Open jaw down under: SOF-IST-SIN-MEL // stopover // MEL-SIN EUR 1.450 met TK in business beschikbaarheid vanaf eind april 2025
Leuke(re) deals bij KLM: zoek op premium economy en kies vervolgens een business class-prijs. Deze zijn lager dan wanneer je direct op business class zoekt in hun nieuwe zoekmodule. In de gevallen die ik zag scheelde het 150 euro oid. Mogelijk zijn het andere fare types, maar de goedkope type is niet te vinden als je direct op business zoekt. Het lijkt geen storing te zijn maar opzet. De meeste mensen die toch business willen vliegen zullen gewoon direct op business zoeken dus wellicht is dit heel effectief voor ze om zowel premium economy te upsellen als direct business tegen hoger tarief te verkopen.
AMS-HKG 10sep, KLM direct. Scheelt 150 euro enkele reis afh. van of je zoekt via economy. In de dropdown bovenaan switchen naar business en je ziet direct de hogere prijs. Voorwaarden lijken exact hetzelfde te zijn verder (Business Light in dit geval). Sowieso lijkt het erop dat KLM nu minder routes dan AF aanbiedt. Voor exact dezelfde vlucht betaal je soms fors meer bij KLM (vergeleken met AF, ook gewoon de NL AF website). En veel routes zijn niet te koop via KLM, HKG is daar een goed voorbeeld van, bepaalde routes via CDG zijn niet te boeken via de KLM-website waardoor je daar duurder uit bent in alle cabines. Als ik het me goed herinner was dit vroeger niet het geval en kon je in principe hetzelfde boeken op beide websites en kostte het hetzelfde toch?
Etihad heeft een mooie aanbieding van Amsterdam naar Bangkok, te boeken vanaf € 1.712. Het leuke aan de aanbieding is dat je kunt triple dippen: eerst kun je via American Express 10% korting krijgen op de base fare, via TopCashback UK kun je 2% cashback krijgen, en vergeet niet de miles te crediteren naar Flying Blue. Deze fare levert 130% miles op over de gevlogen afstand (helaas geen XP). En via Amex spaar je nog punten of miles ook.
Ik heb goede ervaringen met Etihad in Business Class (Economy nog niet gedaan). De stoel is comfortabel, heerlijk bed met matras en het eten was lekker en van hoge kwaliteit. Deze zaken zijn voor mij het eigenlijk het belangrijkste voor een fijne vlucht.. De klantenservice is minder. Ik kon wegens een technische fout online geen stoelen selecteren, via het Filipijnse call centre wel maar dat duurde bijna een uur. Onnodige beveiligingsvragen, steeds herhalen van je verzoek. So if I understand correctly you want to select your seats but are unable to do online. Is that correct? Do I understand that well? Of course I can assist you with that. It's my please to do so Mr XXX. En zo 60 minuten doorgaan. in business class vlieg ik liever 1 + 11 uur dan 6 + 6 uur. Tijdens de vlucht drink ik eerst, eet vervolgens, luister muziek en ongeveer 3 uur na take off slapen. Een uur voor de landing gaan de lichten aan en moet de stoel rechtop waardoor je eigenlijk maar 2 uur slaap hebt gehad. Ik vlieg liever langer door. Het grote nadeel is het vliegveld van Abu Dhabi. Oud, druk, slapende mensen op de vloer, opnieuw door security. Als ik moet overstappen doe ik dat liever in Europa. Er zou wel een nieuwe terminal zijn, hopelijk is deze beter. Maar voor deze prijs is het een prima aanbieding! Zeker boeken.
Denk dat je dan vooral de oude terminals in AUH zal bedoelen toch? ik vind het nieuwe vliegveld echt een verademing.
Gisteren geboekt GOT-NBO business lie flat met Brussels airlines, E 800 p/p stopover in Brussel. Lekker vliegen , komt wel nog een positioneringsvluchtje bij met Skyteam.
Belastingen op een reward ticket vanuit MNL naar Europa zijn heel laag. Scheelt op een BC ticket toch snel 200-230 euro. Voorbeeld een enkele reis van MNL - ZWE met 23 euro tax.
Dat is op zich ook logisch omdat alleen de belasting geldt die het betreffende land heft, dus vanaf NL is dat dan €73. Nu ben ik nog niet op de Filipijnen geweest maar volgens mij moet je daar op de luchthaven ook nog iets van 750 php betalen zoals het vroeger ook in Thailand was. Das altijd vermakelijk om te zien hoe toeristen toch maar op de luchthaven moeten wisselen om de vertrekbelasting te betalen….
Er wordt geen YR surcharge in rekening gebracht, dat maakt het grootste verschil. Zou goed kunnen dat het iets met lokale regelgeving is, bij een retour met begin en eindpunt MNL zit deze er voor beide kanten ook niet op.
Mooie tarieven vanuit diverse Italiaanse steden naar New Delhi met KL in WBC vanaf € 1.550 pp, ruim beschikbaar t/m augustus 2025. Stopover op AMS mogelijk voor € 75 per stuk.
Ita airways 20% korting op vluchten https://www.ita-airways.com/en_it/offers/deal/october/auguri20.html Boek zsm via ita-airways.com/en_it want voordeel eindigt morgenavond 16 oktober al