mijn kwalificatiejaar loopt van 1 augustus tot 31 juli en ik heb de 60 XP liever na 31 juli.
     
    westi, Javadest, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Kudos voor AF na mijn klacht van vorige week lag ik boven op de stapel en hebben ze het vandaag afgehandeld. Weer nieuwe voucher gehad en de belastingen staan weer terug op de Amex. Wel kreeg ik een nieuw ticket in de mail voor een vlucht op een andere datum in de mail? Dit heeft KLM telefonisch weer gefixt. Prima service bij KLM iedergeval en bij AF redelijk.
     
    VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Route: AMS-BCN-AMS
    Wanneer: halverwege april
    Airline: KLM
    Klasse: EC+
    Miles: FB
    Reden: Oriënteren voor Masterstudie en bezoek aan een vriend.
     
    Carel1, Max2000 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  14. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels deze trip gewijzigd naar half april, Spanje heeft inreisbeperkingen mbt het paasweekend. Dus nu 2 weken later.
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Route: AMS-LIS-PDL-LIS-AMS
    Wanneer: halverwege april
    Airline: TAP
    Klasse: BC
    Miles: Swiss Miles&More
    Reden: Installatie en support op de Azoren in Ponta Delgada.
    BC was zelfs goedkoper dan Eco. Wilde eigenlijk met KLM/AF, maar dan 2 keer overstappen. Tot ik deze prijzen zag.
     
    Pictor, Nielsdejongen, JRRM en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Welke inreisbeperkingen zijn er dan voor het paasweekend? Behalve dat reizen tussen de verschillende regio's niet mag, kan ik verder niets vinden.
     
    Max2000 vindt dit leuk.
  17. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ja alleen dat, maar ik had gebeld en ook de regio Madrid in met het vliegtuig was niet mogelijk (uitzonderingen daargelaten) en ik vind het niet erg later te gaan.
     
    Timo en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Route: EWR - SLC - LAX - MSP - CVG - ATL - BOG & BOG - ATL - CVG - MSP - LAX - DTW - EWR.
    Wanneer: November
    Airline: DL
    Klasse: I / Z (Biz).
    Miles: FB
    Reden: Delta heeft geweldige "flash sale" waar door het eindelijk weer eens mogelijk is een fatsoenlijke milage run te boeken. 12 vluchten in biz voor €451, waarvoor 34.408 miles terug ontvang op FB.
     
    beuse242, Pictor, Javadest en 8 anderen vinden dit leuk.
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    PLus 72 XP, toch? Of is ATL-BOG 15xp?
     
  20. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    ATL - BOG is [long 1] voor FB, dan kom je uit op 24 XP, totaal is dan 108 XP.
     
    beuse242, Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina