Route: Ams-Mad en Mad-Ams Wanneer: 13 juli tot 16 juli Airline: KLM Klasse: Economy (geen Y+ deze keer, want ben met non status vriendin) Miles: FB Reden: Stedentripje naar Salamanca met vriendin
Dan vraag je toch zo'n FB Amex plat kaart (voor 2) aan, is de non-status pax ook meteen FB Plat ? En anders alsnog een stoel voor jezelf kiezen, het is immers maar een vluchtje van 1,5-2u en daarna ben je het hele weekend alsnog samen
Hi Dankje voor het meedenken, er is inmiddels een equipment change gekomen van -700 naar -800. Waarbij ze in eerste instantie op extra beenruimte was gezet maar nu is het weer teruggesteld naar normale stoel, hopen dat KLM hem houd op een extra beenruimte dan kunnen we samen ruim zitten en anders zitten we gwn Y. Haar vader is ulti dus misschien kan die wellicht nog wat regelen.
Kan idd, het is een vriendin van me niet mijn vriendin. Dan zit ik niet zo te wachten om 35€ in totaal uit te geven aan wat meer beenruimte leuk meegnomen maar 35€ niet waard.
Route: AMS- VIE- DBV- VIE-AMS Wanneer: Volgende week Airline: Austrian Klasse: Economy light (was maar 130€) Miles: United (zal weinig opleveren vrees ik) Reden: Lang weekend weg naar Dubrovnik en omgeving. Nu is het er nog lekker rustig. Heerlijk van de relatieve rust genieten aldaar voordat alle cruises er weer aanleggen. Vlak na boeken is het toestel naar Wenen veranderd in een Embraer met 2+2 opstelling, dus sowieso niemand anders naast me behalve mijn partner.
Oei, ik schrik toch eigenlijk wel van de prijzen die KLM durft te vragen. Het is alweer een tijd geleden dat ik er zelf voor moest betalen. En om eerlijk te zijn, toen ik er zelf voor moest betalen deed ik het ook niet, zelfs niet met korting, af en toe bij de gate of in de lounge kreeg ik dan na wat 'tactisch' vragen een 'upgrade' maar zelf geld eraan uitgeven vond ik het niet waard.
Dan is het helemaal simpel, zij in de 1e vrije rij van de gewone seats en jij gewoon je Y+ seat. Ze mag al met je mee de lounge in plus de helft van je +1 koffer volstouwen, eventjes op een normale rij zitten zal ze vast niet erg vinden (het is geen intercontinentale vlucht )
Als je dit leest is het eigenlijk onbegrijpelijk dat @Demi niet op de uitnodigingen van jou als romanticus ingegaan is.
Je vergeet hier het essentiële verschil tussen "een vriendin" en "mijn vriendin" , zoals @Max2000 in zijn latere post duidelijk aangaf. En in @Demi heb ik 0,0 interesse, als je zelfs na 3x erop gewezen te zijn nog steeds te beroerd bent om jezelf voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic, dan zegt dat heel veel over je.
Mee eens dat economy comfort meer dan veel te duur is. Nu al helemaal na de prijsstijgingen van de laatste tijd. Voorbeeldje op een route naar Spanje die ik regelmatig vlieg: van 24 euro retour naar 35 euro retour, bijna 50% duurder. Mijn vriendin in FB gold dus krijgt 50% korting, m.a.w. betaalt zij de 'oude' prijs zonder de korting. Wij kunnen het betalen maar we laten ons niet belazeren. Ga gewoon lekker naast haar op een gewone rij zitten en ga met je 35 euro lekker met haar uit eten op je bestemming . Dan vindt ze het vast niet erg als je wat van haar beenruimte 'inpikt' Romanticus .
Prijzen zijn idd flink gestegen laatste tijd zitten nu op hetzelfde niveau als de exitrow stoelen die zelf ook nog flink gestegen zijn. Toen ik nog geen plat was betaald ik er altijd voor, prijs viel altijd wel mee, maar als ik nu bijvoorbeeld silver zou zijn zou ik ook denken laat maar zitten.
Net onder de 11 eur betaalt voor comfort met zilver vanaf CPH. Dat is goed te doen, maar 35 is inderdaad meer dan die ekstra paar cm waard zijn voor een uur of twee.
Waar is dat prijsverschil eigenlijk op gebaseerd? Naar Kroatië mag ik voor Eco Comfort 7 euro betalen en naar Berlijn 8 euro. (beide met FB Gold) Populaire bestemmingen wellicht?
Route: AMS-LAX-AMS Wanneer: Mei 2021 Airline: KLM Klasse: Economy (comfort, want 15% voucher) Miles: FB Reden: Onze roadtrip die dit jaar niet doorging, alvast geboekt voor volgend jaar. Prijzen zijn nu erg laag + met de 15% extra voucher konden we economy comfort. Zodra Amerika weer open gaat, zal ik voor werk wel eerder die kant op gaan. Voor nu staat enkel dit nog op de planning.