Marriott Bonvoy (SPG/Rewards) (Westin, Marriott, W Hotels, Sheraton)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 24 jul 2014.

1. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Maar hoe meld je je aan dan? Ik zie alleen aanmelden voor nieuwe leden? o_O

2. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Inloggen en nog een keer op de geposte link klikken. Dan kan je je als bestaand lid aanmelden.

Daan3 vindt dit leuk.
  3. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Thanks!

4. Ottorockit

Ottorockit Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Mijn starpoints verlopen over 3 maanden.

Nu heb ik legio punten op mijn Amex platinum staan dus kan zo wat punten naar mijn starwood account overhevelen. Is dit genoeg om ze weer een jaartje veilig te stellen of moet ik echt een stay maken of ze opmaken?

5. GLR241

GLR241 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    W St Petersburg moved to Accor as Sofitel

6. GLR241

GLR241 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    I think you need at least one stay per year. You can always double check with them directly. In my view their chat option the contacts section works really efficient

7. GLR241

GLR241 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ja, helaas wel

8. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.350
    Trofeepunten:
    203
    Ik ben al lang bekend met sparen bij airlines, ben echter nog een complete leek op het gebied van sparen bij hotels/ketens... Vandaar de volgende vraag :)

In 2018 heb ik circa 15 nachten geboekt staan bij hotels van de starwood keten, wel alles geboekt via expedia of booking.com. Heeft het dan zin om lid te worden bij het SPG programma, of levert het mij niks op omdat ik via een externe website heb geboekt?

lloydje33 vindt dit leuk.
  9. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    Helaas om nachten/stays te krijgen bij SPG moet je bij hun zelf boeken.

10. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    303
    Sowieso heb ik het idee dat direct boeken via SPG of een andere hotelgroep in ieder geval nooit duurder is dan via een 3e partij als Booking etc. Behalve de punten vind ik het ook fijn dat het de lijntjes met het hotel wat korter houdt als je verzoeken hebt vooraf, of een klacht achteraf.

11. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.350
    Trofeepunten:
    203
    Mijn gevoel is juist dat boeken via de hotelwebsite altijd duurder is, tenminste wel voor de gevallen waarbij ik het vergeleken heb.

Ik december ga ik 5 nachten naar New York, via expedia kost het hotel 550 euro (via cashbacktotaal.nl krijg ik daarvan nog 9% terug) en via SPG website 750 USD (zeg maar 600 euro) voor exact hetzelfde kamertype en voorwaarden. Prijsverschil van 100 euro/20% vind ik dan toch wel erg fors. Ik ga het bij volgende boekingen maar eens beter vergelijken

12. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    303
    SPG zelf heeft in ieder geval een laagste prijs garantie.

m.starwoodhotels.com/preferredguest/whybookhere/index.html

13. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    En die wordt meestal ook gerespecteerd. Heb aantal keren direct bij het hotel geboekt, naderhand op booking.com of hotels.com een goedkoper tarief gevonden en vervolgens een BRG (best rate guarantee) claim ingediend. Uiteindelijke tarief is dan het booking.com tarief min 25%. Dus als je een kamer boekt voor 107 euro bij SPG, je vindt 'm voor 100 euro op booking.com, betaal je uiteindelijk 75 euro per nacht.
    Wel heel goed de voorwaarden lezen!

14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    SPG heeft weer de 35% korting bonus voor aankoop van punten. Sweet spot is de 20k starpoints is 25k miles bij een luchtvaartmaatschappij.

Laatst bewerkt: 17 okt 2018
  15. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Afgelopen weekend was er in Antwerpen een zogenaamde "open werven dag". Tijdens die dag kon je verschillende bouwwerven bezoeken. M'n baas is op bezoek geweest in het oude handelsbeurs gebouw en daar blijkt nu toch een Marriott hotel te komen. Opent de deuren ergens in 2019. Wordt vervolgd...

lloydje33 en Ready2Board vinden dit leuk.
  16. budjepaul

budjepaul Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Eind mei 2018 heeft SPG de voorwaarden voor BRG aangepast, zo moeten de voorwaarden nu ook gelijk zijn voor een reservering (eerder kon je SPG-flexibel tarief matchen met non-refundable tarief van derde, dat was ideaal).

SPG lijkt daarmee steeds meer over te gaan op de voorwaarden van Marriott. Sterker nog, op de website hebben ze gewoon létterlijk alle teksten gekopieerd: https://www.starwoodhotels.com/preferredguest/whybookhere/terms.html. Foutje, bedankt. :)

17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    To be honest.. vond ik het al raar dat je willekeurige tarieven tegen elkaar kon matchen. Voordeel voor ons was dan wel dat je mocht een BRG afgewezen worden, je gewoon kon annuleren op je flexibele tarief :)

Ben in het algemeen toch wel benieuwd naar komende maand, als SPG en MR definitief worden samengevoegd.. Ik heb m'n 10 suite nachten voor komend jaar alvast veilig gesteld door vorige week 50 nachten bij Starwood te halen (ben oorspronkelijk Starwood platinum) en pas hierna bij Marriott nachten te gaan verzamelen :)

18. budjepaul

budjepaul Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Eens! Al heb ik het motto "profiteer ervan zolang als het kan" ter harte genomen en bij 90% van mijn boekingen BRG kunnen toepassen.

19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Morgen grote dag! Ben benieuwd naar alle veranderingen.. Ik sliep afgelopen week week in twee verschillende Moxy hotels (via gelinkte MR account) en daar waren de platinum voordelen al verschillend per hotel, met de mededeling dat alles na morgen weer anders wordt. Even afwachten nog..

Marcob en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. Vraagje, als ik SPG punten koop (20.000) hoeveel skywards (emirates) zijn dat dan? En hoelang duurt t overschrijven?

Deel Deze Pagina