Live Trip Report: Alitalia's mistake fare naar Seoul

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door WorldTraveller, 3 jun 2015.

  1. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Thanks voor je/jullie mooie verslag, het delen van ervaringen etc.
    Dankzij dat, waardevolle tip in FCO etc...... Had ik een andere keus kunnen maken;).
    'Natuurlijk' was er een enorme vertraging met vlucht AMS-FCO, het zou maar 15 mnt zijn maar uiteindelijk werd het meer dan een uur. Tja, ik had maar 1.10 u overstap tijd, met zo'n vertraging was het al helemaal niet meer haalbaar. Ik (+ 4 anderen personen) kon om laten boeken voor dezelfde dag in de avond met air Korea. Maar dat had ik dus niet gedaan. Ik had me laten omboeken voor de volgende dag same time Alitalia. Maar omdat oorspronkelijk zou ik 2 dgn/1 nacht in Seoul verblijven, zou dus door verandering van vlucht schema maar een paar uurtje gehad hebben voor een kop koffie op de airport daar en vervolgens weer terug richting Brussel.
    ;) :D ik wilde graag ietsje langer blijven.
    En het was gelukt; Alitalia heeft gezorgd voor 1 nacht Hilton incl diner-breakfast-lunch + drinken in Rome. En mijn oude ticket volledig gecanceld en vervolgens een nieuwe ticket geboekt....ze zagen ook dat het raar was om alleen een kop koffie naar ICN hi hi hi. Kortom zowel m'n heen reis uit FCO als terug reis zijn veranderd, verblijf nu 5 dgn/4 nachten in ICN.

    1 persoon omdat hij in Seoul een toespraak moest houden en zijn baas betaald zijn ticket heeft hij zijn ticket laten omboeken voor dezelfde dag naar first class met air Korea.

    Andere 3 personen waarvan 1 frequent flyer en 2 studenten verbleef net als ik een nachtje in Rome. Voor de 2 studenten, ze konden het niet anders omdat economy class bij Air Korea was vol.

    Ps, ik ben het met je eens.....premium is niet waar voor je geld, indien je die voor normale prijs zou moeten betalen is die in verhouding veel te duur.
    Boardingpass is wel aardig; C ;).
     
  2. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Voor avonturen moet je zeker boeken bij Alitalia.
    Die persoon zou wel balen. Zit je eindelijk in first, is het een regionale configuratie....
    Waarom koos je niet voor de Korean Air vlucht?
     
  3. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Als ik voor de Korean Air op dezelfde dag gekozen had, hadden ze m'n terug vlucht niet zo makkelijk(gratis) omgeboekt ;), ze moesten nl eerst m'n hele ticket cancelen en dan weer opnieuwe boeken. Ik had al voor mijn vertrek spijt van m'n ticket met maar 1 nacht verblijf in Seoul, maar kon m'n ticket niet wijzigen.
    Dit was de beste (gratis) manier voor me om Mijn terug vlucht te laten wijzigen.
    Ik begrijp uit je verslag dat de business class met Korean Air toch niet zo veel bijzonder was.
    We zitten best gezellig met ons 4en in zelfde situatie. 2 vd 3 andere personen zijn nl Koreanen. 1 wonen in NL nu voor 4 weken vakantie in ZKorea en 1 na 1 week in EU vakantie terug naar huis. En een NL student die voor 6 weken uitwisseling study heeft in Seoul.

    Hi hi hi idd voor avonturen moet je idd bij Alitalia zijn.
    Maar geloof me.... Als je recent ervaring hebt met de 'tempo' van Panamesen......dan kan ik gerust zeggen dat Alitalia super snel en behulpzaam waren voor ons.
    Ik kwam vd week net terug uit Panama, zit er zelf dus nog in die modus 'tempo'
    mañana...
    mañana
     
    WorldTraveller en Lionell vinden dit leuk.
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Je hebt er goed over nagedacht wat je wilde, petje af.
    Korean Air businessclass is inderdaad niet geweldig. Nog steeds beter dan bijvoorbeeld American en Air France, maar voor een Aziatische luchtvaartmaatschappij stelde het enigszins teleur.

    Bedankt voor het delen van je verhaal!
     
  5. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Beetje standaard in Italie vrees ik ... Malpensa is al niet veel beter.....
     
  6. pmuy

    pmuy Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Inderdaad. Na de Ijslandse vulkaanuitbarsting was ik gedwongen om een vlucht met 8 uur tussenstop in Milaan MXP te accepteren. Nooit meer! Wat een verschrikkelijke luchthaven is dat... Het zag er zelfs wat gelijkend uit als die foto van FCO die hier werd gepost.
     
  7. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Een vraagje...hoe hebben jullie Miles geclaimd?
    Als ik dat doe via fb site, kreeg melding dat ze het niet herkent.
    Op de heen reis hadden ze het bij me automatisch gedaan maar op de terug weg zie ik het nog niet staan.
     
  8. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Twitterberichtje naar KLM met foto etickets en boardingpasses. Dag later netjes bijgeschreven :)
     
  9. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    ???huu? Met je naam enzo erop?
    Dat ga ik niet doen
     
  10. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Twitter heeft ook een privébericht functie. Een direct message Welke niet openbaar zijn ;)
     
  11. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ha ja, ik zag het zojuist. Heb het gelijk gedaan. Ben benieuwd. Thanks
     
    RSC09 vindt dit leuk.
  12. Big_Rolo

    Big_Rolo Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Leuk om je avonturen te lezen!
     
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Kort vraagje; op welke fare basis hebben jullie gevlogen in Y+?
     
  14. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik had A en P.
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  16. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    WoW das super cheap
     
  17. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
  18. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Zojuist één e-mail ontvangen van Alitalia omtrent mijn EC claim. Ze verwijten de vertraging aan de chaos op Rome Fiumicino, en dus buiten hun schuld om is. Daarom willen ze mij niet compenseren. To be continued...
     
  19. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Tip: Gisteren op FCO opgestapt en volgens check-in dame géén lounge beschikbaar ivm de brand van heeeel lang geleden. Dat is niet waar, vlak voor priority security boarding in T1 zit de 'Pilot Bar' waar je met gold gewoon in kunt. Niemand zal het je vertellen omdat de lounge niet berekend is op veel mensen, maar mocht je de tijd willen doden met wat prosecco.....
     
  20. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Bij ons gooien ze het op dit: 'Upon investigating the matter we found out that flight AZ159 was delayed due to air traffic control restrictions at the airport.' :p Ik meende dat ze zeiden dat de vlucht ervoor vertraagd was?
     

Deel Deze Pagina