Korting bij booking.com

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door Maarten_22, 9 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janssen82

    Janssen82 Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Boeking.com is weer flink het referral programma aan het promoten.... ze zullen wel wat extra omzet willen boosten voor de half-jaar cijfers. ;)

    Hieronder mijn linkje uiteraard :p

    Wanneer ze een reis boeken en uw vriendenlink gebruiken, krijgen ze EUR 15 terug, en u krijgt zelf een beloning van EUR 15!
    https://www.booking.com/s/94_8/265d11bd

    De minimale besteding is trouwens voor deze link 30 euro

    Alle voorwaarden staan op: https://www.booking.com/content/referral-terms.nl.html
     
  2. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Bedankt! Waar ga je heen?
     
  4. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Dorpje vlakbij Frankfurt.

    Moet binnenkort ook iets voor NY boeken
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  5. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Iemand enig idee na hoe lang je weer nieuwe referral bonussen kan ontvangen? Ik heb nu al ruim een jaar het maximum bereikt..
     
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ik kom er net achter dat mijn referral link iets gewijzigd is door booking.com, geen idee wanneer dat gebeurd is. Dus de moeite waard om het even te checken lijkt me.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  7. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Mocht iemand nog €15,- cashback willen op de volgende boeking, dat kan via deze link
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Even heel iets anders... als je bij booking een zakelijke account aanmaakt, kom je in aanmerking voor 'genius korting'. Omdat nu veel hotelketens aan hun eigen loyalty leden tarieven bieden die 5 tot 10% lager liggen dan die bij booking, lijkt me dit een tegenzet van booking om sommige klanten korting te geven. Het is me niet precies duidelijk wanneer je dit krijgt, maar onlangs had ik 10% korting op een boeking - deze wordt pas zichtbaar als je in het laatste stadium bent, maar nog voor de definitieve boeking. Je kan dus een dummy boeking doen om te zien of je zo'n korting krijgt.
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Er wordt door het hotel zelf bepaald of ze wel of niet aan het "Genius programma" meedoen, als het hotel eraan mee doet, geven ze 10% korting op hun bestverkopende kamer. Daarnaast kan het hotel nog andere "amenities" toevoegen, zoals gratis wifi, gratis welkomstdrankje etc.
     
    noppie en RobertFB vinden dit leuk.
  10. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor deze extra informatie!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Geen probleem! (Ik verhuur zelf via Booking.com), vandaar dat ik deze info heb :)
     
    Ambtenaruh en RobertFB vinden dit leuk.
  12. Trippel

    Trippel Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Mijn eerste echte bijdrage (buiten de posts in de kennismakings-sectie)
    Ik ben het niet met je eens, en wel om meerdere redenen.
    Sites zoals Booking.com zijn er alleen maar gekomen omdat door de wirwar van eigen sites van alle hotels de bomen door het bos niet meer te vinden zijn. Booking.com, Agoda, Hotels.com, vullen gewoon een gat in.
    Waar anders vind je alle hotels in alle prijsklassen op 1 geografisch punt bij elkaar? Die sites werken natuurlijk niet gratis.
    Maar de sites horen bij deze tijd, en de tijd is niet terug te draaien. Je hebt ook mensen die niet online kopen, maar alleen bij fysieke winkels. Dapper, maar soms ben je dan een dief van je eigen portemonnee.

    Booking.com (en ik bedoel steeds ook alle andere) heeft er voor gezorgd dat in de tijd dat toerisme en zakenreizen een enorme vlucht hebben genomen, klanten sneller, handiger en duidelijker kunnen boeken. Ook hotels hebben hier vele voordelen bij. Ja, natuurlijk moeten ze afdragen, en soms flink ook, maar sommige hotels hebben hierdoor geen eigen site meer nodig, of hoeven in ieder geval niet meer hun site op en top te onderhouden. Wat ze veel geld scheelt. De vraag is of de besparing opweegt tegen de kosten van Booking.com.

    De sites van de hotels zijn soms niet om doorheen te komen. Neem als voorbeeld NH. Wat daar niet aan klopt, is werkelijk ongelooflijk. Pagina's die verdwijnen als je alles hebt ingevuld en niet meer terug te vinden zijn. Prijzen die voor leden van hun loyaliteitsprogramma soms hoger zijn dan als je aangeeft geen member te zijn. Prijzen die soms lager zijn als ik achteraf betaal (met mogelijkheid tot cancellen) dan de prijs die ik betaal als ik direct online afreken en mijn boeking niet meer te wijzigen is.
    Waarom zou ik zo'n hotel moeten belonen door bij hen direct te boeken? Dan liever naar Booking.com waar ik helder voor ogen krijg wat ik krijg, wat ik betaal en met invulvelden die logisch zijn.

    Zouden de hotels evenvol zitten als er geen Booking.com zou zijn? Ik zou van het bestaan van sommige hotels waar ik geslapen heb, niet eens weten als ik ze niet op Booking had gezien. Dus dan hadden ze aan mij € 0 verdiend, en nu in ieder geval iets.

    Verder vind ik dat we met hotels - behalve dan misschien de familiehotels - niet zo veel mededogen hoeven te hebben, want als er 1 sector is die zich niet aan de regels houdt op het vlak van betalingen aan hun personeel, dan is het wel het hotelwezen.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2018
    VinceG vindt dit leuk.
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Toen Booking.com begon zorgde de site inderdaad voor meer transparantie, maar daarna bleek dat Booking.com zich als een monopolist ging gedragen en deelnemende hotels verbood via andere kanalen lagere prijzen te bieden. Hierdoor werkte de site prijsverhogend - en zijn er in een paar landen acties ondernomen (o.a. Duitsland). Inmiddels hebben de meeste hotelketens hier wat op gevonden en bieden via hun loyalty programma (iets) lagere prijzen aan en verzamel je alleen punten als je direct bij het hotel c.q. keten boekt.

    Dat de websites van sommige ketens slecht en onduidelijk zijn, is weer wat anders. Met NH heb ik geen ervaring, maar de site van Accor is echt rampzalig. wat betreft de prijzen is het normaal dat als je een tarief betaalt waarmee je je reservering kan annuleren deze meer kost dan een reservering die je niet meer kan wijzigen.
     
  14. Trippel

    Trippel Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Die monopolist zijn ze allang niet meer. Maar Booking merkte in het begin ook dat sommige hotels ineens veel voller zaten dan voorheen, maar dat de boekingen niet via Booking verliepen. Dus mensen keken op Booking, vonden een hotel en gingen dan vervolgens rechtstreeks naar het hotel en kregen dan een betere prijs. Logisch dat Booking iets zocht om daar een stokje voor te steken. Maar ze sloegen wel door in hun monopolie-gedrag.

    Ik schreef het verkeerd en heb in mijn bovenstaande bijdrage een aanpassing gemaakt. Ik bedoelde inderdaad dat ik minder betaalde voor een nog te cancellen boeking die ik ook nog eens in het hotel kon betalen. Scherp gelezen!

    Er zijn zoveel hotelsites die slecht werken. Of onvolledig zijn of waar de belangrijkste info zit verstopt onder knoppen waar je ze niet verwacht. Een goede IT afdeling optuigen kost natuurlijk ook veel geld en mankracht. Booking en de anderen kunnen dit veel efficienter.
     
    RobertFB vindt dit leuk.
  15. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Booking heeft de kunst van het kamer boeken het best onder de knie. En tevens het opjagen van de boeker door aan te geven dat er nog meer mensen naar dat hotel kijken, dat er nog maar een paar kamers over zijn, dat er zojuist nog een kamer geboekt is...
     
  16. Trippel

    Trippel Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Ja, ze kennen al trucjes.
    Toch heb ik het wel al vaker meegemaakt, dat ik iets wilde boeken... nog effe iets anders ging doen.... verder ging.... kamer weg.

    Gisteren nog een boeking die ik wilde maken. Geboekt bij de ene site (Hotels.com) met mogelijkheid tot cancellen. Zag bij Booking.com zelfde deal maar goedkoper als ik zou boeken en er aan vast zat. Dan nog een kortingscode eroverheen, en ik zou een goede deal hebben. Ging nog even overleggen met mijn partner of we zeker zouden gaan. Na een kop koffie en nog wat geleuter verder met de boeking... is de kamer alleen nog maar met mogelijkheid tot cancellen te boeken, en dat voor een hogere prijs dan bij hotels.com.

    Uiteindelijk mijn boeking toch veranderd naar Agoda, want zij gaven aan dat ik de taxes in Amerika al betaald heb. Hotels.com site is onduidelijk, en de medewerkers vertelde me dat dit niet zo was als je bij hen boekt.
    Misschien heeft een van hen beiden het fout, maar dan alsnog was Agoda iets goedkoper.
    Liever had ik bij Booking geboekt, omdat zij de taxes duidelijk omschrijven. Dus Inclusief: 6% Belasting, 6,5% Toeristenbelasting. Als we dan in de VS alsnog dit extra moeten betalen, dan had ik een beter verhaal gehad bij een klacht bij Booking. Hotels.com zwamt maar wat en de medewerkers weten er niks van. Agoda omschrijft het al iets beter, maar Booking.com heeft dit het beste voor elkaar.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2018
    RobertFB vindt dit leuk.
  17. Trippel

    Trippel Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    3 vraagjes over de Booking.com coupons...

    1.
    Kun je - als je maar genoeg verschillende kortinglinks vindt, onbeperkt gebruik maken van de kortingen? Of zegt Booking.com ''en nu is het mooi geweest.'' En gooien ze bijvoorbeeld bij € 150 per kalenderjaar er een slot op?

    2.
    Het bedrag dat je terugkrijgt, kan niet op je Amex teruggestort worden blijkbaar. Maar kun je wel boeken met je Mastercard, en in het hotel alsnog met je Amex betalen. En dus, dan wel je geld terugkrijgen?

    3.
    Kun je ook als personen die op hetzelfde adres wonen, aan elkaar kortingslinks geven. Want dan kun je als stel gewoon de link van de ander gebruiken, en dan pak je € 30 in plaats van € 15,-.
     
    noppie vindt dit leuk.
  18. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    1. Voor zover ik weet niet. 2. Korting wordt achteraf verrekend. Op locatie met Amex betalen kan natuurlijk indien die geaccepteerd wordt. 3. Inderdaad. Maar kan maar eenmalig uiteraard.
     
  19. Trippel

    Trippel Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb de voorwaarden nog eens goed doorgelezen, en die geven meer duidelijkheid over een paar zaken. Er is ook een pagina waarin het onderwerp wordt uitgelegd, maar die laat veel open.

    Zoals ik het nu begrijp, kun je als actieve gebruiker van een korting (dus dat je een link aanklikt en na je boeking geld retour krijgt) slechts 1 x gebruik maken van zo'n korting. Niet van een link, maar van het hele korting plan. Als passieve gebruiker (dus dat jouw link(s) gebruikt worden) 10 x met een maximum van € 150,-.

    Over famillieleden en Amex zeggen de voorwaarden niets, maar ik lees her en der dat je niet Amex kan aanklikken als geld-retour-creditcard. Jammer, want mijn vrouw heeft alleen Amex en dan hadden we dubbel plezier gehad. € 15 als actieve gebruiker en € 15 als passieve gebruiker.
    In de voorwaarden wordt ook nog over een 'wallet' gesproken, maar niet helemaal duidelijk of daar een paypal wallet mee bedoeld wordt. Zie ook nergens de mogelijkheid om bij Booking.com met paypal te betalen of die ergens in te voeren.
     
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dit weekend een kaart van booking in de bus met een link voor 40 euro terug te storten na uit checken. Schijnbaar loont het om het dagelijks/wekelijks gespam te blokken of in te loggen. Snap anders niet waarom ze die sturen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina