Master Thread: Stel hier al je vragen ivm hulp met boeken van Award Tickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 7 sep 2015.

  1. EHTX

    EHTX Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    Het is wellicht een mooie gelegenheid om ook StarAlliance Miles te gaan sparen.

    Bijvoorbeeld door zakelijk Lufthansa de voorkeur te geven, Miles over te nemen van een collega, en/of aanmeldbonussen in te zetten.
     
  2. EHTX

    EHTX Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    Bij deze een korte update. Na vele opties afgewogen te hebben, is onderstaand itinerary (zonder award booking) de meest gunstige optie:

    1. CDG - PVG
    2. PVG - KIX
    3. NRT - CTU
    4. CTU - CDG

    Het meest interessant aan deze trip is voor mij:
    - Layover van 2 dagen in Shanghai (maatshirts inslaan) en 1,5 dag in Chengdu (voor bruiloft), beide op 72h visa, daar was de trip namelijk om begonnen ;-)
    - Open-jaw in Japan, dus geen noodzaak om in een cirkel rond te reizen
    - Alles in boekingsklasse L op één ticket met Air China

    Vanwege dat laatste komt de prijs slechts op 532 euro p.p. uit. Alleen Ebookers was in staat dit tarief te boeken, gevonden via Momondo. Met Air China zelf, Expedia, Hipmunk, Orbitz, en nog een aantal andere OTAs kwam ik niet verder dan 650 p.p. vanwege afwijkende boekingsklasses.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    FlyRicky vindt dit leuk.
  3. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben er al een tijdje mee aan het puzzelen, maar ik hoop hier nog wat nieuwe inzichten te krijgen.

    Voordat onze dochter naar de basisschool moet willen we met zijn 3'en +/- 10 weken in Australie rondreizen. Voornamelijke Oostkust tussen Brisbane en Melbourne (Cairns zijn we al geweest)

    Ik ben FB Gold member met zo'n 200k aan miles en deze wil ik gaan gebruiken voor onze trip.
    Het liefst zouden we een leg in Business class vliegen, gewoon omdat het gaaf is. Nu weet ik al dat 200k niet genoeg is voor 3 personen. Volgens mij is het de beste optie om te upgraden van Economy naar Business, maar zover ik kan zien, kan dat niet vanaf alle boekingsklassen.

    De beste opties die ik nu vind vanaf eind september zijn niet met Skyteam, maar dat heeft natuurlijk wel mijn voorkeur.

    Iemand tips hoe de miles het best te besteden op deze trip?
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hoi @Rob_L. Misschien is het een idee om e.e.a. te combineren? Naar AUH kun je bijvoorbeeld met 3 personen voor 150/K miles oneway komen in KL's dreamliner. Als je een open jaw ticket koopt van AUH-SYD/MEL, terug naar AMS, dan ben je voor ongeveer 3/K klaar (voor 2 volwassenen en een kind).

    Indien je wat een ruimer budget hebt, zou je ook miles kunnen kopen bij AA om de heenweg vanaf AUH te vervolgen in business class. Voor 2700 euro koop je nu 150/K AA miles, waarvan je 135/K nodig hebt om vanuit het midden oosten naar australie te vliegen. Je moet dan wel voor 22 maart boeken (niet vliegen) en natuurlijk vooraf checken of er beschikbaarheid is. Een enkeltje kost dan nog 1550 voor 3 personen met Qatar in economy.

    Mocht je nu terug ook in business class willen, dan kost dit 180/K AA miles, die je voor 3500 euro kunt kopen. Je hebt dan wel twee accounts nodig, omdat je max. 200/K miles kunt kopen op één account.

    Tot slot zie ik dat AUH-SYD/MEL ongeveer 50/K miles kost in Y met Flying Blue, waardoor 2 tickets bijkopen en bijvoorbeeld de miles kopen voor de terugweg ook mogelijk is.

    Ik beredeneer ietwat vanuit AA miles, omdat ik daar zelf het meeste van weet. Anderen zullen met waarschijnlijk tips kunnen geven vanuit andere programma's.
     
    TravelTheWorld195 en Rob_L vinden dit leuk.
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Goede uitleg Sander!
    Zou graag even inhaken op het stukje over een award boeken van het Midden Oosten naar Australië: wat kosten betreft een gunstige optie, maar helaas is het zo dat AA/EY vaak niet meer dan twee award seats beschikbaar maakt in de premium cabines, naar mijn ervaring. Vooraf reserveren van drie premium stoelen zal dan ook vrijwel zeker niet gaan!
     
    jongesander vindt dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden, goede aanvulling! Sowieso altijd eerst checken op beschikbaarheid alvorens te kopen.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  7. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Zo dat zijn een hoop tips!
    Ik had idd de vlucht van KL met de 787 ook als optie en dan met een A380 naar SYD. Aleen het deel van AUH naar SYD is dan met Ethiad, heb ik dan ook FB Gold voordelen? Zover ik begreep zijn niet alle Ethiad vluchten gelden als Skyteam member.

    Kwa budget reken ik op iets van 3000€ tot 4500€. Dus het hoeft niet voor niks. Elke keer als ik super deals zie, dan is het vaak AA.... alleen jammer dat ik daar niet voor spaar (vlieg veel klm voor me werk)
     
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Als het je puur gaat om het besteden van de miles, dan is een mooie optie om deze in te zetten vanaf Amsterdam naar het Midden Oosten, zoals @jongesander al aan gaf. Richting AUH met de dreamliner van KLM is vast een mooie ervaring!
    Met de overige 50K FB miles kan je bijna met z'n drieën terug vliegen naar Amsterdam, vanuit de Emiraten.
    Goedkope opties richting Down-Under zijn er vast!
    Zie ook regelmatig goede prijzen richting Australië voorbij komen ex. Europa, met bijvoorbeeld CZ. Als je dan de juiste boekingsklasse hebt, zou je kunnen upgraden. Met 200K FB miles kom je dan een heel eind denk ik!:)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Voor dat budget is er wel e.e.a. mogelijk. Volgens mij gelden je gold perks alleen als je onder een ST codeshare vliegt.
     
  10. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Het verdienen van miles etcetera kan inderdaad alleen als je een codeshare vlucht met SkyTeam hebt geboekt. Houdt in de gaten dat priority boarding en loungetoegang niet mogelijk zijn met EY wanneer je reist met je FB status.
    Ik weet niet precies hoe bovenstaand zit met Skyteam Elite Plus van Alitalia, aangezien zij direct verbonden zijn met EY. Iemand ervaring?
     
  11. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    De Lounge toegang is natuurlijk prettig met een kleine, maar grootste plus is de extra bagage vrijstelling als je 10 weken weg gaat.

    Juiste boekingsklasse vind ik alleen maar via ITA, het snelle google flights geeft deze niet weer. Zoekt weer minder handig.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  12. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Als je het EY ticket richting Australië boekt als 'value' of 'freedom' ticket, dan mag je net als bij KLM twee stuks bagage a 23kg meenemen (zie bijgevoegde foto)! Heb zelf geen ervaring welke boekingsklassen gelden voor de twee bovenstaande overkoepelende tariefnamen. Wellicht is dat het uitzoeken waard, als je daadwerkelijk van plan bent om met EY verder te vliegen vanuit de Woestijn:p
    Schermafbeelding 2016-01-10 om 17.08.57.png
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik zie trouwens dat met OW voor 4/K een ticket in J AMS-BKK mogelijk is. Met Garuda kun je voor 80/K een retour boeken naar MEL. Kom je nog wel 40/K tekort, moet je dus een enkeltje bijkopen.
     
  14. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    De prijs voor 4k met OW naar BKK vind ik niet (kom op 3x 1600€).

    Denk dat ik ga kijken om de miles te besteden voor 5x 40k richting Azie (SIN,KUL, PVG,CAN etc) in Economy en dan hopen dat ik voor klein bedrag ergens een upgrade kan kopen naar Business (hetzij miles / hetzij euros). Vanaf Azie een gunstige vlucht zoeken met ST richting SYD/MEL/BNE

    Laatste deel moet voor +/-1600 euro te doen zijn (voor 3p), dan heb ik nog 1500 euro over om eventuele upgrades te kopen (het geld hoeft niet op....). Is deze optie er niet dan zijn we voor 1600euro in Australie.

    Gevoelsmatig denk ik dat het voor mijn dochter beter is om 2x 8uur te vliegen dan 1x 6uur (Midden Oosten) en 1x 14uur.

    Sowieso bedankt voor de tips!
     
    jongesander vindt dit leuk.
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Onderstaande kwam ik tegen. Maar zo te zien is het nu minder relevant geworden.

    AMSBKK.PNG
     
  16. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Zo had ik nog niet gezocht.... zocht op 1 volwassene en deed de prijs maal 3.... maar blijkbaar heeft het soms wel zin om de optie 1 kind te kiezen...
     
  17. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Hallo Allemaal,

    Ik ben bezig met en AAdvantage award trip te boeken naar JNB, heenreis heb ik al geboekt en is in Business met BA, voor de terugreis heb ik een first class ticket on hold met BA, maar ik vind de tax wel erg hoog (685 USD OW voor 2 personen).

    Ik had zelf als alternatief een Ethihad geast seat gevonden in business, maar de dame bij de Exec plat desk vertelde me dat Ethihad geen geldige optie is voor Europa naar Zuid Africa. Ook zag ze geen Qatar opties.

    Weet iemand of er nog andere creatieve manieren zijn om terug te komen? Ik heb ook nog redelijk wat miles bij Flying blue en United die me een stukje op weg kunnen helpen. Doel is wat minder tax te betalen en misschien een echte premium ervaring te hebben met een midden oosten carrier.

    Alvast bedankt!
     
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Het klopt wat de AA EXP dame je vertelde! Je moet de meest rechtstreeks route tussen begin- en eindpunt vliegen, en die afstand mag je met twee keer 25% overschrijden! Door te vliegen via het Midden-Oosten overschrijd je de MPM voor de route waarschijnlijk. Een vlucht met een van de ME3 zit er dus waarschijnlijk niet in.

    Daarnaast zou je uiteraard kunnen kiezen voor een award ticket bij FB. Ik heb Zuid-Afrika nog nooit voorbij zien komen als promo award in een premium cabin, dus je zal dan wel hoogstwaarschijnlijk het volle tarief moeten betalen. Ik vrees dat je dan niet veel goedkoper uit komt, aangezien de taxen in premium cabins bij FB ook aan de hoge kant zijn.

    Helaas kan ik je niets vertellen over het gebruik van je miles bij United. Ik heb geen enkele kennis van *A:rolleyes:
     
    Woody vindt dit leuk.
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Of je het er voor over hebt weet ik niet, maar ik zie dat een oneway ticket van jnb - bom 214 euro kost. Toevallig is dit met EY dus je zou in AUH kunnen uitstappen (vraag hier dan nog wel even na of dit geen problemen oplevert).

    Je kunt dan alsnog een ticket boeken met EY of QR voor 40/k punten en veel minder taksen. Mogelijk heb je genoeg miles bij *a of klm om naar het indian subcontinent te vliegen.

    Vanaf daar kun je probleemloos met QR of EY awards boeken.
     
    Woody en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Aha, dat klopt inderdaad ook. Twee negatieven, ik denk dat je nog even terug moet naar de tekentafel @Woody :p
     

Deel Deze Pagina