Even een update over mijn poging om de lounge van KLM (Amsterdam) en Air France (Parijs) binnen te komen.
Eerste poging in Amsterdam was bijna gelukt dankzij de self incheck mogelijkheid. Helaas vond een baliemedewerkster het nodig om mijn vrouw met een kind van 7 en 4 jaar eruit te kicken, omdat het een gast te veel is.... Formeel heeft ze gelijk, maar als iemand je de lounge achtervolgt om uiteindelijk een kind van 7 of 4 jaar de uitgang te wijzen, zou ik niet doen. Trouwens dit is de eerste keer dat ik dit meemaak, normaal laten ze wel door is mijn ervaring.
Tweede poging in Parijs, deze keer eerlijk gezegd tegen de medewerker dat ik met twee volwassen en 3 kids (7, 4 en 1,5 jaar) de lounge in wilde.....
' Pas de probleme' zei hij. Ik natuurlijk blij, maar voor de kids helemaal. Policy bij Air France was namelijk dat in de vakantie de kinderen tot en met 18 jaar gratis met de reizigers mee mogen. Vanwege de vele klachten van reizigers is deze policy aangepast bij Air France. Hulde voor de Fransen en voor deze regeling!
Dit is voor mening ouder een crime als je reist met kinderen om ergens binnen te komen met kids, als je beiden niet minstens platinum hebt.
Wellicht kunnen anderen deze policy van Air France bevestigen. Het is te mooi om niet te delen met mijn fellow insideflyers!
Let op dus deze regeling geldt alleen voor de vakanties en is bevestigd door twee medewerkers van Air France (lounge 2E). Had eigenlijk een foto moeten maken als bewijs
Fijne jaarwisseling allemaal en veilige vliegkm's in 2017
Klik om te vergroten...