Masterthread: Visum vragen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door high_class, 13 okt 2016.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nog even een dubbel check voor mijn award ticket.

    Ik vlieg op dezelfde dag van AUH naar BOM en ook weer terug naar AUH met Etihad. Volgens de website van de ambassade van India heb ik geen visum / transit visum nodig:

    "In case of travel by air, Transit visa is not required by a foreigner passing through in direct transit by air provided he/she does not leave the airport."

    Etihad geeft via Twitter aan dat ze in AUH mijn boarding pass voor de terugvlucht al kunnen printen.

    Feitelijk zou het geen probleem moeten opleveren, maar ik hoor wel eens verhalen dat de maatschappij je niet wil laten boarden als je geen visa hebt. Ik kan gewoon een e-visa aanvragen op internet om van al het gezeur af te zijn, maar 60 USD over de balk smijten is ook wel weer zonde.

    Voorziet iemand problemen, of heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me in ieder geval goed om ruim op tijd in AUH op de luchthaven te zijn, zodat ik de check in agent de situatie kan uitleggen.
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanks @WorldTraveller!

    :D
     
  3. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Terugkomend op mijn bezoek aan Den Haag voor een visum van China moet ik zeggen dat ze juist helemaal niet moeilijk deden. Heb ook gewoon één foto kunnen inleveren op standaard pasfoto formaat. Dinsdag aanvragen en vrijdag afhalen.

    Nu ik toch in de Visas zit. Iemand ervaring met TWOV voor Egypte?
     
  4. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Op basis van dit topic de volgende vraag:

    Wat als je door vertraging of soortgelijk probleem vast komt te zitten in een visumland, in mijn geval Saoedi-Arabië? Het betreft slechts een stopover van 6 uurtjes maar wat als de vlucht geannuleerd wordt?

    Je komt niet in aanmerking voor een visum en deze zou je tijdens je reis ook niet nodig hebben. Maar als je echter langer dan 18 uur in SA moet verblijven, heb je toch wel een probleem. Je mag het vliegveld niet af maar ik lees ook dat je daar niet mag blijven. Iemand hier ervaring mee?
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag via https://e-visum.nl m'n visum voor Sri Lanka aangevraagd. Vanaf online aanvraag tot en met aflevering van visum per e-mail duurde nog geen 15 minuten. Ok het kost iets meer dan het zelf rechtstreeks aan te vragen, maar dat had ik er graag voor over. Ik heb er 49,95 voor betaald.
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Moet ik een visum voor china kopen wanneer ik Ams- china 6 hr-china 4hr-korea vlieg?
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zie onderstaande afbeelding.
    (Bron: www.travelchinaguide.com)

    IMG_8780.JPG

    "Any nationality, passing through one or multiple airports."

    Op basis van die zin ga ik er van uit dat je geen visum hoeft te kopen, als je reist volgens de door jou opgegeven transfertijden.

    @WorldTraveller weet alle visumregels voor China uit het hoofd, wellicht dat hij uitsluitsel kan geven!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 8 mrt 2017
    Flying doc vindt dit leuk.
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Beetje een oud topic dit, maar zijn er nog meer mede-forummers die ervaring hebben met deze site? https://e-visums.nl/cuba: € 29,95 all-in voor een Cubaans toeristenvisum. Daarvoor kan ik niet zelf naar Rotterdam (vanuit regio Amsterdam) :D.
     
  9. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb heb destijds besteld op cubavisa.net. Is iets goedkoper (26 euro) en ging prima. Geen ervaring met de site die je noemt.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  10. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Doordat mijn paspoort vol dreigt te raken, maar wel al e-visa aan had geschaft, toch maar besloten om een nieuw paspoort te pakken.
    Bij de online dienst van Cambodja deden ze niet moeilijk; ze zeiden dat het betaald was, dus ik mocht een foto insturen van mijn nieuwe paspoort en ze maakten binnen 24 uur een nieuwe approval letter.
    Myanmar compleet anders. Ze konden 'echt niks' doen. Dus moest ik maar een nieuwe aanvragen (56 usd)...
     
  11. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Onlangs het E-visum voor Saoedi-Arabië aangevraagd tbv de Formula E in Riyadh via (https://www.sharek.sa/). Procedure was vlot en los van wat persoonlijke gegevens had je alleen een digitale pasfoto nodig. Het artikel van IF was behulpzaam. Overigens hoefde je geen contactgegevens achter te laten waar je verblijft (zoals in China). Wel moest je een KSA nummer opgeven bij het aanmaken van een account, dus hier kun je het nummer van je hotel opgeven.
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Mensen,

    Ik ga eind januari naar Rusland en nu moet ik dus een visum aanvragen, alles is vrij duidelijk, behalve het volgende punt:

    Tourist confirmation (fax or scan, originals are not required). This document confirms that the candidate for a visa will be hosted as a tourist by a Russian tourist operator, which is registered in the Unified register of tourist operators of the Russian Federation. The tourist operator must be registered and have a valid reference number in the Russian Ministry of foreign Affairs;

    Is een hotelbevestiging (Hilton Leningradskaya) voldoende? Ik heb het hotel geprobeerd te mailen via mailadres op de Hilton site maar: Mail delivery failed: returning message to sender...
     
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Over 6 weken verblijf ik in exact hetzelfde hotel. Via de mail een aanvraag doen voor de invitation en je krijgt de hotelbevestiging er vanzelf bij. Wel echt goed controleren; bij 3/4 was bij mijn aanvraag een fout. Meestal zijn ze heel snel, binnen een paar uur tot een dag.
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Zou je mij het juiste emailadres kunnen sturen aub?
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dear FlyingDoc, for visa support documents please kinldy contact our reservations department at [email protected]
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  16. Djowie

    Djowie Newbie Premium Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    13
    Fellow members,
    Heeft er iemand al ervaring met het nieuwe "eVisa / Visa on Arrival" van Saudi Arabia? Ik moet mid Dec voor 4 dagen naar KSA voor werk. Mag ik dan op dit eVisa t land in/uit? Ik lees nl. dat t een "tourist eVisa"is. Valt "travel for business " daar dan ook onder? Groetjes,
    Johan
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Neem aan dat je verzekerd bent via werkgever? Of eigen bedrijf kan ook natuurlijk. Dan zal die waarschijnlijk een zakelijk visum eisen. Mijn partner mag iig niet zakelijk op toeristenvisa reizen.
     
    Djowie vindt dit leuk.
  18. Djowie

    Djowie Newbie Premium Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    13
    Dank voor je reactie Daan.
    Ik heb zojuist een update ontvangen van een lokale collega die in Riyadh woont.
    Hij zegt dat mensen t visum ook voor zakelijke meetings gebruiken en dat dat "gedoogd" wordt zolang je maar niet tegen vergoeding/betaling daar aan t werk gaat. 2 Amerikaanse collega's zijn vorige week blijbaar nog daar geweest met t online Tourist eVisa. Ik ga t erop wagen en laat eind Dec nog wel even weten hoe t is gegaan.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  19. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Oeps. Was me er even niet bewust van dat je voor Australië een visum nodig had. Dan sta je behoorlijk te stressen bij de incheckbalie, maar met spoed kreeg ik hem gelukkig in 10 minuten. Behoorlijk domme actie.
     
    danfl44 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina